Silikonista

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
antinsalo
Starting Member
Starting Member

Silikonista

Viesti Kirjoittaja antinsalo »

Onko jotain erityistä akvaariosilikoonia, vai voiko tavallista käyttää akvaarion tiivistämiseen?
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Tavallista voi käyttää, kunhan se ei ole saniteettisilikonia. Ei siis ole olemassa akvaariosilikonia, vaan silikonia, joka soveltuu myös akvaariokäyttöön.

Pakkauksessa joko maininta soveltuvuudesta tai akvaarion kuva..
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Eli on olemassa myrkytöntä silikonia, jossa on esim. kalan kuva kertomassa, että voi käyttää akvaarioon. Jos pyydät "tavallista" luultavasti saat sitä myrkyllisempää. Ja muutenkin kannattaa antaa sen silikonin kuivua muutaman päivän (->viikon), että kaikki haju on haihtunut.
jartza
Member
Member
Akvaarioseurat: Porin akvaariokerho
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jartza »

Itselläni kävi niin kun kyselin rautakaupasta akvaariosilikoonia niin minulle myytiin tota Sikan silikoonia ja kuulemma kelpaa akvaariotarkoitukseen sanottiin,muistelin lukeneeni tästä jotain päinvastaista ja tarkistin asian täältä eli Sika on itse ilmoittanut että heillä ei ole sellaista silikoonia joka sopisi akvaariokäyttöön.

Palautin tuubin ja sanoin liikkeelle asiasta ni kuulemma Sika on heille tämän silikoonin tätä käyttötarkoitusta varten myynyt,eli kusetettu hieman liikettäkin [;)] .
Akvaariot 300+140+100+63 litraa, vaimo ja 2 kissaa!
rähkä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rähkä »

On niitä mutta en muista nimiä.
UTI
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja UTI »

Minulla olisi tuossa täysin joutilaana iso putkilo JBL:n kirkasta akvaariosilikoonia. Ihan pieni turaus käytetty. Ota yhteyttä jos kiinnostaa, voin luopua halvalla.
Ei kovaa mutta täysillä.
Anzku
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: OAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Anzku »

jarvij kirjoitti:Ei siis ole olemassa akvaariosilikonia, vaan silikonia, joka soveltuu myös akvaariokäyttöön.
UTI kirjoitti: Minulla olisi tuossa täysin joutilaana iso putkilo JBL:n kirkasta akvaariosilikoonia.

Hetkonen... Näiden välillä taitaa olla pikkupikku ristiriita, eli akvaariokäyttöön tarkoitettua silikonia siis on kuitenkin olemassa? Mahtaakohan tämä UTIn mainitsema JBL:n silikoni olla millään tavalla erilaista verrattuna niihin muihin käyttötarkoitukseen sopiviin? Hinnassa voisi kuvitella olevan jonkin verran "ilmaa", vaiko...?

Olisi nimittäin meikäläiselläkin 70-litraisen purkin silikoonaus edessä pikapuoliin, huomasin juuri joka sauman repsottavan enemmän ja vähemmän... Onneksi tämä huomio tuli tehtyä akvan ollessa tyhjillään, ettei tarvitse murehtia kalojen ja muiden kohtaloa.
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Minä olen 5 allasta uudelleen silikoonannut Bostikin lasisilikonilla. Tuubissa on maininta että soveltuu akvaariokäyttöön sekä akvaarion kuva. 0,3 litran tuubi maksaa noin 5 euroa,eli ei mitään kamalan kallista tavaraa ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”