Onko muualla muita varteen otettavia isoja akvaarioita?
Valvoja: Moderaattorit
Oliko Maretarium todella jo olemassa 1999? Jopas aika rientää. Muistan käyneeni avausvuonna ja kävin uudestaan viime kesänä. Oli kyllä hieman edistynyt tuo näyttely sitten edellisen käynnin. Mutta jos karkkikauppa-altaita kaipaa niin en suosittele Maretariumia, niiden itämeriallas kun on aivan upea juuri vihertävän vetensä, isojen kalojensa ja vaanivien haukiensa ansiostapaul kirjoitti:Onko kyseistä paikkaa perenneltu sitten 1999 jolloin hauet söi muut kalat ja altaat oli niin sameita, että ei nähnyt mitään?skye kirjoitti:Kotkan Maretariumissa kanattaa käydä.
Eli ilmeisemmin edistystä on ollut. Itse olin armeijassa kotkassa ko. vuonna ja silloin oli lehdissäkin niistä ongelmista kun kalt hävisi altaista kun hauet söi muut ja altaat oli liian sameat.-Alix- kirjoitti:Oliko Maretarium todella jo olemassa 1999? Jopas aika rientää. Muistan käyneeni avausvuonna ja kävin uudestaan viime kesänä. Oli kyllä hieman edistynyt tuo näyttely sitten edellisen käynnin. Mutta jos karkkikauppa-altaita kaipaa niin en suosittele Maretariumia, niiden itämeriallas kun on aivan upea juuri vihertävän vetensä, isojen kalojensa ja vaanivien haukiensa ansiostapaul kirjoitti:Onko kyseistä paikkaa perenneltu sitten 1999 jolloin hauet söi muut kalat ja altaat oli niin sameita, että ei nähnyt mitään?skye kirjoitti:Kotkan Maretariumissa kanattaa käydä.![]()
Viimeksi vielä käydessä satuttiin vahingossa paikalle ruokinta/esittelyhetkellä, eli alakerran auditoriossa oli ruokintaesitys ja siinä esittelijä kertoi kaloista, altaiden hoidosta, Maretarion toiminnasta jne samalla kun sukeltaja ruokki kaloja. Se oli erittäin antoisaa ja kiinnostavaa ja esittelijä jopa osasi vastata vesiarvokyselyihini yms. Suosittelen lämpimästi. Muut altaat ovat pienehköjä ja tylsiä, mutta jo sen yhden ison altaan takia tuo matka on todella tekemisen arvoinen.
Sameuttahan tuossa nytkin on, ja hauet edelleen syövät pienempiään, siitä ei pääse. Siellä ruokintatilaisuudessa kertoivatkin, että hauki on ainut suomen luonnossa elävä kala joka ei kuollutta kalaa syö, vaan pelkästään napsii eläviä kavereita. Muut kalat (jopa ahven jota olen itse aina luullut petokalaksi) syövät pakastekalaa, survareita ja herneitä.paul kirjoitti: Itse olin armeijassa kotkassa ko. vuonna ja silloin oli lehdissäkin niistä ongelmista kun kalt hävisi altaista kun hauet söi muut ja altaat oli liian sameat.
Kyllä Sapokka vesipuistoineen on kaunis! Pimeällä vesuputous värjäänty sinipunaiseksi värivalojen avulla...-Alix- kirjoitti:Ja jos puistoista/puutarhoista on kiinnostunut, niin Maretariumin vieressä on iso hieno puutarha erikoisine kasveineen jotka ovat aika hyvin nimetty pienillä kylteillä. Puisto sijaitsee pienen lahdelman ympärillä johon on istutettu nahka-/ peilikarppeja ja jossa sorsia yms. ja lahdelmaan putoaa aikas kiva keinotekoinen vesiputous jonka laelle pääsee kapuamaan. Erittäin pätevä retkikohde hienona kesäpäivänä.