Niin mitkä ovat vahvoja ja vesilannoitetta ilman pärjääviä kasveja? Kun tuliliskoja sammakko akvaariooni olen sellaisia ostamassa. Kyselin lemmikki kaupassa hieman. Siellä ehdotettiin vallisneriaa, ja kääpiöratamo...tai joku semmonen. Kaipaisin ehdotuksia ja onko tuo vallisneria hyvä?
Anubiasta, jaavansaniaisia, jaavansammalta ja joku miekkakasvi minulla on jo.
Kiitos etukäteen vastanneille, kun en tiedä taaskaan mitään:mrgreen:
Vahvoja ja vesilannoitetta ilman pärjääviä kasveja?
Valvoja: Moderaattorit
Meillä tuliliskoaltaasta löytyy ainakin näitä:
Kääpiökeihäslehtiä
Kapea keiholehti
Kääpiömelalehti
Kääpiöruoho
Hatturuoho
Sädekaisla
Brasilian kääpiöruoho
Vallisneria
Pintakasveina:
Amerikan kilpukka
Pikkulimaska
Konnanputki
Miekkakasvia en ole kokeillut. Luulen että se kasvaa altaassa liian isoksi ja peittää kaikilta muilta kasveilta valon. Vallisneriaakin täytyy lyhentää rajulla kädellä kun altaan pinta on matalalla ja vallisneriakin nopeasti syö kaiken valon... Kyllä nuo tuliliskojen jätökset hyvin kasveja lannoittaa. Kolmesta altaasta tämä lannoittamaton allas on se ainut täysin levätön ja kasvit todellakin viihtyvät hyvin toisin kuin muissa altaissa. Tätä onkin tullut kovasti ihmeteltyä.
En ole varma ymmärsinkö oikein mutta onko tuliliskoaltaassasi muitakin sammakkoeläimiä?
-Nani-
Kääpiökeihäslehtiä
Kapea keiholehti
Kääpiömelalehti
Kääpiöruoho
Hatturuoho
Sädekaisla
Brasilian kääpiöruoho
Vallisneria
Pintakasveina:
Amerikan kilpukka
Pikkulimaska
Konnanputki
Miekkakasvia en ole kokeillut. Luulen että se kasvaa altaassa liian isoksi ja peittää kaikilta muilta kasveilta valon. Vallisneriaakin täytyy lyhentää rajulla kädellä kun altaan pinta on matalalla ja vallisneriakin nopeasti syö kaiken valon... Kyllä nuo tuliliskojen jätökset hyvin kasveja lannoittaa. Kolmesta altaasta tämä lannoittamaton allas on se ainut täysin levätön ja kasvit todellakin viihtyvät hyvin toisin kuin muissa altaissa. Tätä onkin tullut kovasti ihmeteltyä.
En ole varma ymmärsinkö oikein mutta onko tuliliskoaltaassasi muitakin sammakkoeläimiä?
-Nani-
Itse en ole lannoitteita koskaan käyttänyt enkä näe syytä aloittaa nytkään.
Omissa altaissa vallisneria kasvaa vähän liiankin hyvin, joten altaan koosta riippuen saattaa olla että menee hermot sen kitkemisessä. Muita hyvin viihtyviä kasveja ovat (jaavansaniaisen ja -sammalen lisäksi) vedensuosikki, puna- ja ruskomelalehti sekä rusolehti. Tosin en tiedä kestääkö vedensuosikki ja rusolehti tuliliskoja.

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tuo kääpiökeihäslehti pärjäisi varmasti hyvin, ainakin vähässä valossa. Minulla sitä on ja kasvaa hyvin, ei todellakaan niin hidaskasvuinen kuin kaikkialla väitetään (tyyliin 1 lehti vuodessa!), vaan ainakin minulla se kasvattaa viikossa yhden lehden. Minulla on hämärä valaistus, mutta toisaalta käytän nestemäistä lannoitusta, PMDD:tä, joka päivä.
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Junior Member