Syntyi ongelma, jonka aiheuttajana ovat ilmeisesti partamonnit. Tuo kaksikko on nyt innostunut ilmeisesti jyystämään ihan tosisaan ruusumiekan ja jättiläismiekan lehtiä reikäisiksi ja läpikuultaviksi.
Olisiko kokeneimmilla konkareilla hyviä vinkkejä kaverusten mutusteluinnon laannuttamiseen tai suuntaamiseen toiseen suuntaan?
Lannoittamisen piikkiin en usko ongelman menevän, koska tämä alkoi aivan yllättäen ja olen lannoittanut koko ajan kasvejani tasaisesti PMDD-palluroilla. Valaistuskin pitäisi olla kohdallaan: 240l juwelissani on 2x38W, putkina Arcadian Tropical ja Freshwater. Joskin vähän näiden putkien vaihdon jälkeen ongelma alkoi... Mutta edelliset putket olivat kasvien kannalta sopimattomia.
Muut kasvit kyllä voivat samaan tapaan kuin aikaisemminkin, mutta kauniit miekkani, aargh...
innokkaat partamonnit syövät miekat?
Valvoja: Moderaattorit
Myös kierteiset voivat olla hyvin varteenotettava vaihtoehto kasvissyöjiksi. Minulla juuri jättimiekka ja ruusumiekka maistuvat, lisäksi anubiaat. Kannattaa aina tarkkailla varsinkin sytyttäessään valot, että oisko joku jäämässä rysän päältä kiinni. Minulla kierteiset kyllä tekevät sitä päivälläkin, aivan uskomattoman nopeasti.
Nyt sain aikaiseksi kuvankin "raiskatuista" lehdistä: http://personal.inet.fi/koti/amoko/Ruusumiekka.jpg