Avainten superyllätyskutu

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kirre68
Senior Member
Senior Member

Avainten superyllätyskutu

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Meikäläiset vaihtoivat äsken vettä 320 litraiseen ja kun uusi vesi valui rauhassa pyttyyn, oli aikaa tuijotella pohjalle. Ja ups, tiikerilumpeen lehdellä oli iso rykelmä söpöisiä munia. 5 sekuntia luulin helmimonnisten olleen asialla, mutta sitten tajusin, että avainhan se siinä yläpuolella leyhyttelee ylpeänä. Siis mitä, minä olin luullut meillä olevan neljä poika-avainta 8O

Eikä tässä kaikki: munat näyttävät olevan hedelmöittyneen ja jotta vielä enemmän voisin ihmetellä, akvaariossa on ihan rauhallista. Nyt kun hetken seurasin tilannetta, pariskunta valvoo nätisti munia, mutta muut ahvenet (tulikäppänät, keltakäppänät, toiset avaimet, rusot ja perhoskirjoahven) ja parvikalat saavat uida ihan vierestä. Meillä on todellakin outoja affenia 8-)

No, kutu menee varmasti parempiin suihin, mutta tulipa tämäkin ihme todistettua :P
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
amanda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: LAS

Viesti Kirjoittaja amanda »

Onnittelut parhetapahtuman johdosta!

Edelleen olen vallan ihmeissäni affentesi sopuisasta mielenlaadusta... Meillä kun avaimet kutivat, oli herralla kaamea stressi päällä vaikkei altaassa (325-l) muita ahvenia ollutkaan. Onhan ne nyt kaamean vaarallisia nuo kiilakyljet ja monniset, jaavansaniaísen tappaja-lehdestä nyt puhumattakaan. :mrgreen:

Toivottavasti teillä pysyy rauha maassa.

Nimim. vakioihmettelijä [;)]
Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Voi, kun hienoa. Olen niin kateellinen sulle. Mun avaimet eivät tee yhtään mitään. Muutenkin toi allas menee koko ajan huonompaan suuntaan :cry:
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
kirre68
Senior Member
Senior Member

Kutua edelleen - ihme kyllä jäljellä - ja näkyvissä kirkkaissa munissa jo jotain mustaa. Lähdemme tänään reissuun pariksi päiväksi, harmittaa, ettemme ole näkemässä kuoriutumista/munien muuten vaan häviämistä :roll:

Amandalle lohdutukseksi: toinen avaimista omaa sentään sen verran luonnetta, että ajaa ihan lehteen kiinni tulevan monnisen pois :mrgreen: Tosin vain noin 10 sentin päähän, siinä saa olla jo ihan rauhassa...

Nallu: Älä menetä hermojasi vielä. Mullakin oli aikanaan 10 vuotta akvaario ilman mitään leväonglemaa ja yht' äkkiä se oli ihan levän peitossa. Silloin olin sen verran kakara, että lopetin homman siihen. Nyt viisastuneena olen päättänyt, ettei yksikään levä ota musta yliotetta [;)]
Phelle
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Phelle »

Superhienoa, joillakin näyttäisi onnistuvan. Meillä vähän näköjään hakusessa... Kerran ovat kokeilleet saa nähdä toistuuko. Toivottavasti pienokaiset selviävät.
"Annetaan sille kalalle nimeksi Osku, kun sinä niistä tykkäät äiti... " (avainten nimi tällä hetkellä)
Outolintu
Starting Member
Starting Member

Re: Avainten superyllätyskutu

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

kirre68 kirjoitti:Meikäläiset vaihtoivat äsken vettä 320 litraiseen ja kun uusi vesi valui rauhassa pyttyyn, oli aikaa tuijotella pohjalle. Ja ups, tiikerilumpeen lehdellä oli iso rykelmä söpöisiä munia. 5 sekuntia luulin helmimonnisten olleen asialla, mutta sitten tajusin, että avainhan se siinä yläpuolella leyhyttelee ylpeänä. Siis mitä, minä olin luullut meillä olevan neljä poika-avainta 8O

Eikä tässä kaikki: munat näyttävät olevan hedelmöittyneen ja jotta vielä enemmän voisin ihmetellä, akvaariossa on ihan rauhallista. Nyt kun hetken seurasin tilannetta, pariskunta valvoo nätisti munia, mutta muut ahvenet (tulikäppänät, keltakäppänät, toiset avaimet, rusot ja perhoskirjoahven) ja parvikalat saavat uida ihan vierestä. Meillä on todellakin outoja affenia 8-)

Taidat juksata meitä noiden kirjoahventen määrän ja käyttäytymisen kanssa? Ei noin montaa eri kirjoahventa voi pitää keskenään noin pienessä
akvaariossa ainakaan ilman, että ne tappavat toisensa 8-) .
Olen paras
kirre68
Senior Member
Senior Member

Outolintu: Minä en juksaa...
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Mä en usko oudonlinnun mölinöihin. :twisted: Mä boikotoin sitä oikein kunnolla. [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”