Kasveista

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
artoleh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 99
Liittynyt: 19:49, 25.09.2003
Paikkakunta: Mänttä

Kasveista

Viesti Kirjoittaja artoleh »

Minulla on 540 litrainen allas ja kaloina kiekkoja ja sterbaita, ripsimonneja, leväbarbej... Suodattimina 2 ulkosuodatinta + 1 sisäsuodatin. Olen miettinyt mitä kasveja yleensäkin pitäisi olla ja kuinka paljon? Kannattaako olla mm. pintakasveja? 8-)
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Inia »

Kiekkoaltaassa on minun mielestäni hyvä olla paljon kasveja, ellei halua ns. luonnonmukaista allasta, eli oksia, juurakoita ja miekkakasveja sekä humuspitoista kellertävää vettä. Itselläni kasviakvaristina on valtava valikoima eri kasvilajeja kiekkoaltaassa (+30C) ja kiekot näyttävät viihtyvän kun on mukavia piilopaikkoja ja toisaalta myös vapaata uimatilaa. Ainakaan voimakasta valoa kiekkoni eivät karta, koska niillä on lähellä myös hämäriä piilopaikkoja ja olo ilmeisen turvallinen. Kiekkoaltaan voi sisustaa siis miten itse tahtoo :D
Tiinanen
Member
Member
Viestit: 364
Liittynyt: 19:37, 23.10.2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tiinanen »

Inia kirjoitti:Kiekkoaltaan voi sisustaa siis miten itse tahtoo :D
Ehkä hieman tuo kiekkoakvaarion korkea lämpötila karsii kasvivalintoja, mutta muutenhan sitä tietysti on ihan vapaat kädet. ;)
Laittamalla sopivan määrän viinaa akvaarioosi saat kalojesi silmät turpoamaan ja saat ne uimaan hassulla tavalla. (Lähde: Niksipirkka to be.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”