Partaimumonnilla vauvoja- mitä tehdä?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aa Kvaario
Starting Member
Starting Member

Partaimumonnilla vauvoja- mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Aa Kvaario »

Ihmettelin, että mitä se partis- koiras alvariinsa luuraa siellä ruukussa ja noin laihaksikin on jo käynyt 8O

Nuo "syyt" näyttävät nyt olevan noin 1,5 sentin mittaisia ja kovasti tervetulleita (koska niitä on vähemmän kuin sata :roll: )

Tarvitseeko minun antaa niille jotain erityistä ravintoa? Selvästi ovat kyllä tulleet toimeen ilmankin minun hoitoani, mutta mitä ne syövät noin pieninä?

Partis- akkoja on kaksi ja ne vahtaavat ukkoa mahat pullollaan, josko se kerkiäisi leikkiä niiden kanssa [;)] On siis mahdollista, että kiroan tuon lajin lähitulevaisuudessa maanvaivaksi.

Kuinka kauan koiras niitä paimentaa ja löyhyttää niille hapekasta vettä evillään? Tarvitsisiko ne siirtää poikasakvaarioon turvaan ja milloin? Se vaan, että poikasaltaassa asustaa nyt marmorirapu. Partiksien kanssa asustavat kimalaispallokalat, joiden paksuja vatsoja olen muutamana aamuna ihmetellyt. Että kait ne vaan ovat löytäneet niitä kotiloita jostain...
Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Minä jo ihmettelin, että miten niin on vähemmän kuin sata... kunnes mainitsit kimalaiset. [;)] Koska partiksista ylipäätään on ylitarjontaa, en ainakaan ottaisi poikasia erikseen kasvamaan. Ne selvitkööt jotka on vikkelimpiä.
Aa Kvaario
Starting Member
Starting Member

Olet oikeassa, ei noita kannata varmaan siirtää eri akvaan. Enkä saisi niitä kiinni, vaikka yrittäisinkin. Ensimmäinen lähti isin ja äitin hoivista tänään suureen pahaan maailmaan ja heti olivat kimalaiset siitä kiinnostuneita. Mutta pieni osasi nykästä itsensä kyllä heti piiloon. Ainakin tällä kertaa. Söpöjä ovat kyllä, ai että. Onneksi mulla on aika hyvin kasvipöheikköjä ja yksi kantokin missä voi olla niin kuin ei oliskaan [;)]
Aa Kvaario
Starting Member
Starting Member

Mitä likoeläimiä?

Pelastin sitten kuitenkin 15 kpl pikkupartiksia poikasakvaarioon. Pyydystäminen oli tosi helppoa, kun nostin vaan poikasten lymypaikan toiseen akvaarioon. Piilo oli umpinainen toisesta päästä, joten vauvat olivat koko ajan vedessä.

Mitä likoeläimiä olisi hyvä tarjota näille poikasille? Katselin Jukka Järven sivuja ja sieltä saa kyllä hyvät ohjeet, kun tiedän ensin mitkä likoeläimet olisivat tälle lajille parasta ravintoa. Poikaset ovat melko tarkkaan tasan 1,5 senttiä pitkiä.
Kai
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kai »

Tarjoa vaikkapa salaattia. Kasvisyöjinä eivät taitaisi juuri ymmärtää likoeläinten päälle...
Aa Kvaario
Starting Member
Starting Member

Oikeesti? :mrgreen:

Luulin, että partiksetkin tarvitsivat järeämmät ruoat poikasena, kun aikuisetkin syövät oikeastaan kaikkea mitä niille tarjoaa. Kiva, kokeilenkin heti tätä viherlinjaa. Kiehautan vaikka kurkkua nyt ensalkuun, kun salaattia ei ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”