Valvoja: Moderaattorit
Minulla puolestaan isopurjepleko rakastaa juuri kuorta.akirpap kirjoitti:Käyttämällä hetken mikrossa ja antamalla jäähtyä ennen altaaseen laittoa. Pujota narunpätkä kurkusta läpi, kalat usein jättävät kuoren syömättä, näin saat "kurkkurinkulan" helposti vetämällä ulos altaasta.
Täältä ne löytyvät, Aquaristicshopista.ParratonMonni kirjoitti:Ei silla sattuisi olemaan muuta nimikettä noille tongeille? En onnistunut kuukkelilla löytämään, mutta kuulostavat semmoisilta vehkeiltä, joille minulla voisi olla käyttöä!
Kiitos...kaiAeuk kirjoitti: Täältä ne löytyvät, Aquaristicshopista.
Näppärä teline kieltämättä, eikä maksa paljoaVesiEläin kirjoitti:
Itse olen tympääntynyt lusikan noukkimiseen altaan pohjalta kun kurkut on syöty, joten väänsin rautalangasta(Ruostumattomasta) pihtien avulla "kurkkutelineen".
Pitää vain vääntää rautalangan päät niin etteivät ne tökkää kaloihin. Helppoa ja halpaa, eikä tarvi käsiään kastella.![]()
Kokokuva;
http://www.saunalahti.fi/pistia/kuvat/kurkkuteline.jpg
Meillä Plekot nirsoilevat kurkkulle, kesäkurpitsa on kuulemma parempaa.Eenokki-setä kirjoitti:Ensi viikolla voisi kokeilla antaa kaloille kesäkurpitsaa, mitä en ole ennen kaloilleni antanut. Saa nähdä, miten se maistuu niille
VesiEläin kirjoitti:
Itse olen tympääntynyt lusikan noukkimiseen altaan pohjalta kun kurkut on syöty, joten väänsin rautalangasta(Ruostumattomasta) pihtien avulla "kurkkutelineen".
Pitää vain vääntää rautalangan päät niin etteivät ne tökkää kaloihin. Helppoa ja halpaa, eikä tarvi käsiään kastella.![]()
Kokokuva;
http://www.saunalahti.fi/pistia/kuvat/kurkkuteline.jpg
Sama minulla. Kun kesäkurpitsan pudottaa pohjalle niin plekot hyökkää sen kimppuun, mutta kurkku voi olla päivänkin ennen kuin koskevat.VesiEläin kirjoitti:Meillä Plekot nirsoilevat kurkkulle, kesäkurpitsa on kuulemma parempaa.Eenokki-setä kirjoitti:Ensi viikolla voisi kokeilla antaa kaloille kesäkurpitsaa, mitä en ole ennen kaloilleni antanut. Saa nähdä, miten se maistuu niilleJos laittaa kurkun ja kesäkurpitsan yhtäaikaa, kurkku jää syömättä. Kesiksellä olen saanut kasvatettua Purjesampimonnin poikasia hienosti(Ovat nyt hiukan yli kk:n ikäisiä)
Jep, partikseni myös kaivavat keskiosan ekana parempiin suihin!JenniL kirjoitti:Itse teen näin: leikkaan kurkusta n. 10 cm:n pätkän, leikkaan sen pituussuunnassa halki, jolloin ainakin sampparien ja monnisten mielestä sitä kaikkein herkullisin osuus, eli pehmeä keskusta jää sopivasti tarjolle jyystettäväksi.
Tuo kaupan paprika on niin suojamyrkytettyä, ettei esim. suositella lainkaan lapsille annettavaksi, oletko käsitellyt jotenkin, vai onko myrkytöntä kamaa?JenniL kirjoitti: esim. eilen oli meillä listalla keltaista paprikaa, kesäkurpitsaa ja kurkkua, kaikkea samassa vartaassa. Hyvin toimii myös puolikas tomaatti ja pätkä kurkkua, kova kurkku pitää pehmeän tomaatin napakasti lusikassa.
Tuo on helppo uskoa muuten ... mullakin oli silloin aikanaan a-shopin tilauksessa itse asiassa 2 eri pihdit / tonget (vai mitä lie ovatkin, heh). Harmi kyllä vain Eheimin vehje tuli sieltä, toinen jäi tulematta. Toisen merkkiä en muista, mutta oli se erilainen Eheimiin nähden. Ja ... no, nuo Eheimin pihdit kyllä toimivat ja ovat kätevät, mutta ovat jäykät kuin mitkä ja lisäksi varsinaiset narisijapihdet. Suoranainen ihme, ettei se narina tunnu kaloja kiusaavan yhtään kun kasveja karsiipleko_88 kirjoitti:Kokemuksella tyäytyy muuten kertoa, että tällä kertaa Eheim jää noille halpakopioille kakkoseksi, koska Eheimin pihdeissä on työ paljon tarkempaa ja liikkumisosien välit eivät ole niin väljät..
Jolloin alle millin hiekoilla saattaa saada merkki pihtinsa jumiin, kun hiekkaa ei pääse pois tiukoista liitoksista.. Toisin taas kiinalaiset ovat niin väljät vempulat, että hiekka valahtaa väleistä pois..![]()
No tomaatti on kyllä sellaisenaan ihan tarpeeksi pehmeää, tuskin kannattaa ruveta kiehauttelemaan, altaaseen vaan, varmasti maistuu (sisäsuodattimellekin..kirjoplaty kirjoitti:Mahtaisikovathan piikkisilmät arvostaa tomaattia? Pitäisikö se keittää, että siitä saa tarpeeksi pehmeää?
Luomua, luomua..huuhtaisu lämpimässä vedessä riittää. Siinä määrässä mitä kalaset syövät hinta kun ei paljoa ratkaise. Vain paras on kyllin hyvää mamman pikku kalasilleParratonMonni kirjoitti: Tuo kaupan paprika on niin suojamyrkytettyä, ettei esim. suositella lainkaan lapsille annettavaksi, oletko käsitellyt jotenkin, vai onko myrkytöntä kamaa?