Tahtoo lehtikaloja?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Tahtoo lehtikaloja?
Tahtoisin vielä lisätä 375 litraiseen lehtikala kutuparin, mutta tuo minun nykyinen kalasoppani panee miettimään teenkö kamalan virheen.
Pinnalla kääpiörihma pariskunta, keskivedessä varsinainen soppa, kuusi puna-aavetetraa, kahdeksan musta-aavetta, viisi ruusutetraa ja noin viisitoista neon ja kardinaalitetraa ja kaksi leväparbia
Pohjalla yhdeksän täplämonnista, partis ja kaksi koruplekoa. Kuulostaako kamalalta, yhdestäkään en haluaisi luopua.
Eihän mahdu lehtikalat vai??
Pinnalla kääpiörihma pariskunta, keskivedessä varsinainen soppa, kuusi puna-aavetetraa, kahdeksan musta-aavetta, viisi ruusutetraa ja noin viisitoista neon ja kardinaalitetraa ja kaksi leväparbia
Pohjalla yhdeksän täplämonnista, partis ja kaksi koruplekoa. Kuulostaako kamalalta, yhdestäkään en haluaisi luopua.
Re: Tahtoo lehtikaloja?
Rihmakalan kanssa voi tulla ongelmia, mutta voi tulla toimeenkin.Sinikaarina kirjoitti:Tahtoisin vielä lisätä 375 litraiseen lehtikala kutuparin, mutta tuo minun nykyinen kalasoppani panee miettimään teenkö kamalan virheen.
Tetrat on kallista ruokaa lehtikalalle. Nimittäin neontera on lehtikalan luonnollinen ravinto. Olen kyllä kuullut myös, että jollain on ollut ongelmitta samassa tetroja ja lehtikaloja, mutta todennäköisesti alkaa tetrat hävitä.
Monniset ja plekot voi ihan hyvin olaa, sillä lehtikala ei oikein tykkää pohjalla olla.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
-
- Starting Member
Re: Tahtoo lehtikaloja?
Rihmakalan kanssa voi tulla ongelmia, mutta voi tulla toimeenkin.
Tetrat on kallista ruokaa lehtikalalle. Nimittäin neontera on lehtikalan luonnollinen ravinto. Olen kyllä kuullut myös, että jollain on ollut ongelmitta samassa tetroja ja lehtikaloja, mutta todennäköisesti alkaa tetrat hävitä.
Monniset ja plekot voi ihan hyvin olaa, sillä lehtikala ei oikein tykkää pohjalla olla.[/quote]
Tuota samaa ole ajatellutkin, täytyy varmaan jättää lehtikset pois haaveista (voi surku).
Voiskohan helmirihmakaloja ajatella kääpiöiden kanssa. Varmaan paras vaihtoehto olisi lisätä kääpiönaaraita, mutta kun ne helmirihmatkin olisi niin kauniita.
Monniset ja plekot voi ihan hyvin olaa, sillä lehtikala ei oikein tykkää pohjalla olla.[/quote]
Tuota samaa ole ajatellutkin, täytyy varmaan jättää lehtikset pois haaveista (voi surku).
Voiskohan helmirihmakaloja ajatella kääpiöiden kanssa. Varmaan paras vaihtoehto olisi lisätä kääpiönaaraita, mutta kun ne helmirihmatkin olisi niin kauniita.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Neonit ja kardinaalit luultavasti joutuvat ennen pitkää lehtikalojen ravinnoksi. Miten olisi ajatus kääpiöakara- tai ruostekirjoahvenpariskunnasta?
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Starting Member
Lehtikset
Ehkä tuossa minun akvassa on jo riitävästi pohjalla ja keskivedessä elämää, mutta pinta kaloja ehkä voisi ajatella kun vain tietäis että mitä.
Ehkä ahvensukuiset eivät sovi??
Eikö kukaan anna kannatusta helmirimiksille
Ehkä ahvensukuiset eivät sovi??
Eikö kukaan anna kannatusta helmirimiksille

-
- Senior Member
Lehtikalat ja kardinaalit/neonit... riippuu lehtikaloista! Minun lehtarit eivät osoita kiinnostusta kardinaalien suuntaan, muuten kuin kutuaikoina jolloin lehtaripariskunta ei halua kalaparvea poikasten läheisyyteen. Tästä on kirjoitettu, kiistelty, keskusteltu ja kritisoitu tällä palstalla monesti, en usko lopullisen vastauksen löytyvän ikinä..
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Biotooppiharrastaja
Mutta turhaan ei kannata kokeilla tapattaa kaloja, sillä useammin ne joutuu ruuaksi.Inneremont kirjoitti:Lehtikalat ja kardinaalit/neonit... riippuu lehtikaloista! Minun lehtarit eivät osoita kiinnostusta kardinaalien suuntaan, muuten kuin kutuaikoina jolloin lehtaripariskunta ei halua kalaparvea poikasten läheisyyteen. Tästä on kirjoitettu, kiistelty, keskusteltu ja kritisoitu tällä palstalla monesti, en usko lopullisen vastauksen löytyvän ikinä..![]()
Onhan joillakin monnisia oskareiden kanssa ollut, mutta itse en altaaseeni mitään alle 15cm kalaa laita.
Malawi - hietikko-biotoppi
-
- Member
- Viesti:
No mutta kaloja pitää ruokkia tarpeeksi, jottei kalaravinto kiinnostaa liiaksi.
Ainakin Särkänniemessä suikulaisia tetroja nimenomaan on lehtikalojen kanssa samassa altaassa... Tietysti tilaakin on riittävästi ja neoneilla yms. on suurehkot parvet turvanaan! 

"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista?
http://www.tulivuorikeskus.fi