Miten saisi kutuinnostuksen heräämään lippupariskunnallani?
Uros yrittää aina lähestyä naarasta kaikki evät pystyssä, mutta naaras pakenee kun uros on tarpeeksi lähellä.
Pitäsikö syöttää esim pakastettuja tai eläviä surviaissääksen toukkia. (Pakestekuivattuja mulla on jo ja syötän joka 4 ruokailu niitä niillä)
Lämpötila altaassa on 25 astetta.
PS allekirjotuksessa on kuvia niistä
Lippukirjoahvenen kuteminen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: JAS
- Sukupuoli: Mies
Hei,
varsin nuorilta näyttävät vielä nuo lippukirjoahvenesi (peräpäässä vielä aika voimakasta pystyjuovitusta). Siinä voi olla syy kutuhaluttomuuteen. Oletko varma niiden sukupuolista? Itse pidän parhaimpina tuntomerkkeinä koiraan pitkiä selkä- ja peräeviä sekä selkäevän täplien määrää: naaraalla kaksi (tai yhteenkasvanut "kaksoistäplä") ja koiraalla korkeintaan yksi. Noista kuvista ei nämä tuntomerkit oikein erottuneet.
Kijutu
varsin nuorilta näyttävät vielä nuo lippukirjoahvenesi (peräpäässä vielä aika voimakasta pystyjuovitusta). Siinä voi olla syy kutuhaluttomuuteen. Oletko varma niiden sukupuolista? Itse pidän parhaimpina tuntomerkkeinä koiraan pitkiä selkä- ja peräeviä sekä selkäevän täplien määrää: naaraalla kaksi (tai yhteenkasvanut "kaksoistäplä") ja koiraalla korkeintaan yksi. Noista kuvista ei nämä tuntomerkit oikein erottuneet.
Kijutu