Mitkä kasvit?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Mitkä kasvit?
Elikkäs mitä kasveja uskaltaisi ottaa karppien ja kultakalojen kansoittamaan akvaarioon, etteivät ne tulisi syödyksi. Tähän mennessä ainuita kasveja, jotka ovat kestäneet on: jättivesitähdikki ja kääpiökeihäslehti. Jospa jollakulla ois "viisaita" vinkkejä. 

Pikkuisen pikkuharakan pikkuiset harakanvarpaat
-
- Starting Member
-
- Starting Member
niinpä...
Liikkeessäkin kyllä tarjottiin muovikasveja, mutta mainittiin myös, että keräävät levää urakalla, ja olisivat sitten hankalia puhdistaa.. ja harvat muovikasvit ovat kyllä hyvännäköisiä... ja onpa tullut huomattua, että kasvit irtoavat pohjasta viimeistään paastopäivän aikana... Joten valanko kalat betoniin vai kasveihin siitä painot ja upotan ne sitten pohjaan? 

Pikkuisen pikkuharakan pikkuiset harakanvarpaat
-
- Starting Member
Millä kasvit kiinni
Itse istutin kasvit pieniin savikukkaruukkuihin, jotka upotin sitten hiekkaan. Eipä saaneet enää niitä irti nypittyä. Herneitä vaan jos alkavat nyppiä kasveja. Kaikki pinnalla kelluvat ovat hyviä ravinnon lisiä. Erinomaista on Amerikankilpukka, joka lisääntyy helposti ja nopeasti. Kultakalat pitävät sen juurien mausta. Jos ei suuri virtaus pinnalla niin tämän kasvin saa kasvamaan todella isoksi kämmenen kokoiseksi upeaksi kasviksi.
-
- Member
Eivät kyllä koske mihinkään kasveihin,jos saavat tarpeeksi viheruokaa,sekä 3-4 kertaa päivässä tavallista kultakalanruokaa.
Mainioksi kultakalan "rehuruuaksi" olen todennut limaskan,se kelluu pinnalla ja on helppoa popsittavaa, olen poiminut sitä toisista akvaarioista,sillä limaska lisääntyy riesaksi asti,jos on voimakasvalo.
Mainioksi kultakalan "rehuruuaksi" olen todennut limaskan,se kelluu pinnalla ja on helppoa popsittavaa, olen poiminut sitä toisista akvaarioista,sillä limaska lisääntyy riesaksi asti,jos on voimakasvalo.