Onko jollain sera suodatin?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monninen
Starting Member
Starting Member

Onko jollain sera suodatin?

Viesti Kirjoittaja monninen »

Ostin tuossa seran pienen suodattimen.Onko kokemusta näistä? Vaikutti ihan toimivalta tosin suodatinmassa näytti olevan kovin pieni... :| Ajattelin ottaa jaa kokeilla kestää minkä kestää :?
iiputti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Mulla on Sera P700(650l/h) suodatin mattosuodattimen pumppuna tällä hetkellä. P700 on sellainen ns. poikassuodatin, jossa ei ole suodatinpatruunaa koteloitu.
Toimi hyvin ihan itsellään ja mattosuodattimessa on ollut loistava. Tässä mallissa suodatuspinta-alaa on kyllä huomattavasti keskimääräistä sisäsuodatinta enemmän. Mikä malli se teillä on?

Ja onhan toki poikasaltaassa Seran pillifiltteri :mrgreen:
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

mulla on seran 280l/tunti kierrättävä suodatin muuten toimii mutta suodatin tilavuus on aika pieni. Matto suodatin pumppuna todella hyvä. :D
Miska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Miska »

Mulla on serafill 900 ulkosuodatin. Lojuu tällä hetkellä toimettomana, kun meni kahva rikki ja hana alkoi yllättäen vuotaa. Osat ovat jossain jollain jos ne ehkä menisi takuuseen. Suodatin ostettu akvaarionäyttelystä. Toivottavasti yksittäistapaus, mutta itse en enää osta moista merkkiä.
Soija
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Soija »

Veljellä on ollut kait kohta vuodenpäivät Sera 1100. On hiljainen ja liikkuvat osat on toiminu hyvin (pumppu ja ilmaus). Putsattu se on muutaman kerran ja nyt viime kerralla kun olin mukana touhuamassa niin ei meinannut alkaa pitämään. Letkun pikalukituskohdasta tiputteli.
Em. ongelma taitaa olla enemmänkin o-rengastiivistyksen ominaisuus. Useimmiten o-renkaat vaihdetaan joka avauksen jälkeen, siis monissa muissa kohteissa kuin näissä akvaariosuodattimissa.
Miska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Miska »

Soija kirjoitti:Letkun pikalukituskohdasta tiputteli.
Em. ongelma taitaa olla enemmänkin o-rengastiivistyksen ominaisuus. Useimmiten o-renkaat vaihdetaan joka avauksen jälkeen, siis monissa muissa kohteissa kuin näissä akvaariosuodattimissa.
Aivan näin teki mullakin. Mutta kun hanaa ei saa avattua, niin ei sitä o-rengasta ei pysty vaihtamaan. Mutta se on omituista että uutta hanaa ei saa 3 kk aikana. Mutta toivon hartaasti että tämä on ainut kertainen tapaus. Harmi vaan että sattui minun kohdalle :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”