Hullunkurisin tapahtuma akvaarion kanssa!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muuriset »

Sattui tänä aamuna, en sitten tiedän onko hassu tapahtuma vai ei....

Eilen illalla kalasteltiin "ainakin miljoona" muutaman millin mittasia punakirjoahvenen poikasta poikas"häkkiin", etteivät joudu suodattimeen. Kun häkki roikkui altaan reunassa kiinni, niin meidän 1v 2kk pojanviikari kai päätti, että iskä ja äiti rääkkää kalalapsia ja KIPPAS sen häkin sinne altaaseen nurin (toisin sanoen tiputti sinne akvan pohjalle)!! [}:)] Voi hemmetin hemmetti, se on taas kalastus tänä iltana edessä.....
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

...

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Ystäväni akvaariossa on kääpiörihmakala pariskunta. Ne ovat oikeita ampuja kaloja! Jos sormen laittaa veden pinnan yläpuolelle niin kalat tulevat oitis ampumaan vettä sormeeen, mutta tähtäys ei oikein onnistu [;)]

Palettikalani menevät aina peräkkäin kookospähkinä kuoren sisälle ja ulos: ovat kai jonkun näköistä "piilo,hippaa"
hölmö rakkaus.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Meilläkin on kookos aina kalaa täynnä, se kun sattu olemaan ihan ruokinta-aukon vieressä. Kerran kyllä tuli mieleeni että näemmä se läheisyys lämmittää. Utelian huulirihmakalakoiras ui kookoksen sisään, saman tien sieltä ui ulos 3 kuparimonnista, noitamonni, 2 amanorapua ja pienempi huulirihmakalanaaras!

http://www.kuvatehdas.fi/album/showimag ... id=1734064
Se kookos näkyy tuolla ihan oikeassa reunassa. Kun käyttää tuota kaljapulloa mittatikkuna niin huomaa että on ollu aika tiivis tunnelma, ei ole nimittäin kovinkaan suuri kookos :mrgreen:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

multa saat pari kassia kaljapulloja mittatikuiksi, Ateriana :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Fizu-Fani
Junior Member
Junior Member

...

Viesti Kirjoittaja Fizu-Fani »

Ööhöömmm.... Olin akvaario-kurjessa (aakvaariokauppa) ja näin kultakaloja.. No siinä menin tepastelemaan ja laitoin käden akvaarion yläpuolelle ja "Plumps" niin kultakala hyppää suoraan kohti kättäni ja mätkähtää takaisin veteen...Johtunee ehkä siitä että ruokkivat kaloja ison annoksen kerran päivässä.. Ja kaikille tiedoksi että akvaario-kurjen taka huoneessa on tosi hyvässä kunnossa altaat mutta siellä pidetään kaloja jotka eivät "mahtuneet" esille.
hölmö rakkaus.
herttis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herttis »

Pääsiäisviikolla tapahtui seuraavaa: Uudelleenjärjestelin altaani sisustusta. Nostin ison juurakon pois vedestä (kokonaan pois käytöstä), suihkutin puhtaaksi kovalla paineella ja pistin kuivumaan. Oli ilta ja päätin lopettaa siltä päivältä. Aamulla kävin jotain touhuamassa kylppärissä kun silmiini sattui jotain aivan mieletöntä 8O .
Partis nökötti juurakon alla, kylpyhuoneen lattialla! Siinä sitten otin äkkiä kalan käteen ja kiikutin altaaseen.
Se halusi heti uimaan, päästin sen ja näin myöhemmin illalla sen jyystävän juurakon pintaa. Otus oli siis poissa vedestä liki 12 tuntia 8O . Jälkeenpäin tajusin ajan pituuden ja sitten säikähdin kunnolla. Kalalla näytti olevan kuitenkin kaikki kunnossa, joten kestäviä nämä partikset ovat. Opetus: tarkista aina kaikki mitä otat akvaariosta ulos.
H.E.R.T.T.I.S
Huomaamaton Etukuponkienkerääjä Rautainen Torikauppias ja Tahattoman Intohimoinen Salapoliisi
Jaanamari
Starting Member
Starting Member
Viesti:

sama täällä

Viesti Kirjoittaja Jaanamari »

Mulle kävi kerran ihan samalla tavalla, tosin kala ei ollut pois vedestä kuin ehkä 2 minuuttia. Putsailin akvan pohjaa ja siinä ajattelin samalla puhdistaa kannon kun näytti olevan vähän levässä. Otin sen muitta mutkitta sen enempää ajattelematta vedestä ja yhtäkkiä siitä putosi jotain lattialle....partistyttö Kauno-Rontti sätkytteli kauhuissaan lattialla froteepyyhkeen päällä. Pelästyin aivan kauheasti ja äkkiä haavi laatikosta ja pyydystämään ressukkaa. Raukka tarttui vielä haaviin poskipiikeistään mutta irtosi lopulta ja ui äkkiä laivaan turvaan. Tarkkailin tyttöä pari päivää huolissani mutta kunnossa näyttää olevan....eli tästä opimme todellakin sen että kannattaa tarkistaa huolella kaikki minkä nostaa akvaariosta pois... :?
Luon tarinaa jota elän, elän tarinaa jota luon.
www.freewebs.com/rauhamakiset
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Re: sama täällä

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

Jaanamari kirjoitti:Mulle kävi kerran ihan samalla tavalla, tosin kala ei ollut pois vedestä kuin ehkä 2 minuuttia. Putsailin akvan pohjaa ja siinä ajattelin samalla puhdistaa kannon kun näytti olevan vähän levässä. Otin sen muitta mutkitta sen enempää ajattelematta vedestä ja yhtäkkiä siitä putosi jotain lattialle....partistyttö Kauno-Rontti sätkytteli kauhuissaan lattialla froteepyyhkeen päällä. Pelästyin aivan kauheasti ja äkkiä haavi laatikosta ja pyydystämään ressukkaa. Raukka tarttui vielä haaviin poskipiikeistään mutta irtosi lopulta ja ui äkkiä laivaan turvaan. Tarkkailin tyttöä pari päivää huolissani mutta kunnossa näyttää olevan....eli tästä opimme todellakin sen että kannattaa tarkistaa huolella kaikki minkä nostaa akvaariosta pois... :?
Minulle kävi hieman vastaava tapaus piikkisilmän kanssa. Tämä tapahtui akvaarioharrastukseni alkuvaiheessa, jolloin minulla oli 63-litran akvaariossa noin 2-3 piikkisilmää. Kerran sitten kun vaihdoin tuon akvaarion vettä, niin nostin siellä olleen pienen juurakon ylös vedestä. Katsoessani juurakon alapuolelle huomasin sieltä juurakossa olevassa onkalossa pilkistävän piikkisilmän pyrstön. Tietysi hämmästyin, että mitä se piikkisilmä oli sinne itsensä tunkenut ja olin jo täysin varma, että se olisi
kuollut. Aloin vetämään varovasti sitä piikkisilmää pyrstöstä pois sieltä onkalosta, kun siihen tulikin täysin yllättäen eloa, kun se tulikin itse pois sieltä, tempaisi itsensä irti otteestani, tippui takaisin akvaarioon ja ui lujaa kasvitiheikköön piiloon! Täytyy sanoa, että silloin pelästyin aika pahasti, kun olin ollut ihan varma, että tuo kala olisi kuollut. Ihan hyvin kala tosta tapauksesta selvisi ja eli hoidossani vielä pitkään sen jälkeen.

Tässä viime viikolla kun ruokin kalojani, niin eräs punapääbarbininaaras temppuili ruokahiutaleen kanssa ottamalla sen suuhun ja sylkemällä sen ulos muutaman kerran, kunnes paikalle syöksähti keltabarbi, ahmaisi sen hiutaleen suoraan punapääbarbin suun edestä ja punapääbarbi ui nopeasti
karkuun.
aco
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aco »

Noh, minä hankin selkäuimarimonnnin ja jossakin sen jälkeen tuli onkelmia, jolloin jokunen kala menehtyi. Ei kuitenkaan monnin takia, mutta ei mennä siihen. Akvaariota piti silloin putsata ja löysin sellaisen isomman raadon, jota en osannut tunnistaa ja koska monnia ei ollut näkynyt, niin totesin että se meni nyt sitten. Vuosi sen jälkeen, kun akvaarioon oli saatu asiallinen tasapaino ulkosuodattimen ja vähentyneen fisupopulaation kanssa, syötin normaalisti fisuille aamulla ruokaa. Istuin katsomassa sitä ruokavipellystä hiljaa paikallani, odotin että päästäisiin työmatkalle. Silloin yhtäkkiä ponnahti "koriste"tynnyristä selkäuimarimonni ja nappasi ruokapalan ja katosi takaisin tynnyriin. Minä ihan oikeasti säikähdin ihan kamalasti, kun eihän tuollaista kalaa edes enää pitännyt olla!!! Nyt olen jo taas tottunut että se kuitenkin on olemassa. Ihan pulskan kokoinenkin. Mutta se kala oli siis ollut *vuoden verran* kadoksissa! 8O Olin minä nähnyt jotakin liikehdintää tynnyrissä, mutta luulin että se oli maatiaismonni, samanvärisiä ja kokosia melkein. Työpaikalla ihmeteltiin, että mikä idea tuollaisessa akvaariossa nyt sitten mahtaa olla, kun kalankin näkee kerran vuodessa. Oli siinäkin sitten puolustuksen paikka.... :)
Taskutiikeri
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Taskutiikeri »

Tästä on jo aikaa lähemmäs 15 vuotta, kun vanhemmillani oli yhdessä akvaariossa pari albiinomallista kynsisammakkoa. Yksi sukulaistäti oli meillä käymässä, viipy muutaman päivän. Ekan yön jälkeen se ihmetteli, että soittaako joku teidän naapureista huilua? Ihmeteltiin vähän, mutta sanottiin että ei kait... Täti tuumas, että ei sen niin muuten, ihan nätisti soitti, mutta kun alotti niin kauhian aikaisin aamusella... Lopulta sitten selvis, että ne meitin kynsisammakot oli ruvenneet tapansa mukaan "laulamaan", tai sirittämään tai miksi tuota sanois. Täti oli siihen herännyt sitten aamuyöllä, muttei ollut tajunnut mistä ääni tuli! :P
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Teho kirjoitti:multa saat pari kassia kaljapulloja mittatikuiksi, Ateriana :mrgreen:
Ei tarvitse, Heto, kyllä ne kaljapullot on ihan omasta takaa. [;)]

Aika hassua, kaikki huomaavat kuvasta vain olutpullon 8O
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
..PaLeTTiKaLa..
Starting Member
Starting Member

..

Viesti Kirjoittaja ..PaLeTTiKaLa.. »

Kun palettikalani ovat kutu hommissa niin naaras palettikala menee heiluen sisään kookospähkinän kuoreen ja uros katsoo ihmeissään mitä pitää tehdä ja ui pois 8O oudon näköistä tuo.. Mutta kun uros on itse puuhissa ( tekee kuoppaa hienoon hiekkaan kookospähkinän kuoren sisällä) ja yrittää huokutella naarasta sisään, niin on naaraan vuoro ihmetella. Varmaan yrittävät leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa ;)
I'm a Big, Big fish. In a Big, Big lake..
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Adrianna kirjoitti:Aika hassua, kaikki huomaavat kuvasta vain olutpullon 8O
nooo, pitää muistaa keskittyä niihin pääasioihin.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
..PaLeTTiKaLa..
Starting Member
Starting Member

..

Viesti Kirjoittaja ..PaLeTTiKaLa.. »

Ei enää keksi mitään........ Mut sinä 8O niin kirjota tähän vielä juttua jota ei ole vielä kirjoitettu.;)
I'm a Big, Big fish. In a Big, Big lake..
monni78
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja monni78 »

Noh...minun taistoni oli hirmuisen arka, kun tuli meille. Myyjä toi sen takahuoneesta, jossa tasella ei vissiin ollu hirveesti seuraa. Virkeältä tosin näytti kaupassa, mutta meillä vaan pelkäsi muita kaloja ja piilotteli koko ajan. Tätä katselin pari viikkoa ja pelkäsin jo sen olevan sairas tai jotain...

Sitten päätin, jottei tämä voi jatkua! Laitoin akvaarioon peilin (tiukassa vartioinnissa tietenkin). Eipä aikaakaan, kun tase oli jo peilin edessä uhkailemassa...komiasti heilutteli päätään ja nosteli eviään. Sitten se pyörähti peilin taakse, jolloin ihmetys oli suuri: "kappas, minne se vihollinen hävisi?"

Olisittepa nähny ilmeen! :)

Tätä jatkui sitten muutaman kerran ja tasesta tuli paljon rohkeampi, uskaltaa jopa tetroja ajella takaa! Partis on tosin vielä liian kova vastus...
artturi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja artturi »

Tein 3v pojan kanssa PMDD lientä keittiön semmosella sivupöydällä missä aina tehdään myös voileivät. Poika ravautti Kalium-rakeet reilulla kädellä pullon suusta sisään ja tietty puolet pöydällä, niitä sitten siinä keräiltiin pöydältä leivänmurujen joukosta. Vedet päälle ja pullo hyllyyn liukenemaan. Muutaman päivän päästä rupesin sitten lannoittamaan ja pullon käteen ottaessa silmään pisti pinnassa oleva valkoinen sakka sekä muutama pohjalla oleva liukenematon rae. Lirautin kuitenkin akvaan lientä, välittömästi levisi tiukka rasvakalvo veden pinnalle.

Tarinan opetus: Kuivuneilla juuston murusilla ei voi korvata Kaliumrakeita, ei edes vaikka juusto olisi vähärasvaista (17%).
NOU
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja NOU »

No mitäs tässä nyt kertois... Mun platyt ja niitten poikaset tykkää vesivirrasta joka tulee ilmapumpun kautta. Akvaario ei ole kovin iso, mut siinä ne rykelmänä menee ja joskus näyttäis että ne odottaa omaa vuoroaan jonossa. :D

Ja sit kerran kun puhdistin akvaariota, niin ämpäri luiskahti kädestä ja matikankoe kastu. Ei täs muuta mut opettaja raivos pikkusen. Sit piti selittää et lipsahti.
:roll:
Akvaario hulluus...Mitä se on?
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

Tuli tässä mieleen sellainen tapaus, kun akvaarioharrastukseni alkuvaiheessa annoin kaloilleni pakastekatkarapuja pilkottuna. Minulla oli silloin akvaariossani kuparimonnisia ja kun yksi niistä söi katkarapua, niin minusta näytti, kuin se olisi iskenyt minulle silmää (onkohan se edes mahdollista?). Jäi vain mieleen, että tahtoiko kala kiittää, kun sai herkkuruokaa.

Minulla oli akvaarioharrastukseni alkuvaiheessa myös kääpiökynsisam-
makkoja ja tarjosin myös niille katrarapua. Joskus sattui niin, että joku sammakoista yritti saada liian isoa ravunpalaa suustaan alas väkisin, mikä oli aika hassun näköistä, vaikka samakon kannalta tilanne ei varmaan ollut
yhtä mukava....
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
Jario
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jario »

no yksi juttu on kun 2 kultakalaa jahtas toistensa pyrstöjä ja ui ympyrää hirveää vauhtia
saram
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saram »

Tämä on jo useampaan kertaan kerrattu tässä ketjussa, mutta omenakotiloni Kalle tykkäsi kanssa kovasti könytä ilmastinkiven päälle. Siitä sitten kuori täyteen ilmaa, komea nousu pintaan, kiepahdus, ilma pois kuoresta ja nätti liuku pohjalle. Ja uudestaan ja uudestaan. Jotain tuntuvat nautinnosta nuo selkärangattomatkin tajuavan.
Mielipuoli - se puoli joka mielii (:
saram.aamukaste.org
Deirdre
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Deirdre »

Mulle sattui hassu tapaus heti harrastukseni alkutaipaleella, kun olin juuri hankkinut akvaarion. Olin kypsytellyt sitä ja vaihdoin sitten vettä ajatellen, että kohta alkaa olla allas kunnossa kalojen hankkimista varten. Sammutin vedenvaihdon jälkeen valon ja jäin suu auki ihmettelemään, kun jokin mennä viipotti mahdotonta kyytiä pohjalla, hiekka vain pöllysi. Ei muuta kuin katselemaan tarkemmin. Totesin, että kyseessä oli kala, joka oli kai kasvien mukana muuttanut mätinä altaaseeni. Tunnistin siinä vaiheessa poikasen monniseksi, mutta vasta myöhemmin selvisi, että kyseessä oli helmimonninen. Kypsytysvaiheessa oli pH ollut alimmillaan 4 eli ihmettelen edelleen, miten se on mahtanut pysyä hengissä.

Muuta vikaa ei kalassa ollut, mutta olin kovaa hönkää tekemässä aasialaista akvaariota. No, en varsinaisesti muuttanut suunnitelmiani, mutta hankin kyllä alkuasukkaalleni (äidin antama nimitys) kavereita ja niin tuli altaasta perinteisempi sekametelisoppa kahden mantereen kaloja.
Haaveissa akvaarioharrastuksen uudelleenaloittaminen.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Tää ei silleensä hullunkurista ole, mutta tosi hellyyttävää (ja hassuakin). Minul on 343 litraisessa 17 sitruunatetraa ja 13 mustaneontetraa. Sitruunat ovat varsin rohkeita ja 3 mustaneoniakin hengaa niiden kanssa. Loput 9 mustaneonia tavallisesti ovat takaosassa akvaariota kasvien seassa mutta usein iltaisin ne lähtevät reissuun. Ne 3 rohkeaakin yleensä liittyy mukaan ja koko porukka surffaa etulasia eestaas. Ja minä aivan onnessani niitä ihastelen ja tökin miestä kylkeen - "kato nyt niitä, katokatokato". :) On ne ihania.
Aqvaristi
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aqvaristi »

Tää ei oo hullunkurisin, vaan oikeestaan kauhein.

"Partamonnini kuoli vanhuuttaan ja kupsahti ahtaaseen koloon.Huomasin partamonnini kuolleen ja haavin kolon ja aloin ravistella sitä "hellästi".
Ruumis oli jumittunut täysin, se ei tullut ulos. Sitten jouduin hakemaan kumihanskat ja ottamaan kuollutta kalaa( :x ) pois kolosta, mutta tuloksetta. Oli pakko alkaa vääntelemään kalaa --->lopulta sain ruumin ulos ihan vinona ja kauhean näköisenä. Tuli tippa silmään :("
Lopettanut a-webissä käynnin. Hyvinhyvinhyvin harvoin satunnaisesti vierailen.
Rvanirppu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Rvanirppu »

Ei tämäkään ole oikeestaan hauska, tästä on vaan tullu perheessämme lentävä lause.

Akvassa asusti joku lisko, en enää muista mikä ihme otus se oikeen oli, mutta tää tyyppi päätti ottaa hatkat ja ilmeisesti suodattimen letkua pitkin sitten karkas. Äitini alkoi illalla huutamaan jotain salamasta... ihmetelin, että mitä se mamma nyt oikeen horisee ja kipitin alakertaan katsomaan. Siellähän se otus tallusti pitkin olkkarin lattiaa, mihin lie menossa, ei kertonut mulle ei! Loppu hyvin, kaikki hyvin. Otus pääsi takaisin kotiinsa. :D

Ja se lentävä lause... mikä on ruskee ja sanoo litsläts?? [;)]
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Miulla tuli kanssa kasvien mukana pieni kuparimonninen ihan muna-asteena meidän talouteen. Oli pieni ihmetys kun akvaariossa, johon ei ensimmäistäkään kalaa ole missään vaiheessa laitettu, vilisti etulasia pitkin pikkuinen siimahäntä. Nyt lapsonen on jo parisenttinen ja muuttaa pikapuoliin lajitovereidensa sekaan, vesien sekoittelu meneillään. Suloinen :D

Eenokki-setä: monniset osaa "iskeä silmää" koska niillä on monista muista kaloista poiketen tosi liikkuvaiset silmät, vaikkei silmäluomia olekaan. Onhan se aika metkan näköistä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”