Teen itse kuuvalon

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Stormbug
Junior Member
Junior Member

Teen itse kuuvalon

Viesti Kirjoittaja Stormbug »

elikkä tää nyt ei suoranaisesti liity akvaarioihin mutta kuuvaloihin kummiski :mrgreen: siis,menin elfalle ja ostin 6 kpl superkirkkaita ledejä 3 sinistä ja 3 valkoista, sitten ostin tietenkin niille vastukset ja muuntajan,itse en ole mikään sähköinsinööri joten annoin myyjän laskea minulle sopivan ohmi määrän vastukset.Kun kysyin muuntajaa niin kaveri lykkäsin minulle käteen 12v muuntajan ja nyt sitten rupesin ajattelemaan että joskus kun tein jotakin superkirkkailla ledeillä niin käytin 5v muuntajaa, elikkä mitenkäs noi ledit sitten pitää liittään tuohon muuntajaan tai siis teenkö niin että vedän jokaiselle ledille oman plussa ja miinus johdon ja jokaisen plussa johdon väliin vastus vaiko niin että vedän ensimmäiseen lediin plussan ja sen johdon väliin vastuksen ja jatkan johtoa ledistä lediin?kumminkos noi nyt sitten pitää laittaa?Älkääkä sanoko että 12v on liikaa koska en usko että muuntajan vaihtaminen enään onnistuu kaupassa :roll: :mrgreen:
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koss »

Tässä sinulle hyviä ohjeita ledien kytkemiseen. Suosittelen lukemaan sivut.
-markus-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -markus- »

Itse tein kaikille ledeille yhteisen miinus johdon ja jokaiselle ledille oman off/on kytkimen. :) -hieno tuli-
"olisipa kamera" :mrgreen:
Hyvin hoidettu akvaario on ilo silmälle.
http://koti.mbnet.fi/mark1987/
Stormbug
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Stormbug »

jeps jeps,kuuvalo tuli valmiiksi ja hyvin toimii :D
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Koss kirjoitti:Tässä sinulle hyviä ohjeita ledien kytkemiseen. Suosittelen lukemaan sivut.
Olipa muuten hyvä linkki! Kiitos siitä.. Itsekkin kävin jo hakemasssa ledit, mutta vielä täytyy hakea oikean kokoiset vastukset, niin homma on jämpti.. Nyt sain ne rauhassa laskettua oikein, noiden linkin sivujen lukemisen jälkeen.. :D
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”