Olisi aamulla tarkoitus viedä liikkeeseen :
10 x loistobarbi (suhteellisen pieniä)
2 x sinirihma naaraita (sama)
1 x sinirihma uros (sama)
Minulla on tallella niitä liikkeestä saatuja pusseja, niitä aika isoja.
Kannattaako laittaa vaikka sinirihma naaraat yhteen ja uros yhteen...?
+ menisikö loistot yhteen....?
Miten pakkaan kalat?
Valvoja: Moderaattorit
-
Merenneito
- Starting Member

Onko ne kalat samasta akvaariosta?
Minkäkokoisia senteissä ne kalat ovat?
Isoihin pusseihin mahtuu pienehköjä (n. 2cm) kaloja 100 lyhytaikaiseen kuljetukseen. Miksi laittaisit rihmanaaraat ja uroksen keskenään eri pusseihin? (Minulla ei ole kokemusta rihmakaloista, ovatko ne agressiivisia?) Jos tahdot, että kalasi kaupassa pääsevät keskenään samaan altaaseen, niin pakkaa ne rihmat yhteen pussiin ja muut toiseen pussiin. Todennäköisesti koirasta ei silloin erikseen sijoiteta (siis ellei se yhdessäelo ole ongelma.)
Muista jättää pussiin ilmatilaa, itse täytän ison pussin noin puoliväliin.
Älä missään nimessä puhalla ilmaa pussiin, sillä uloshengitysilmassasi on vain murto-osa happea, suurin osa hiilidioksidia.
Parasta on aloittaa pussin kiertäminen kiinni niin ylhäältä kuin mahdollista, jolloin sisälle jää maksimi määrä huoneilmaa. Taita kierretty osa kerran ja sido se kumilenkillä. Pussi olisi hyvä kuljettaa vaaka-asennossa, jolloin kaloille jää enemmän uintitilaa sekä veden ilman kanssa kosketuksissa oleva pinta-ala on mahdollisimman suuri kalojen käydä haukkaamassa happea.
Pienessä kylmälaukussa on hyvä kuljettaa vaaka-asentoisia kalapusseja.
Minkäkokoisia senteissä ne kalat ovat?
Isoihin pusseihin mahtuu pienehköjä (n. 2cm) kaloja 100 lyhytaikaiseen kuljetukseen. Miksi laittaisit rihmanaaraat ja uroksen keskenään eri pusseihin? (Minulla ei ole kokemusta rihmakaloista, ovatko ne agressiivisia?) Jos tahdot, että kalasi kaupassa pääsevät keskenään samaan altaaseen, niin pakkaa ne rihmat yhteen pussiin ja muut toiseen pussiin. Todennäköisesti koirasta ei silloin erikseen sijoiteta (siis ellei se yhdessäelo ole ongelma.)
Muista jättää pussiin ilmatilaa, itse täytän ison pussin noin puoliväliin.
Älä missään nimessä puhalla ilmaa pussiin, sillä uloshengitysilmassasi on vain murto-osa happea, suurin osa hiilidioksidia.
Parasta on aloittaa pussin kiertäminen kiinni niin ylhäältä kuin mahdollista, jolloin sisälle jää maksimi määrä huoneilmaa. Taita kierretty osa kerran ja sido se kumilenkillä. Pussi olisi hyvä kuljettaa vaaka-asennossa, jolloin kaloille jää enemmän uintitilaa sekä veden ilman kanssa kosketuksissa oleva pinta-ala on mahdollisimman suuri kalojen käydä haukkaamassa happea.
Pienessä kylmälaukussa on hyvä kuljettaa vaaka-asentoisia kalapusseja.
~~~~~~~~~~~~~~~
Kauneus on pinnan alla.
Kauneus on pinnan alla.
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Kysyjän kalat lienevät jo matkalla liikkeeseen, mutta kuitenkin:Merenneito kirjoitti:Muista jättää pussiin ilmatilaa, itse täytän ison pussin noin puoliväliin.
Vedessä on paljon vähemmän happea kuin ilmassa, siksi ilmaa kannattaa pakata pussiin mahdollisimman paljon. Vettä tarvitsee olla sen verran, että kalat eivät jää kuiville
Sataa kalaa en tunkisi samaan pussiin, mutta helmirihmat menevät tosiaan yhdessä pussissa ja kymmenen pientä loistoa voivat mennä samassa tai kahdessa. Mitä väljemmin kalat pakkaa, sen paremmat ovat niiden mahdollisuudet. Tosin tukkupusseissa kalat ovat kylki kyljessä ja vettä todella niukasti ja näin kalat matkaavat kaukomailta meille usein päiväkausia.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
Merenneito
- Starting Member