63 litraisen kalasto: taisto +?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nikka
Starting Member
Starting Member

63 litraisen kalasto: taisto +?

Viesti Kirjoittaja nikka »

Eli uuteen akvaarioon kalastoa suunnittelen. Akva on vielä tyhjillään mutta täyttö ja kypsytys alkaa kohtapuolin kun kesäloma alkaa.

Litroja löytyypi siis 63l. Taistelukalasta olen jo jonkun aikaa haaveillut. Montako naarasta tuohon mahtuisi? 2? Uroksia menisi siis vain yksi jos ei naaraita ota. Muut kalat? Kardinaalitetroja on jo toisessa joten ei niitä.
Kiilakylkiä? pohjalle? ei rapuja :/ kääpiömonnisia?

Toinen mitä mietin oli miljoonakala akvaario. Pelkkiä uroksia vain. mutta luulen että hylkään tuon ajatuksen luettuani veden kovettamisesta..

Aloittelija ottaa kaikki ehdotukset mielellään vastaan! :)
kalaneiti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

Miten ois intiaaninsulat? Pohjalle piikkisilmiä?
Miten ois red cherryt ravuista?
Taistosuunnitelmasi kuulostaa järkevälle.
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias
-sanna-
Member
Member

Viesti Kirjoittaja -sanna- »

Itse laittaisin taisto uroksen, on meinaan mielestäni näyttävämpiä kaloja. Ja sen kanssa juuri vaikka parvi inkkareita ja pohjalle (kääpiö)monnisia. Noista kääpiömonnisista en ole varma, mutta visaammat vielä varmistakoot. [;)]
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Taistelukala (koiras), pieni parvi hillittyjä rubiinitetroja sekä pari luikeroista piikkisilmää? :)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
phanny
Member
Member
Akvaarioseurat: Lahden Akvaarioseura, LAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja phanny »

Minä olen ihan samaa mieltä Lisan kanssa! :) Punainen taistelukala koiras, rubiinitetroja ja piikkisilmiä.. Todella kaunis yhdistelmä.. :D
Phanny
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”