Robin hoodin kalanruoka
Valvoja: Moderaattorit
Robin hoodin kalanruoka
Näin pari päivää sitten ropparista ostettua kalanruokaa. Ihme töhnää. Minä en sitä kaloilleni antaisi. Onko muut kokeilleet?
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
-
Anzku
- Senior Member

- Akvaarioseurat: OAS
- Sukupuoli: Nainen
Ne "lomaruokina" myytävät valkoiset kalanmalliset kököt vasta kummallisia ovatkin. En ole itse kokeillut, mutta ystäväni kertoi niiden murenevan epämääräiseksi jauhomaiseksi hötöksi joka leijailee sitten ympäri akvaariota. Kaloille se ei kuulemani mukaan kelpaa, mutta veden se samentaa sitäkin tehokkaammin. Ei kyllä juurikaan herätä mielenkiintoa kokeilla. Myöskin niistä "matokuutioista", jotka Snowbear mainitsi, olen kuullut huonoja kokemuksia. Kalat kuulemma närppivät niitä varsin laiskasti, ja pöhöttynyt kuutio seilaa ympäri akvaa vaikka miten pitkään, kunnes tympääntynyt akvaristi sitten sen noukkii pois.
The difficult is done at once, the impossible takes a little longer.
Meillä on noita bf:n tubifexkuutioita ja hyvin menevät kaupaksi kaikille kaloille. Murennan möykyt aina pienemminksi paloiksi jotta kaikki saavat osansa eivätkä haibarbit ehdi lotaista kaikkea poskeensa. Pienempiä paloja voi myös liimata etulasiin kiinni jolloin kalojen on helpompi syödä niitä.
Muuta markettipöperöä ei sitten tulisi mieleenikään kokeilla.
Muuta markettipöperöä ei sitten tulisi mieleenikään kokeilla.
Rottweiler - probably the best breed in the world
Meillä kyseiset hiutaleet ovat menneet hyvin kaupaksi miljoonakaloille. Ei ole vesi samentunut tai pinta rasvoittunut. Aion ostaa jatkossakin, sillä rahaa säästyy huimasti.
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*
Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
En sano, että ruoka on huonoa. Hinta ei aina kerro totuutta - jotkut rahastavat nimellään, toiset laadulla.salmix kirjoitti:Meillä kyseiset hiutaleet ovat menneet hyvin kaupaksi miljoonakaloille. Ei ole vesi samentunut tai pinta rasvoittunut. Aion ostaa jatkossakin, sillä rahaa säästyy huimasti.
Säästää voi monessa kohden, mutta mielestäni oikea säästöpaikka ei ole ruoka. Itse tekemällä ruokaa toki säästää jo pitkän pennin, mutta...
Ennen kuin lähtee totaaliselle säästölinjalle, niin kannattaa vilkaista siihen purkin kylkeen ja katsoa niitä ravintoarvoja. Joillakin ruoka koostuu tuhkasta ja ym. töhkästä, toisilla ruoka priimatavaraa.
Voisi verrata vaikka siten, että kumpaa söisit mieluummin: Saarioisen kinkkupitsan (~0,5-1 euro) vai BigOne:n (3,5e?). Molemmat lienee yhtä hirveitä, toinen on vain maittavampi. Kolmantena vaihtoehtona salaattiateria (3,5 euroa). Minkä näistä kolmesta valitsisit, jos yhteen olisi tyytyminen? Saarioisen pitsan hinnan mukaan vai salaattiateria ravintoarvojen perusteella?
Menee hiukan OT mutta kun tuli noista hinnoista kyse...
Törmäsin tossa muutama päivä takaperin eräässä eläinliikkeessä yhteen mulle aivan uuteen ruokaan (voi ihme kun en nimeä muista). Olin just samana päivänä ostanu Tetran kalanruokaa joten en viittiny sitten tätä toista merkkiä ostaa.
Oli puolet halvempaa ja tosi moni (ainakin myyjän mukaan joka on oikeasti tosi hyvä tyyppi) on sanonu että on oikein hyvää ruokaa.
Täytynee seuraavan kerran kun siinä liikkeessä käyn laittaa se ruuan nimi muistiin jos joku täältä olisi vaikka sitä kokeillut.
Törmäsin tossa muutama päivä takaperin eräässä eläinliikkeessä yhteen mulle aivan uuteen ruokaan (voi ihme kun en nimeä muista). Olin just samana päivänä ostanu Tetran kalanruokaa joten en viittiny sitten tätä toista merkkiä ostaa.
Oli puolet halvempaa ja tosi moni (ainakin myyjän mukaan joka on oikeasti tosi hyvä tyyppi) on sanonu että on oikein hyvää ruokaa.
Täytynee seuraavan kerran kun siinä liikkeessä käyn laittaa se ruuan nimi muistiin jos joku täältä olisi vaikka sitä kokeillut.
-
tuikituiki
- Junior Member

Itse olen huomannut että tuossa BF:n hiutaleruokapurkin sisällä on ollut pieni pussi (Silica...) jotain koimyrkyn tapaista
Kyseinen pussi on samanlainen minkä löytää esim. uusien kenkien sisältä ostettaessa. Kaupassa oli jokaisessa purkissa tuollainen Silica-pussi. Olenko ihan väärässä tuon pussin tarkoituksen suhteen?
Minä en sitä kyllä kokeilisi. Sisko käyttää sitä paraikaa ja veden pinta näyttää siltä kuin altaaseen olisi uponnut miljoonan tonnin öljytankkeri. Ihan hirveän paksu kalvo. Nostin sen suodattimen pintaan, mutta sekään ei sitä kelmua rikkonut.
ja ne pohjatabutkin kuulostaa lupaavilta: tukkivat suodattimen LOL

ja ne pohjatabutkin kuulostaa lupaavilta: tukkivat suodattimen LOL
Joskus aikoinaan ostin purkin Keron hiutaleruokaa Tarjoustalosta kun oli muut ruuat lopussa ja ajattelin kokeilla. Ihan hyvää ruokaa tuo tuntui olevan ja kelpasi kaloille. Nykyisin kalani ovat olleet sellaisilla herkuilla että ei varmaan kelpaisi enääAnzku kirjoitti:Vai onko näissä "halpiksissa" joku käyttökelpoinenkin merkki?
No ei minusta tuo 4 euroa pienimmästä Tetramin hiutale purkista ole liikaa. Riittää kuukausiksi. Samoin Wardleyn katkapelletit: 128 grammaa riittää vaikka puoleksi vuodeksi.
siis 240l akva. Välillä vihersafkaa ja toukkia 2pvnä viikossa.
Koss: sisäfilee? Beluga-kaviaari?
Koss: sisäfilee? Beluga-kaviaari?
Miten ihmeessä sä saat tollasen purkin riittämään kuukausiksi?Teho kirjoitti:No ei minusta tuo 4 euroa pienimmästä Tetramin hiutale purkista ole liikaa. Riittää kuukausiksi. Samoin Wardleyn katkapelletit: 128 grammaa riittää vaikka puoleksi vuodeksi.
Mitä hirmuja sinulla siellä akvaariossa lymyääSnowBear* kirjoitti: Paketillinen surviaisiakin riittää vaan 3 ruokkimiskertaan. 4 jos on oikeen nuuka.
Minulla kerralla menee noin peukalonkynnen kokoinen pala surviaissääskilevystä, tosin varsinaisia syöjiä on vain 7, kaikki sellaisia neli-viisisenttisiä otuksia. Monniset ja paletit ovat kai liian tyhmiä tajutakseen hyvän päälle
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Noo siellä on sellasia nuoria keltabarbeja ja nuoria punapääbarbeja. Ja 6cm:siä intiaanisulkia. Niin ja partamonnityttöjä. Toisessa altaassa (voi hyi häpeän kertoa) on nuoria kuparitetroja, rubiinitetroja, Ossi-kääpiörihma, albiinomonnisia ja partamonni äijä.
Monniset varsinkin vetelee niitä surviaisia oikein vauhdilla. Ja altaisiin ei tosiaankaan jää mitään ylimääräisiä surviaisia kellumaan/pohjalle.
Lisätäkseni vielä määrät tähän niin kumpiakin barbeja on sellaiset 15kpl samoin inkkareita. Ja molempia tetralajeja on 10kpl (iso kamala häpeä)
Monniset varsinkin vetelee niitä surviaisia oikein vauhdilla. Ja altaisiin ei tosiaankaan jää mitään ylimääräisiä surviaisia kellumaan/pohjalle.
Lisätäkseni vielä määrät tähän niin kumpiakin barbeja on sellaiset 15kpl samoin inkkareita. Ja molempia tetralajeja on 10kpl (iso kamala häpeä)
Jos ruoassa haluaa säästää, niin kotileipurille on töitä: kalanruokaa on kuitenkin suhteellisen helppo tehdä ja raaka-aineet halpoja. Ainoa poikkeus on, ettei ruoka sisällä (jopa erittäin haitallisia?) säilöntäaineita, kuten valmisruoat, jotteivat pilaantuisi.
Netistä löytyy jos jonkimmoista reseptiä - tässä omani
Netistä löytyy jos jonkimmoista reseptiä - tässä omani
Rahanarvoinen vinkki Tallinan matkailua harrastaville:
Kävelkää ihan sataman lähellä olevaan TODELLA isoon Citymarkettiin
ja menkää lemmikkieläinosastolle. Sieltä löydätte litran purkin Sera Vipania.
Muutatte pienissä päissänne kruunut euroiksi, ja huomaatte litran
purkin Seran ruokaa maksavan hieman alle 10€
Jos on paljon
syömäreitä kannattaa ostaa vaikka parikin..
Kävelkää ihan sataman lähellä olevaan TODELLA isoon Citymarkettiin
ja menkää lemmikkieläinosastolle. Sieltä löydätte litran purkin Sera Vipania.
Muutatte pienissä päissänne kruunut euroiksi, ja huomaatte litran
purkin Seran ruokaa maksavan hieman alle 10€
syömäreitä kannattaa ostaa vaikka parikin..
Jos mykkä kiroilee, pestäänkö hänen kätensä saippualla?