Eli mitkä sinusta ovat tämän harrastuksen huonoimpia puolia. Osalla niitä on pitkä liuta ja osa ei keksi yhtään. Sovitaanko siksi että laitetaan korkeintaan kolme HUONOINTA/HUONOA asiaa harrastuksestamme?
Ja minäpä aloitan
1. Minusta yksi huono puoli on se, että kun kalat sairastuvat, ne eivät pysty kertomaan sairauttaan, eikä sairaus näy aina hyvin päälleppäin ja lisäksi kalat aika huonosti pystyvät taltuttamaan taudin. Ja on lisäksi erittäin vaarallisikiakin tauteja kuten kalatuberkuloosi ja samettitauti. Itse otan niin vakavasti aina kalan kuoleman ja minusta se niin kuuluukin. Enkä vielä kuitenkaan osaa niin hyvin ennaltaehkäistä tauteja. Runsaat kalakuolemat siis harmittavat. Ja minulla se on ollut yrityksista huolimatta aivan liian runsasta.

2. Akvaarioiden vuotaminen ja rikkoutuminen on aina iso harmi. Nyt vuotaminenkin on koettu ja jos toisen kerran vuotaisi niin harrastuksen loppu olisi siinä. Nytkin harrastuksen loppu on aivan liian lähellä.
3. Akvaarion tasapainon saavuttaminen ja kasvien kukoistaminen tuntuu olevan minulla aivan ylivoimaista. Ehkä se on se haaste mikä saa minut pitämään akvaarioita, mutta voisi se olla helpompaakin. Kärsivällisyytta tertettaisiin ja kokemusta mutta kun niitä ei myydä missään.
Mikä teistä on huonoja puolia, joita kyllä on ja "kuuluukin" olla.