Apua kuuvalojen rakenteluun

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Apua kuuvalojen rakenteluun

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Ihan varovasti ajattelin alkaa kyselemään, että mahtaakohan täällä Jyväskylän seudulla olla ystävällistä sielua, joka voisi avittaa minua kuuvalojen värkkäämisessä..? Haulla löytyy kyllä kivasti tietoa, mutta olen itse syntynyt niin peukku keskellä kätöstä mitä kaikkiin tekniikkajuttuihin tulee, että kokeilu saattaisi permanentata hiukseni pysyvästi :mrgreen:

Juttu ei sinänsä ole vielä ajankohtainen muutamaan viikkoon, mutta innokkaat saa ilmoittautua 8-) 20 sinisen ledin sarja löytyy muuntajineen, ja komialtahan ne näyttäisivät sitten tuon uuden altaan päällä :D
Teppo75
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Teppo75 »

Itse virittelin kuuden sinisen LEDin sarjan oman akvan yläpuolelle. Omasta mielestä pikkasen liian sininen... Vois olla hyvä idea laittaa pari valkosta LEDiä sekaan...

Vastuksien laskemiseen löytyy apua täältä...

http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index ... a.sis&pa=j
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Melkein voisin väittää että kiinan lukeminenkin taitaisi sujua yhtä sujuvasti [:I] Mutta kiitokset linkistä, täytyy yrittää perehtyä. Edelleen kaipaillaan avuliaita immeisiä...
maspe
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja maspe »

Onko ongelma siis kytkentäkaavion suunnittelussa vai rakentamisessa?

Kytkentäkaavion varmaan joku osaa suunnitella, kun vaan annat käytössä olevan materiaalin ja esität toivomukset sen suhteen.

Rakentamiseen liittyen uskoisin, että Jyväskylässä on varmaan jotakin työpajoja tjsp. joissa on avuliasta ja osaavaa nuorisoa, jotka edullisesti kokoavat tarvikkeista valmiin tuotteen.
Teppo75
Junior Member
Junior Member

Tuota noin. no koitan kattoo jos mulla olis kuvia rakennusvaiheesta... Kunhan pääsen töistä niin voin piirustella ns. "miten sen tein" kaavion B)
Teppo75
Junior Member
Junior Member

http://www.kuvatehdas.fi/album/user/sho ... id=1985425

Eli tollanen, LEDit on sinisiä kaikki, mutta kaksi olis voinu korvata valkosilla...
jouniv
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jouniv »

Ostitko tavarat KS-elektroniikasta? Ostit tai et niin sieltä saa ihan maallikon ohjeita, piirtävätkin paperille. Se kummasta ledin karvasta johto aina minnekkin vedetään ja kumpaan karvaan tulee etuvastus on aika yksinkertainen juttu. Käytä enemmän aikaa kun mietit mihin kohtaa valaisinkoteloa ledit sijoitat, miten ne kiinnität ja miten vedät johdot.

Tein valaisimeni kovalla innonpuuskalla, ja se on törkeän näköinen sisältä. Päälle ei toki näy mitään, mutta kiinnitykseen käytin koteloon silikoonatun puuriman ja jeesusteippiä johtohärdellejä varten. Ledit laitoin epämääräisiin 3-6 ledin nippuihin niin, että akvaarioon tulee paremmin ja huonommin valaistuja kohtia.

Jouni
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Menkää joku käymään Miikun luona ja tehkää hänen kanssaan ne kuuvalot. Joutavia jorinoita kytkentäkaavioista olis ainakin minulle. :mrgreen:
Ja Teppo75 linkki sanoo No Access.
Teppo75
Junior Member
Junior Member

Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Ledisarjan hain ihan Jyskän varastomyymälästä, siellä hyvä kun osasivat laittaa muuntajan paikoilleen 8-)

Kiitokset vaan kaikille linkeistä ja muista, mutta pakko tuottaa teille kaikille pettymys, peukku ei ole siirtynyt milliäkään :| Yhdyn siis VesiEläimen mielipiteeseen :mrgreen:

Mutta tarttee vissiin käydä kyselemässä, josko jossain puljussa osattaisi ongelmani ratkaista. Harmi kun nuo koulutkin jo loppuu, amiksen sähkölinjan poitsuillehan tuossa ois ollut mukavasti näperrettävää...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”