Kiitoksia!

Valvoja: Moderaattorit
Taisi mennä tiikeribarbit ja viisraidat myyjältä tosiaan sekaisin. Kyllä taidan niitä kuitenkin parven ottaa (kunhan saadaan tuo kypsytys loppuun)... Tuskin maltan odottaa!tiger kirjoitti:onkohan sulle kerrottu sekaisin tiikeribarbeista ja 5 tai6raidoista.
Tiikerit on vilkkaita, vauhdikkaita ja ärhäköitä. 5/6raidat on mukavia rauahllisia parvikaloja. Jos akvassa on todella vauhdikkaita muita kaloja 5/6raidat väistyy vähän. Mulla on niitä 26 kappaletta (ilm 6raitoja kaikki) ja ovat olleet kyllä todella silmäilo.
Tiger
Täällä on hieman keskustelua aiheesta ja tässä kuva viisiraidasta (taitaa tosin olla tuolla keskustelussakin).nikka kirjoitti:Ei ole? Yritin etsiä haku toiminnolla linkkejä missä näkyisi viisi-ja kuusiraitojen erot mutten jostain syystä löytänyt?![]()
Jatkan etsimistä--->
Itse en kovin mielelläni ottaisi noin pieneen altaaseen viisiraitabarbeja (ainakaan noin montaa). Vaikka viisiraitaiset eivät ole vilkkaimmasta & isoimmasta päästä barbeja, niin silti - tilaa kannattaa ja pitääkin olla.-teer- kirjoitti:Akvaario on 96 litrainen ja ajattelin sinne 12kpl.Lisa kirjoitti:Kuinka isoon pyttyyn olet ottamassa viisiraitureita?
Tarkoituksenani on siis ollut että otetaan niitä pienempiä, jotka nyt kaiketi siis ovat 6raitabarbeja. Täytyy tunnustaa etten ole aloittelevan akvaristina ennen näitä keskusteluja niistä kuullutkaan saati sitten missään kaupassa nähnyt. Viisraitabarbeina on joka paikassa myyty näitä, jotka ainakin kauppojen infon mukaan kasvavat max 6cm... Tässä lähiaikoina olen yrittänyt noita 6raitoja bongailla, mutta miksi niitä eitunnu missään näkyvän! Vai etsinkö ihan vääristä paikoista... Niin vai myydäänkö noita 6raitoja viisraita nimityksellä... Oon ihan ulapalla...Lisa kirjoitti:Itse en kovin mielelläni ottaisi noin pieneen altaaseen viisiraitabarbeja (ainakaan noin montaa). Vaikka viisiraitaiset eivät ole vilkkaimmasta & isoimmasta päästä barbeja, niin silti - tilaa kannattaa ja pitääkin olla.