Täytyykin ruveta panostamaan myös tuohon puoleen. Ihmetyttään vaan kuinka noita akvoja lapotaan, jotka näyttävät olevan lähes pelkkää kasvia vaan kokonaan. Omassa akvassani on ainakin vielä toistaiseksi (odottakaan vaan kunnes pääsen kasvikauppaan) paljon "tyhjää tilaa", ja needen muutamien kasvien takia olen jo ollut pulassa lapotessani, kun en ole kovinkaan uskaltanut juurien päälle mennä imuroimaan.
Kasveja altaissa?
Valvoja: Moderaattorit
Kasveja altaissa?
Tuo altaan sisustusketju oli tosi loistava, oli kiva katsella kuvia muiden altaista
aivan mahtavia!! En ole nähnyt juuri kellään akvoja, ja omani olen vasta perustanut, niin ei mulla ollut aavistustakaan, että akvoihin voi edes laittaa noin paljon kasveja! Sen kyllä tiesin että kasvit kasvavat, mutta että noin paljon eri lajeja, wau 
Täytyykin ruveta panostamaan myös tuohon puoleen. Ihmetyttään vaan kuinka noita akvoja lapotaan, jotka näyttävät olevan lähes pelkkää kasvia vaan kokonaan. Omassa akvassani on ainakin vielä toistaiseksi (odottakaan vaan kunnes pääsen kasvikauppaan) paljon "tyhjää tilaa", ja needen muutamien kasvien takia olen jo ollut pulassa lapotessani, kun en ole kovinkaan uskaltanut juurien päälle mennä imuroimaan.
Re: kasveja altaissa?
Suositeltavaa kyllä on, että akvaarioon ei dumbattaisi "kymmentä" eri kasvilajia, vaan akvaarion koon puittessa valitaan lajit ja mieluusti niin, että keskitytään muutamaan lajiin kuin siihen, että tehdään tilkkutäkkiä.antinsalo kirjoitti:Sen kyllä tiesin että kasvit kasvavat, mutta että noin paljon eri lajeja, wau
Siksi akvaariossa käytetään hiekkaa eikä soraaIhmetyttään vaan kuinka noita akvoja lapotaan, jotka näyttävät olevan lähes pelkkää kasvia vaan kokonaan.
tää nyt kuulostaa tosi tyhmältä
mutta miksi hiekkaa käytetään eikä soraa. voiko siis hiekan jättää lappoamatta?
Hiekkaa (puhallushiekkaa varsin usein) käytetään siitä syystä, että se on helppoa hoitaa, kasvit on helppo lannoittaa pohjalannoitteilla ja hiekka tarjoaa paremmat olot pohjakaloille.
Kotisivuiltani löytyy jonkillaista tekstiä hiekasta. (linkki)
Hieno hiekka kaipaa kuitenkin "huoltoa", joka voidaan hoitaa itse tai hankkimalla kotiloarmeija sitä varten. Hiekkaa ei kuitenkaan koskaan lapota - koska käytännössä tämä on mahdotonta.
Kotisivuiltani löytyy jonkillaista tekstiä hiekasta. (linkki)
Hieno hiekka kaipaa kuitenkin "huoltoa", joka voidaan hoitaa itse tai hankkimalla kotiloarmeija sitä varten. Hiekkaa ei kuitenkaan koskaan lapota - koska käytännössä tämä on mahdotonta.
kiitos linkistä :)
Toi oli mulle ihan uutta
.
aqua2002 kirjoitti: Suositeltavaa kyllä on, että akvaarioon ei dumbattaisi "kymmentä" eri kasvilajia, vaan akvaarion koon puittessa valitaan lajit ja mieluusti niin, että keskitytään muutamaan lajiin kuin siihen, että tehdään tilkkutäkkiä
sain siis vastauksen täällä http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 1&start=75 esittämääni kysymykseen. Kiitos
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Niin no. Sehän on ihan katsojasta kiinni, minkälainen tilkkutäkki sattuu silmää miellyttämään. Lajeja voi olla akvassa kymmenittäin, eikä silti saada aikaan tilkkutäkkiä, kunhan katsoo vähän mihin sijoittaa minkäkin kasvin.aqua2002 kirjoitti:Suositeltavaa kyllä on, että akvaarioon ei dumbattaisi "kymmentä" eri kasvilajia, vaan akvaarion koon puittessa valitaan lajit ja mieluusti niin, että keskitytään muutamaan lajiin kuin siihen, että tehdään tilkkutäkkiä.

Kuvan akvaario on 63-litrainen ja 10 lajin tilkkutäkin kasvatus on vielä pahasti kesken.
-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Höpöhöpö!aqua2002 kirjoitti:Suositeltavaa kyllä on, että akvaarioon ei dumbattaisi "kymmentä" eri kasvilajia
Altaaseen saa dumpata niin paljon lajikkeita/lajeja kuin vain haluaa ja saa mahtumaan. En ole missään muualla kuullut tuollaista "suositusta". Kuten millia totesi, että kauneus on (ilmeisesti) katsojan silmässä. Tosin, akvaarion koko rajoittaa kyllä kasvien määrää ja lajistoa.
Ruma?
Laskin jossakinvaiheessa altaassani olevan lähemmäs 30 eri lajia kasveja.