Eliten ilmapumpusta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
hannu.kujala
Starting Member
Starting Member

Eliten ilmapumpusta

Viesti Kirjoittaja hannu.kujala »

Tietääkö kukaan millainen ilmapumppu on elite803? Onko hyväkin vai jokin ihan sekunda tavara? Mitä sellaisesta kannattaa maksaa jos ostaa käytettynä tai uutena?
RPekka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja RPekka »

Enpä muista tuon meidän Eliten mallinumeroa tähän hätään mutta ei sillä kyllä mitään tee. Pahaääninen ja lisäksi jäi lyhytikäiseksi ts hajosi melko pian.
Hän joka sanoo ettei koskaan pidä antaa periksi, ei hyväksy elämän realiteetteja.
ukormi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ukormi »

RPekka kirjoitti:Enpä muista tuon meidän Eliten mallinumeroa tähän hätään mutta ei sillä kyllä mitään tee. Pahaääninen ja lisäksi jäi lyhytikäiseksi ts hajosi melko pian.
Onhan sillä kahden vuoden takuu. Käy vaihtamassa uusi rikkoontuneen tilalle.

Itselläni pörisee Elite802 josta molemmat lähdöt yhdistetty yhteen letkuun ja altaassa iso hohkalätty. Hyvinhän tuo on toiminut kolmisen viikkoa :D

En kyllä ole tavannut yhtään "hiljaista" ilmapumppua. Pörisee minkä pörisee, tulee kaapin sisälle ja tarkoitus hieman äänieristää tilaa niin eipä siitä sitten kuulu liikaa meteliä.

Eli kokemusta kolmen viikon ajalta. Edelleen toimii niinkuin pitääkin. Ja on ainakin edullinen hankintahinta.
hannu.kujala
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hannu.kujala »

eikö kukaan tiedä kannattaako kyseinen pumppu ostaa?
ukormi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ukormi »

hannu.kujala kirjoitti:eikö kukaan tiedä kannattaako kyseinen pumppu ostaa?
No minä ostin ja olen tyytyväinen siihen.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

huonostippa löytyy tieto tuosta elitestä...mä ostin seran ja alkoi ihmetyttämään että miten takuu ei koske "kumi osia" pumpun sisällä! ne hän siitä hajoaa jos joku... tuokin piti aikas kovaa ääntä mutta keksin laittaa sen 0.40mm siiman varaan kaappiin roikkumaan ja jo hitto vie hiljeni..(niksi pirkkaan) [;)]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

minulla on elite 801 ollut pitkään poikasaltaan pumppuna. Toimii eikä se niin kovaääninen ole mitä on annettu ymmärtää. Hiljaisempi kuin mitä useimmat.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

samara kirjoitti:huonostippa löytyy tieto tuosta elitestä...mä ostin seran ja alkoi ihmetyttämään että miten takuu ei koske "kumi osia" pumpun sisällä!
Kumiosat ovat käytössä kuluvaa ja väsyvää ja niitä saa varaosina. Takuu koskee valmistusvirheitä niissäkin. Tetran pumpuissa taitaa olla ikuinen* takuu, mikä kuvastaa tämän tekniikan luotettavuutta: kumiosia joskus uusimalla ilmapumppu voi olla "ikuinen". Väärinkäyttöön ei mikään takuu tietysti vastaa ja sellainen olisi ainakin pudottelu lattialle tai seinään heittely.

*tuollaiseen mainintaan törmäsin jossain eurooppalaisessa postimyyntifirmassa, mutta en tiedä onko takuuaika Suomessa rajoitettu joihinkin vuosiin. Samapa tuo, kun on hyvä laite.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”