Kuinka arvokas on 50-litrainen akvaario?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka arvokas on 50-litrainen akvaario?
Mulla on 50-litrainen akvaario. Kysymys olisi että paljonko tosta voisi pyytää kun kaveri olisi ostamassa sitä? Mukaan tulee suodatin (Rena) ja loisteputkivalaisin ja pohjahiekka.
Etu- ja takalasi on aika naarmuiset mutta kyllä läpi näkee. Paljon kehtaisi pyytää?
Etu- ja takalasi on aika naarmuiset mutta kyllä läpi näkee. Paljon kehtaisi pyytää?
Akvaarion pitää olla näyttävä!!
-
RoopeB
- Akvaariokuvaaja 2005

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Mies
hinta
En teidä minkä verran suomen hinnat ovat, mutta täällä semmoinen uusi pieni kokolasinen 50-litrainen maksaa n. 10€. Olisivatkohan suomen hinnat sitten ehkä tuplana tuon?
vastaus
Monisärmäinen kysymys. Mitä kehtaa kaverilta pyytää ja mitä kaveri on valmis maksamaan. Kun ei näe niin ei voi tietää... Esim. onko valaisinkotelossa kuinka uusi putki? Se jo voi itsessään tuplata valaisinkotelon arvon. Hatusta heitettynä tuon paketin "arvo" voi olla jotain 20-40e
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
-
BBhouse
- Junior Member

- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Joo, ei tuosta kokonaisuudesta kyllä varmaan paljoa yli 30-40€ kannata pyytää, altaan arvoksi voit laskea pyöreästi 10-15€ ja valaisimelle sen kunnosta riippuen 10-15€. Suodatin iästä riippuen maksaa 5-15€, uuden suodattimen tuon kokoiseen altaaseen kun saa jo reilulla 25€:llä.
Hiekalle en välttämättä laskisi mitään arvoa, Suomen luonto kun on tulvillaan akvaariokäyttöön sopivaa hiekkaa.
Ja tietysti nämä kaikki myydään kaverille vielä polkuhintaan, eli tiukka hinta voisi olla... Noh, sen saat itse sitten päättää![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hiekalle en välttämättä laskisi mitään arvoa, Suomen luonto kun on tulvillaan akvaariokäyttöön sopivaa hiekkaa.
Ja tietysti nämä kaikki myydään kaverille vielä polkuhintaan, eli tiukka hinta voisi olla... Noh, sen saat itse sitten päättää
Jos siinä on rena 245 sellainen onkosenyt kahdeksankulmainen suodatin, ja toimiva, voisi siitä pelkästään maksaa n.5-10e
(HUOM, pistä yv jos on ko. malli?),
altaasta 5-10 e jos lasit on jo naarmuiset (silikonien vaihto vielä menee vaikka laskeekin arvoa, mutta naarmuja ei oikein saa pois) ja lampusta jos kotelo on siisti, ehkä 20e. Putken kanssa pitää tietää ikä, jotta osaa sanoa onko sillä arvoa - vuodenikäisellä tai vanhemmalla ei ole.
Lamppukotelohan ei sinällään vanhene, joten se on musta ehkä se paras osa tästä.
Kaverille jos on menossa, kannattaa tietysti pyöristää alaspäin, ja myydä esim 20e kaikkineen.. saa toiselle hyvän mielen ja itse pääsee setistä eroon.
(HUOM, pistä yv jos on ko. malli?),
altaasta 5-10 e jos lasit on jo naarmuiset (silikonien vaihto vielä menee vaikka laskeekin arvoa, mutta naarmuja ei oikein saa pois) ja lampusta jos kotelo on siisti, ehkä 20e. Putken kanssa pitää tietää ikä, jotta osaa sanoa onko sillä arvoa - vuodenikäisellä tai vanhemmalla ei ole.
Lamppukotelohan ei sinällään vanhene, joten se on musta ehkä se paras osa tästä.
Kaverille jos on menossa, kannattaa tietysti pyöristää alaspäin, ja myydä esim 20e kaikkineen.. saa toiselle hyvän mielen ja itse pääsee setistä eroon.
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias