Kokemuksia Lahden Black Bullista?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Kokemuksia Lahden Black Bullista?

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Koska kyseiseen liikkeeseen ollaan lauantaina menossa. Onko millaiset valikoimat, erityisesti monnit kiinnostaa :D Jos vaikka onnistuisi tekemään hyviä ostoksia..
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Kävin vuosi sitten katsastamassa purjesampimonnien (ja kaikkien muidenkin) hinnat ja oli mielestäni reilusti kalliimmat kuin missään muualla. Monni lajeja oli silloinkin useita. Valikoimat oli kyllä laajalti hyvät kaikissa lajeissa ja miksipä olisivat muuttunet. Paljon katsottavaa.
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

huono paikka!!!! kerta riitti
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Hakua en käyttänyt kun ajattelin kysäistä ihan ajantasaista informaatiota [;)] Korkeat hinnat kuulostaa vähän ikävältä näin opiskelijan kukkarolle mutta kerrankos ne on ruokarahat menneet "välttämättömyyksiin".
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Ihan hyvä kauppa, mutta hinnat ovat aika korkeat. Pari puutetta toki löytyy: Kysyin että mikä monni kävisi 60L akvaani. ja vastaus oli: "Partamonni käy 60L akvaarioon ihan hyvin." Että semmosta.. :roll:
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Iso liike, paljon myyntialtaita. Yllättävän paljon plekoja, ahvenia ei juuri ollenkaan. Odotin siellä olevan harvinaisempiakin kirjoahvenia, mutta monessa ihan pikkuliikkeenkin perusvalikoimaan kuuluu enemmän kirjoahvenia. Papukaija on hauska. [;)]
tahmatassu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tahmatassu »

Kävin juuri Black Bullissa ja kauhistuin. Siis mikä levän määrä! Levää oli joka altaassa, kuolleita kaloja ja suodattimet ei olleet päällä. Purjesampi monni maksoi 65 euroa kun itse ostin sellaisen 18 eurolla.

Yhdessä altaassa oli sinilevää ja muissa oltiin ihan tupsulevän peitossa. Kalat oli värittömiä ja asiakaspalvelu surkeaa.

Myyjä onki kaloja yhdelle perheelle ja siltä putosi yksi lattialle, mutta ei huomannut sitä, hetken päästä pikku poika sanoi: "yksi kala on lattialla". Myyjä vilkaisi kalaan päin ja jatkoi touhuaan. Jonkun ajan päästä meni hakemaan kalaparan pois.

Kun oli reilun tunnin palloillut liikkeessä, eräs myyjistä tuli kysymään voiko auttaa ja kun kysyin yhden plecon nimeä, se alkoi selailla kirjaa..

Todellinen pettymys koko paikka!
Kotona pulputtaa 317-litrainen allas
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Ostin tuossa joku aika sitten Black Bullista artemian lepomunia. Kysyin että miten näiden kanssa toimitaan. Myyjä ei varmaan oikein tiennyt, sanoi vaan että ne laitetaan johonkin kippoon ja sinne heitetään ihan pikkusen jotain suolaa ja odotellaan jonkun aikaa... Kyllä ne sieltä sitten kuoriutuu... 8O
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Pari kertaa ollaan käyty kyseisessä paikassa.
Siellä on kivasti altaita, tekniikkaa jne.
Kuten moni jo sanoi, hinnat hipovat taivaita ja asiantuntemus on melko kehnoa.
Luulisi niinkin komeassa akvaarioliikkeessä olevan runsaasti kalavalikoimaa, mutta ei. Harmi, muuten siellä vois poiketa useamminkin.
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

On siellä kyllä jotkut jutut reilusti halvempiakin kuin toisissa kaupoissa: esim. musta akvaariohiekka maksaa 7.5 € säkki kun taas muissa kaupoissa se on melkein puolet kalliimpaa... :roll:
zaana
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja zaana »

Mäkin oon käyny. Oli muuten ihan hyvä kauppa paitsi, että kalat jotka ostin olivat sairaita ja kuolivat melko pian. :(
ikp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ikp »

kuinkas iso tuo säkki sitten on?
Mantsikka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Mantsikka »

zaana kirjoitti:Mäkin oon käyny. Oli muuten ihan hyvä kauppa paitsi, että kalat jotka ostin olivat sairaita ja kuolivat melko pian. :(
Samaa mieltä, kaikki kalat paitsi yks lehtikala ovat kuolleet. Sairaudesta en tiedä mutta eivät ne ainakaan tuolla akvassa enää uiskentele. Ja muut uudet (eri liikkeestä ostetut polskuttelet) ja vanhatkin kalat voivat hyvin.
rakle
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rakle »

Kyseisessä kaupassa käyn usein. Hinnat ovat korkeat. Hyvän ja asiantuntevan palvelun saa vain yhdeltä myyjältä. Muut eivät tiedä kaloista oikeastaan mitään. Olen kyllä huomannut altaita, joissa on levää, mutta silloin ne on tyhjänä.
En voi sanoa liikettä huonoksi, samanlaisen palvelun saa kaikissa tämän
paikkakunnan eläinkaupoissa.
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

rakle kirjoitti:Hyvän ja asiantuntevan palvelun saa vain yhdeltä myyjältä. Muut eivät tiedä kaloista oikeastaan mitään.
....
En voi sanoa liikettä huonoksi, samanlaisen palvelun saa kaikissa tämän
paikkakunnan eläinkaupoissa.
Höpö höpö. Faunattaressa ja Hopeakäpälässä saa kyllä asiantuntevaa palvelua, myös useammalta kuin vain yhdeltä myyjältä. Ei pidä yleistää tuolla tavoin.

Black Bullissa en ole käynyt pitkään aikaan, pitänee pyörähtää katsomassa onko siellä tilanne tosiaan noin paha. :?
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
colaplo
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja colaplo »

Itse olen käynyt usein Blackbullissa, ja muissakin lahden kaupoissa.

Blackbullin etu on valikoima, mutta HINNAT OVAT HUIMAT. Ei tosin ihan joka tuotteessa. (mutta esim. ihan "peruskala"; miljoonakala uros 3 euroa ja risat, se on paljon enemmän kuin muualla)

Erikoisuuksiakin saa, ja niitä pyynnöstä tilataan. Itse en ole kohdannut tietämätöntä myyjää, olen asioinut neljän eri myyjän kanssa.

Sieltä ostamani kalat eivät ole kuolleet, muualta ostetut ovat olleet hyvinkin lyhyt ikäisiä. Kasvit ovat ollet laadukkaita ja niitä on mukava valikoima saatavilla.Kalliita ovat kyllä!

Tällaisia kalojen kaltoinkohteluita olen nähnyt muuallakin, mutta myönnän olen nähnyt tapahtuvan blackbullissakin. Akvaarioissa on levää kyllä, mutta akvaariot ovat silti terveitä ja puhtaita - sinilevää en ole nähnyt.

Lahden Faunatar sen sijaan on melkoisen surkea esitys, varsinkin jos vertaa muihin ketjun liikkeisiin. Ja faunatar se vasta kallis onkin. Voisin kaloja sieltä ostaa, mutten muuta. Ehkä liikkeen pieni koko saa sen vaikuttamaan epäsiistiltä ja tietyt myyjät eivät sovi alalle ollenkaan. Liikkeen pitäjä on silti ihan jees!

Hopeakäpälässä valikoima akvaarioiden osalta on niin pieni, ettei siellä jaksa aina edes käydä. Jos he vain hieman laajentaisin, luottaisin kyseiseen liikkeeseen, vaikka hinnat ovat sielläkin aika huimat.

Kun sanon hintoja korkeiksi, vertaan niitä paitsi toisiinsa, myös muiden kaupunkien minulle tuttujen liikkeiden hintoihin.
~It's better to burn out than fade away~
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

colaplo kirjoitti:Blackbullin etu on valikoima, mutta HINNAT OVAT HUIMAT. Ei tosin ihan joka tuotteessa. (mutta esim. ihan "peruskala"; miljoonakala uros 3 euroa ja risat, se on paljon enemmän kuin muualla)
...
Sieltä ostamani kalat eivät ole kuolleet, muualta ostetut ovat olleet hyvinkin lyhyt ikäisiä
Olenko minä ainoa joka näkee tässä jonkun syy-seuraus ketjun ;)?
colaplo kirjoitti:Tällaisia kalojen kaltoinkohteluita olen nähnyt muuallakin, mutta myönnän olen nähnyt tapahtuvan blackbullissakin.
Tämä lause jäi irtonaiseksi, siis millaista kaltoinkohtelua on tapahtunut?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Shaynah
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shaynah »

Onko joku vieraillut Maikin Lemmikkikellarissa? Onko siellä mitään akvaristia kiinnostavaa vai vain karvaisten lemmikkien juttuja? Keltaisilta sivuilta bongasin, mutta siinä ei ollut kummempaa mainosta, pelkät yhteystiedot vain.
amanda
Senior Member
Senior Member

Shaynah kirjoitti:Onko joku vieraillut Maikin Lemmikkikellarissa? Onko siellä mitään akvaristia kiinnostavaa vai vain karvaisten lemmikkien juttuja? Keltaisilta sivuilta bongasin, mutta siinä ei ollut kummempaa mainosta, pelkät yhteystiedot vain.
Olen siellä joskus käynyt, koiranruokaa ostamassa. Akvaarioita siellä ei ainakaan ollut, kalanruokiakaan en huomannut. Pieni liike, mutta hyvä valikoima erikois-koiranruokia. :)
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

Blac b on lahden halvin lemmikki eläin liike. Aika huonoa ja hidasta palvelua. Marko tuntuu olevan ainoa joka tietää sil elukoista kaloista ja ym sentään jotain....
tahmatassu kirjoitti:Kävin juuri Black Bullissa ja kauhistuin. Siis mikä levän määrä! Levää oli joka altaassa, kuolleita kaloja ja suodattimet ei olleet päällä. Purjesampi monni maksoi 65 euroa kun itse ostin sellaisen 18 eurolla.

Yhdessä altaassa oli sinilevää ja muissa oltiin ihan tupsulevän peitossa. Kalat oli värittömiä ja asiakaspalvelu surkeaa.

Myyjä onki kaloja yhdelle perheelle ja siltä putosi yksi lattialle, mutta ei huomannut sitä, hetken päästä pikku poika sanoi: "yksi kala on lattialla". Myyjä vilkaisi kalaan päin ja jatkoi touhuaan. Jonkun ajan päästä meni hakemaan kalaparan pois.

Kun oli reilun tunnin palloillut liikkeessä, eräs myyjistä tuli kysymään voiko auttaa ja kun kysyin yhden plecon nimeä, se alkoi selailla kirjaa..

Levät kuuluu¨altaiden sisustukseen. Ja syy miksi suodattimet oli pois päältä on se että oli siivous päivä.....
Tell me why we build castles in the sky?
amanda
Senior Member
Senior Member

_Marjana_ kirjoitti:
tahmatassu kirjoitti:Kävin juuri Black Bullissa ja kauhistuin. Siis mikä levän määrä! Levää oli joka altaassa, kuolleita kaloja ja suodattimet ei olleet päällä. Purjesampi monni maksoi 65 euroa kun itse ostin sellaisen 18 eurolla.

Levät kuuluu¨altaiden sisustukseen. Ja syy miksi suodattimet oli pois päältä on se että oli siivous päivä.....

Sinilevä tuskin kuuluu altaan sisustukseen. [;)]

Annoin tuosta sinilevästä palautetta Markolle, joka kertoi heidän yrittäneen siitä eroon jo pitkään. Eivät selvästikään tarpeeksi innokkaasti. :roll:
akvaariossa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja akvaariossa »

Minä käväisin tuossa kaupassa pari viikkoa sitten. Mieleen jäi kalliit miekkakasvit ja iso ~750? litrainen kiekkokala-allas. Jotenkin olisi luullut että tämä allas olisi ollut hienosti sisustettu(kalliit kauniit kiekot,iso kallis allas). Mutta näin ei kuitenkaan ollut. Tämä allas näytti hylätyltä.Valo ei päässyt pintaa pidemmälle koska ärviät olivat irronneet pohjasta ja nämä tietty olivat rehevöityneet pinnalla. Lisäksi altaassa oli jättiläisvalsineriaa joka ei karsimista ollut nähnytkään(pitkät lehdet kasvoivat ärviöitten seassa). En ymmärrä miksi ei oltu edes vaivauduttu istuttamaan ärviät pohjaan :| (pohja oli kuin autiomaa,eikä vesikään näyttänyt liikkuvan) Kiekot näyttivät kyllä terveiltä..
Tämä liike oli kyllä ihan ok.(on sitä pahempiakin liikkeitä tultu nähtyä) [;)]
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

amanda kirjoitti:
_Marjana_ kirjoitti:

Sinilevä tuskin kuuluu altaan sisustukseen. [;)]

Annoin tuosta sinilevästä palautetta Markolle, joka kertoi heidän yrittäneen siitä eroon jo pitkään. Eivät selvästikään tarpeeksi innokkaasti. :roll:
Ai olen aina luullut sen kuuluvan sisustukseen kun on ollut monia vuosia siinä ja kukaan ei oo tehnyt asialle mitään. Markokin taisi 2vuotta sitten sanoa etä kuuluvat olla. Ehkä kyllästy sillo selitellä asiakaille miksi sitä on altaissa:D
akvaariossa kirjoitti:Minä käväisin tuossa kaupassa pari viikkoa sitten. Mieleen jäi kalliit miekkakasvit ja iso ~750? litrainen kiekkokala-allas. Jotenkin olisi luullut että tämä allas olisi ollut hienosti sisustettu(kalliit kauniit kiekot,iso kallis allas). Mutta näin ei kuitenkaan ollut. Tämä allas näytti hylätyltä.Valo ei päässyt pintaa pidemmälle koska ärviät olivat irronneet pohjasta ja nämä tietty olivat rehevöityneet pinnalla. Lisäksi altaassa oli jättiläisvalsineriaa joka ei karsimista ollut nähnytkään(pitkät lehdet kasvoivat ärviöitten seassa). En ymmärrä miksi ei oltu edes vaivauduttu istuttamaan ärviät pohjaan :| (pohja oli kuin autiomaa,eikä vesikään näyttänyt liikkuvan) Kiekot näyttivät kyllä terveiltä..
Tämä liike oli kyllä ihan ok.(on sitä pahempiakin liikkeitä tultu nähtyä) [;)]
Se oli ennn tosi siisti ja mahtavan hieno. Mutta nyt ei oikein ole kelläkkään aikaa hoitaa sitä eikä halua. Akvaario on ollut tuola ehkä jotain 3v? Tarkalleen en muista.
Tell me why we build castles in the sky?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”