Vahvoja ja vesilannoitetta ilman pärjääviä kasveja?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
molZ
Starting Member
Starting Member

Vahvoja ja vesilannoitetta ilman pärjääviä kasveja?

Viesti Kirjoittaja molZ »

Niin mitkä ovat vahvoja ja vesilannoitetta ilman pärjääviä kasveja? Kun tuliliskoja sammakko akvaariooni olen sellaisia ostamassa. Kyselin lemmikki kaupassa hieman. Siellä ehdotettiin vallisneriaa, ja kääpiöratamo...tai joku semmonen. Kaipaisin ehdotuksia ja onko tuo vallisneria hyvä?

Anubiasta, jaavansaniaisia, jaavansammalta ja joku miekkakasvi minulla on jo.

Kiitos etukäteen vastanneille, kun en tiedä taaskaan mitään:mrgreen:
Nani
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nani »

Meillä tuliliskoaltaasta löytyy ainakin näitä:
Kääpiökeihäslehtiä
Kapea keiholehti
Kääpiömelalehti
Kääpiöruoho
Hatturuoho
Sädekaisla
Brasilian kääpiöruoho
Vallisneria

Pintakasveina:
Amerikan kilpukka
Pikkulimaska
Konnanputki

Miekkakasvia en ole kokeillut. Luulen että se kasvaa altaassa liian isoksi ja peittää kaikilta muilta kasveilta valon. Vallisneriaakin täytyy lyhentää rajulla kädellä kun altaan pinta on matalalla ja vallisneriakin nopeasti syö kaiken valon... Kyllä nuo tuliliskojen jätökset hyvin kasveja lannoittaa. Kolmesta altaasta tämä lannoittamaton allas on se ainut täysin levätön ja kasvit todellakin viihtyvät hyvin toisin kuin muissa altaissa. Tätä onkin tullut kovasti ihmeteltyä.

En ole varma ymmärsinkö oikein mutta onko tuliliskoaltaassasi muitakin sammakkoeläimiä?

-Nani-
molZ
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja molZ »

Purkissa on 3 cynopsia ja partamonni, joka on lähdössä toiseen akvaarioon, kun ei voi olla liskojen kanssa samassa.
Zuwih
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Zuwih »

...ei ole olemassa :mrgreen:
Meillä kasvit kasvaa erittäin kituen ilman lannotteita, vesisaniaisen poikasia tosin pinnassa niin jumalattomat määrät että... Eli sitä voisi kokeilla
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Itse en ole lannoitteita koskaan käyttänyt enkä näe syytä aloittaa nytkään. ;) Omissa altaissa vallisneria kasvaa vähän liiankin hyvin, joten altaan koosta riippuen saattaa olla että menee hermot sen kitkemisessä. Muita hyvin viihtyviä kasveja ovat (jaavansaniaisen ja -sammalen lisäksi) vedensuosikki, puna- ja ruskomelalehti sekä rusolehti. Tosin en tiedä kestääkö vedensuosikki ja rusolehti tuliliskoja.
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

Tuo kääpiökeihäslehti pärjäisi varmasti hyvin, ainakin vähässä valossa. Minulla sitä on ja kasvaa hyvin, ei todellakaan niin hidaskasvuinen kuin kaikkialla väitetään (tyyliin 1 lehti vuodessa!), vaan ainakin minulla se kasvattaa viikossa yhden lehden. Minulla on hämärä valaistus, mutta toisaalta käytän nestemäistä lannoitusta, PMDD:tä, joka päivä.
Tikruliini93
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tikruliini93 »

Itse suosittelen anubias nanaa.Minulla kasvoi ilman lannoitetta ja vähäisellä valolla tyyliin 1 lehti viikossa.
Lahjoitetaan tummaleväpleko Joutsenossa. Kiire! Ota yhteyttä yv:nä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”