Mitä ruutanoille ruoaksi

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jögö
Starting Member
Starting Member

Mitä ruutanoille ruoaksi

Viesti Kirjoittaja Jögö »

Meillä on pihalammikossa 8 ruutanaa, mitä niille voisi antaa ruoaksi? Akvaariokalojen hiutaleita ja pellettejä olen koittanut, mutta eivät toistaiseksi niitä ole syöneet. Johtuukohan sitten alku jännityksestä? :D

Vastailkaahan pian. Ja kiitoksia vastanneille...
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Elävää ruokaa lammista ja lämpäreistä; Itikantoukkia ja sensellasta.
JJVi
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JJVi »

Koeta antaa kaurahiutaleita tai esim. ranskanleipää. Sitten kun alkavat niitä syömään niin jotain akvaariokalanruokaa sekaan. Karppipellettien kanssa kannattaa olla varovainen, itse tapoin muutaman ruutanan tropical:in karppipelleteillä. Kalat alkoivat puhistua, kelluivat pinnalla ja lopulta heittivät henkensä.
Meillä nuo on pärjännyt nykyisin lammikossa ihan luonnonravinnolla...
/jari
Jögö
Starting Member
Starting Member

Selvä homma.... Kiitoksia paljon!!! koitetaan pärjäillä niitten kanssa...

Mutta Kiitti teille! =)
jartzu65
Koi-Jari
Koi-Jari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartzu65 »

Tuli mieleen että jos niitä eläviä hyttysentoukkia ei löydy, niin söisköhän nuo ruutanat ihan tavallista survaria? Sitä nyt saa helposti akvaarioliikkeistä.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"

http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
KirsiKirppu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja KirsiKirppu »

Kyllä ne alkavat maistella normali kalanruokaa ja minulla siitä tuli pian ruutanoiden herkkua! Kastematoja!? Kärpästen toukkia? (niitä pilkkikaloille tarkoitettuja).
Jögö
Starting Member
Starting Member

Nytten kun olen niitä tossa seuraillut, niin ovat pinnalta nyppineet kaikenmaailman ötököitä... kaurahiutaleitakin ovat jo oppineet syömään. Kyllä se siitä lähtee... =) Aikas vekkuleita nuo kyllä ovat...

Mutta kiitoksia vain kaikille vastanneille... =)

Jögö
Pakke
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Pakke »

Miulla on kolme rutskua akvaariossa ja niille olen syöttänyt pakastettuja survareita, hiutaleruokaa, kultakalojen ruokaa...Oppivat syömään "keinorehua" alle viikossa, ja ovat tosi hyväkuntoisia ja terveitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”