Kuinka monella on kokemusta Puutorin Akvaarion merivesipuolesta?
Nettisivuilla katsellessani huomasin siellä olevan aika hyvä valikoima kaikenlaisia kaloja ja koralleja yms. Mutta mitenkä tuo hinta/laatu-suhde?
Puutorin Akvaarion valikoima ja laatu?
Valvoja: Moderaattorit
-
mightyblue
- Senior Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Puutorin Akvaarion valikoima ja laatu?
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
Itse olen ostanut kyseisestä liikkeestä kolme rapua ja yhden kalan jonka nimeä en nyt muista. Suhtaudun varauksella aina kaikkeen sieltä ostamaani. Myyjä ei välttämättä tiedä edes myytävän otuksen tieteellistä nimeä. Toiset otukset on nimetty jotenkin oudosti kun googlen haulla ei päässyt kuin puutorinakvaarion netti sivuille. Muuten kauppatavara on ihan kelvollista, en ainakaan omien kokemuksieni mukaan ole saanut "epäkuntoisia" otuksia. Lisää aiheestä löytyy täältä:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... n+akvaario
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... n+akvaario
-
mightyblue
- Senior Member

No tuolla ainakin olis hyvä siis itse tietää mitä on hakemassa ettei tarvii alkaa myyjältä kysymään minkäänmoista neuvoa.
Mutta esim elävä kivi, uskaltaako sitä edes harkita tuosta liikkeestä ja onko hintansa väärti?
Mutta esim elävä kivi, uskaltaako sitä edes harkita tuosta liikkeestä ja onko hintansa väärti?
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
No sen elävän kiven kanssa on vähän niin ja näin minunkin piti ostaa sieltä osa kivestä. Ensin sinne piti saapua kiveä isompi määrä helmi- maaliskuun vaihteessa. No ei mulla olis silloin vielä ollut varsinaista tarvettakaaa. Sitten seuraavan kerran piti tulla huhtikuun alussa jopa 500 kg. mutta ei ole sitäkään näkynyt vielä... Siispä olen ostanut kiveni siniriutasta.
-
Kimmo S
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Lisäisin myös, että elukoitten tilaamisessa on omat jipponsa. Jatkuvasti eläimiä tilaavien liikkeiden ja tukkujen välille rakentuu asiakassuhteet ja tukut suosivat tietysti vanhoja asiakkaitaan --> saavat laadukkaampaa tavaraa. Lisäksi tukkujen sekaan mahtuu hyviä ja huonoja tapauksia.
Eläinten lähtökunto, koko, terveys ja tietysti etenkin se, että onko ne kalastettu syanidilla vai ei, merkitsee niiden kestävyyteen!
Minä ainakin suosin meriveteen keskittyneitä liikkeitä. (tietty joillain on välimatkat aika hankalia, mutta onneksi hyvää tavaraa saa nykyään postitsekkin!)
Eläinten lähtökunto, koko, terveys ja tietysti etenkin se, että onko ne kalastettu syanidilla vai ei, merkitsee niiden kestävyyteen!
Minä ainakin suosin meriveteen keskittyneitä liikkeitä. (tietty joillain on välimatkat aika hankalia, mutta onneksi hyvää tavaraa saa nykyään postitsekkin!)
-
mightyblue
- Senior Member

Joo eipä se huokea hinta ole aina tae siitä että uskaltaisi ostaa, voi olla että tulee halvemmaksi panostaa hieman enemmän rahaa peliin ja ostaa alan liikkeestä kuin se että satsaa halvempaan ja huonolla menestyksellä häviää kaiken jos esim kivi onkin huonolaatuista.
Taidampa unohtaa ajatuksen vierailusta Puutorin Akvaariolla merivesipuolella ja pitäytyä näissä tunnetuimmissa liikkeissä.
Taidampa unohtaa ajatuksen vierailusta Puutorin Akvaariolla merivesipuolella ja pitäytyä näissä tunnetuimmissa liikkeissä.