Kakkosaltaassani (100 l) odottelee loistokäppäpoika tyttöystävää/ -ystäviä. Millaisia kokoonpanoja muilta löytyy? Voisinko siirtää toisesta altaasta lyhtytetrat (8 kpl) tähän soppaan? Entä pari katinkultamonnia?
Miten ruokitte loistokäppänöitä, hiutaleet kun jää pinnalle ja käppänä ei pinnalla viihdy.
Loistokääpiöahven, vaimot, kaverit ja ruokinta
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
-
- Starting Member
- Viesti:
-
- Junior Member
Tyttöystäviä ollaan hankkimassa, kunhan kauppaan niitä saadaan! Eli kolme rouvaako tarkoitit? Entäs ne katinkultamonnit, voiskos laittaa vai tuleeko riitaa pohjaosastolla? Kattarit eivät ymmärtääkseni kuitenkaan ihan monnisten veroisia hösöttäjiä ole.
Ja entäs se ruoka...tuo typerys ei ymmärrä syödä, vaikka mitä kokeilen. Tai ehkä minä olen se typerys, enkä osaa tarjota oikeaa sapuskaa oikealla tavalla
.
Ja entäs se ruoka...tuo typerys ei ymmärrä syödä, vaikka mitä kokeilen. Tai ehkä minä olen se typerys, enkä osaa tarjota oikeaa sapuskaa oikealla tavalla

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
Meillä on satalitraisessa loistokääpiöhaaremi, kokoonpanolla 1+2. Kolmatta naarasta en uskaltaisi enään lisätä, vaikka piilopaikkoja löytyykin runsaasti. Toista naarasta kun hiukan sorsitaan kutuhuumassa.
Minulla ei ole altaassa muita kaloja, joten niistä en osaa paljoa kommentoida. Monnisia en ainakaan laittaisi, mutta katinkullat saattaisivat rauhallisempina mennäkin. Eri asia on sitten syövätkö katinkullat mahdollisen tulevan kudun.
Meidän herrasväelle on turha edes yrittää syöttää muuta kuin survareita (kuivatut ja pakastetut käyvät) ja vesikirppuja. Kaikenlaista on kokeiltu, mutta kulinaristit ne vaan nyrpistelee nokkiansa herkkuhiutaleille.
Minulla ei ole altaassa muita kaloja, joten niistä en osaa paljoa kommentoida. Monnisia en ainakaan laittaisi, mutta katinkullat saattaisivat rauhallisempina mennäkin. Eri asia on sitten syövätkö katinkullat mahdollisen tulevan kudun.
Meidän herrasväelle on turha edes yrittää syöttää muuta kuin survareita (kuivatut ja pakastetut käyvät) ja vesikirppuja. Kaikenlaista on kokeiltu, mutta kulinaristit ne vaan nyrpistelee nokkiansa herkkuhiutaleille.

Ken kuuseen kurkottaa, se käpyjä poimii
Minä jättäisin monniset väliin, mutta vaimokkeita voisi olla useita, jos piilot ja kasvillisuus riittää. Jos piiloja on paljon, kolme vaimoketta voisi olla hyvä, jakautuisi kiusaaminen ehkä tasaisemmin, jos ilmenee. Jos ei jakaannu, niin kohta on sitten 1+2 tai 0+3.
Ruoaksi tavallista hiutaletta, yleis tai ahvenpapanoita ja herkuksi pakastettua öttiäistä. Ruoasta yleensä, et ainakin mulla oli pitkään hyvin vähällä ruoalla. Ei näyttänyt maistuvan. Ruokahalu parani ajanmyötä, mut ei siitä koskaan mikään varsinainen ahmatti tullut. Ruoan olisi oleellista olla suht hitaasti uppoavaa sorttia. Tetran pro -hiutaleet tai ahven- tai minpapanat.
Tetrat mennee hyvin joukkoon. Hmm. tuollahan näemmä luki katinkultamonni eikä mikäliemonninen. Niistä en osaa sanoa mitään, mutta uskoisin yhteiselon sujuvan.
Ruoaksi tavallista hiutaletta, yleis tai ahvenpapanoita ja herkuksi pakastettua öttiäistä. Ruoasta yleensä, et ainakin mulla oli pitkään hyvin vähällä ruoalla. Ei näyttänyt maistuvan. Ruokahalu parani ajanmyötä, mut ei siitä koskaan mikään varsinainen ahmatti tullut. Ruoan olisi oleellista olla suht hitaasti uppoavaa sorttia. Tetran pro -hiutaleet tai ahven- tai minpapanat.
Tetrat mennee hyvin joukkoon. Hmm. tuollahan näemmä luki katinkultamonni eikä mikäliemonninen. Niistä en osaa sanoa mitään, mutta uskoisin yhteiselon sujuvan.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.