Itselläni on nyt kirjomonnisia (eri altaassa), mutta ne eivät ole kovinkaan aktiivisia...
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Riippuu siitä miten kansoitettu allas on muuten. Jos pohjalla ei ole muuta, eikä ylemmissä kerroksissakaan paljoa, niin 8-10 voisi mennä ihan hyvin.Affen kirjoitti:Monen yksilön monniparvi ( Corydoras-suvun monnisia ) mahtuu 120 litran akvaan?
Riippuu muusta kalastosta, mutta esimerkiksi pikkuruisia, parvisidonnaisia kääpiömonnisia menisi hyvin 15 kpl, keskikokoisia kaarimonnisia 8 kpl ja isohkoja, touhukkaita kuparimonnisia 6 kpl.Affen kirjoitti:Monen yksilön monniparvi ( Corydoras-suvun monnisia ) mahtuu 120 litran akvaan?
Löytyy monta lempparia, esim. ruso-, kupari-, kaari-, soma-, koru-, kultapää-, nuoli-, jaguaari-, täplä-, safiiri- ja helmimonninen ovat suuria suosikkejani. Aktiivisia ovat ainakin kupariset ja täplikset.Affen kirjoitti:Mikä on oma lempparinne? Mikä olisi aktiivinen monninen?
HuhRuusu kirjoitti:Poikasia olisi tarjolla myöhemmin - poikasakvaariossa on yli 400 pikkuista
Nuo ovat vielä toistaiseksi 40-litraisessa kudetusaltaassa... Täytyy kyllä myöntää että nyt niitä ei hullukaan pysty laskemaan! Mätimunia oli n. 450 (ne ehkä just just pystyi vielä laskemaan) ja ehkä muutama on kuollut. Ne ovat nyt siis 4 vrk ikäisiä, suunnilleen. Täytyy jossakin vaiheessa siirtää nopeimmin kasvavat isompaan altaaseen. Kun osa viime kudusta (1kk sitten, peräti 7 kpl!) kuoriutuneista poikasista on jo 3 cmkirre68 kirjoitti: HuhJa minä kun olen ylpeä 14 isosisaresta ja noin 40 kaksipäiväisestä. Minkä kokoisessa pytyssä sinulla tuo määrä poikasia on? Kun musta tuntuu, että 57 litraa ei riitä tuolle meikäläisen poikasmäärälle.
Hyvin käypi 15 kuparimonnista, kultarihma, parvi rubiinitetroja sekä pari partista tuohon ammeeseen. Lisäksi voi laittaa vaikkapa parven punapäätetroja tai sitruunatetrojajartza kirjoitti:Eli akvaarion mitat ovat 125 x 50 x 56
Pandamonnisten väritystä olen itsekin ihmetellyt. Omani ovat noin kaksivuotiaita ja vieläkin hiukan vaaleanpunertava väritys toisinaan. Mutta enemmän olen ihmetellyt noita tummanharmaita pisteitä joita tuossakin linkissä näkyy ensimmäisessä kuvassa ainakin vasemmanpuoleisella monnisella mutta ei toisen kuvan monnisilla yhdelläkään.Lisa kirjoitti:Täältä löytyy seuraavanlainen teksti:
Ruumiin väritys muuttuu: pikkuisen pandamonnisen kyljet ovat ihan hiukan vaaleanpunertavat, ja aikuinen kala on valkoinen... vanhempana kylkien väritys muuttuu harmahtavan valkoiseksi.