Korjaan toisessa akvassa ekan virheet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
antinsalo
Starting Member
Starting Member

Korjaan toisessa akvassa ekan virheet

Viesti Kirjoittaja antinsalo »

Sekö se syy on kun harrastus vaan paisuu [;)]

Mutta näin kävi, ostin 200litrasen viime vuonna. Nyt meidän keittiön pöydällä odottaa silikoonien kuivumista toinen samanlainen. Pikku vara-akvaa ei tietenkään lasketa mukaan lukumäärään.

ELi miten tekisin parhaiten, jotta saisin akvasta "täydellisen" nyt tällä kertaa, ettei enää kolmatta samanlaista tarviisi ostaa.

ELii tähän uuteen siis hiekkapohja? Vanhassa mulla on sorapohja, vasta täällä luin, että pitäs olla hiekkaa. Ja sitä ei sitten lapota, vaan hommatan kierteisiä tms. Mistä niitä kierteisiä, entä hiekkaa?

Entäs kalat? Mulla olisi 9 mustatetraa tulossa tähän uuteen. Mitä muuta? Olisiko kalastoehdotuksia? Ehkä joku näyttävä laji, pleko tms, vai joku toinen parvi? Tälläkertaa aion rauhassa tutustua lajeihin etukäteen, enkä osta heräteostoksia. Mutta vinkkejä otan vastaan mielellään, jotta voisin suunnitella mahd hyvän kokonaisuuden. -kiitos-
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Hiekkaa saa

-K-raudasta (Optirock, joka vaatii pesua. Punertava/keltainen)
-Biltemasta (puhtaampaa. Vaalea hiekka)
-muut rautakaupat

Kierteisiä saa

-Harrastajat
-Akvaariokaupat (monet kaupat antavat kierteisiä ilmaiseksi)

Kalasto:

-Vain harva pleko mahtuu noin pieneen ammeeseen(koru). Tiesit kai että plekot ovat kovia mylläämään pohjaa, ja kasveja(heikosti juurtuvat. esim vesirutto) saa istuttaa takaisin kokoajan [;)] [Tai siis ainakin näin minä olen käsittänyt ja nähnyt tapahtuvan]
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Suosittelen bilteman hiekkaa, sill ei välttämättä tarvi pestä.

Esim. akvaariokeskus antaa jos ostat jotain muuta niin kierteisiä ilmaiseksi.

200 litraseen voi laittaa jo jonkun vähän näyttävämmän parin/haaremin vaikka rihmakaloja tai pienempiä ahvenia.

Jokin pienempi pleko tai ihan partis vaan.
Tiesit kai että plekot ovat kovia mylläämään pohjaa, ja kasveja(heikosti juurtuvat. esim vesirutto) saa istuttaa takaisin kokoajan
Riippuu lajista ja koosta, eli kyllä isopurje vetää mukaansa sen mikä on tiellä, mutta ruskosilmä menee kiltisti kasvien ohi.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
antinsalo
Starting Member
Starting Member

mutta

Viesti Kirjoittaja antinsalo »

eikö juuri rihmakaloilla ole niitä rihmoja, mitä ei voi yhdistää mustatetrojen kanssa, koska saattavat nyppiä.

Kiitos hiekka ja kierteisinfosta :D

Ehkä ei sitten tota plekoa. Itse tykkään partiksesta, se löytyy jo toisestakin altaasta. täytyy sitten ostaa toinen samanlainen.

Otan vielä innolla vastaan kalastoehdotuksia. Kiitti.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Re: mutta

Viesti Kirjoittaja paul »

antinsalo kirjoitti:Ehkä ei sitten tota plekoa. Itse tykkään partiksesta, se löytyy jo toisestakin altaasta. täytyy sitten ostaa toinen samanlainen.

Otan vielä innolla vastaan kalastoehdotuksia. Kiitti.
Jos haluat vaihtelua niin albiino- tai tähtipartis.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”