Mistä saatte turvetta?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
monnamari
Starting Member
Starting Member

Mistä saatte turvetta?

Viesti Kirjoittaja monnamari »

Todella tyhmä kysymys varmaankin, mutta mulle on epäselvää mistä sitä turvetta saa, savea kun saa askartelukaupasta [:I]
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Vaikka kekkilän turve pusseista. [;)]
KatjaS
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja KatjaS »

Oman turvesäkkini hain läheisestä puutarhamyymälästä. Ei ole kyllä hinnalla pilattu :mrgreen:
Karakorumin Aristokraattinen Tarkka- ampuja ja Junttikylän Akateeminen Syöppö
190 litraa, kissoja, koiria ja armoton määrä lampaita.
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Ja muistaa sitten katsoa, että se on nimenomaan sitä lannoittamatonta luonnonturvetta, ilman lisäaineita.
mrmaccio
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja mrmaccio »

entä mitä sitten lisäätte palluroihin jos niitä teette?
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Siis palluroihin laitetaan Punasavea "tietenkin" , turvetta, rautanauloja, kanankakkaa tai pmdd:tä :mrgreen: suunnilleen noita olen ainakin itse laittanut kun nyt olen tehnyt ja homma toimii :mrgreen:
Hansuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hansuli »

haukka kirjoitti:Siis palluroihin laitetaan Punasavea "tietenkin" , turvetta, rautanauloja, kanankakkaa tai pmdd:tä :mrgreen: suunnilleen noita olen ainakin itse laittanut kun nyt olen tehnyt ja homma toimii :mrgreen:
Milläs ne rautanaulat saa pikkuisiin palluroihin leivottua :mrgreen: ? No kuitenkin, joskus ainakin neuvottiin hankkimaan kalkitsematonta luonnonturvetta. Minkäkokoisia nuo savipakkaukset yleensä on? Ajattelin palluroita leipoa, mutta ainakin kouluissa kätetään sellaisia kymmenen kilon(?) savikönttejä ja se on varmaan hieman liikaa tällaiselle pikkupurkkien omistajalle. Mihinkä sen lopun saven voisi käyttää, jotain järkevää ideaa? Kuvan veistäjäksi tai ruukkujen valmistajaksi en kuitenkaan ryhdy [;)]
The truth is out there...
haukka
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja haukka »

Kyllähän jokaiselta tongit löytyy jolla saa naulat pätkittyä [;)] Joo yleensä kymmenen kilon seteissä on, mutta jotkin askartelu liikkeet myy pienemmissäkin määrissä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”