Meni sitten kotilot

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tintta
Starting Member
Starting Member

Meni sitten kotilot

Viesti Kirjoittaja tintta »

Pakko avautua, kun eilen tapahtui kauheita muuttopuuhien keskellä. :(

Tosiaan eilen oli muuttopäivä, ja suurinta huolta ja murhetta aiheutti akvaarioiden siirtäminen uuteen asuntoon.
Fisuset ja kasvit odottelivat parissa sangossa ja tiikerikotilot omassaan. Kalat jäivät vanhaan asuntoon odottamaan kun lähdin tärinällä kasaamaan allasta pystyyn uuteen paikkaan.
Kaikille oli sanottu, että älkää sattuko noihin sankoihin, älkää millään tavalla, mutta ei paljon auttanut. Ex- anoppini siivousinnossaan oli tarvinnut sankoa, JOIta kyllä olisi ollut ilman minun kotilosankoanikin! Ja heittäny vedet sangosta takaovesta pihalle, ja kotilot siinä mukana.. [}:)] Itse olin tuola uudella asunnolla, kuulemma niitä oli etsitty, mutta tuloksetta..

Arvaa harmittiko, kakru itki loppuillan ja mua v*tti! Loppukaneetti oli, että käydään ostamassa uusia.. Niille ne oli vain kotiloja, mulle ne oli lemmikkejä..
:?
muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muuriset »

Tyhmä kysymys, mutta oliko ne perinteisiä akvaariokotiloita, vai jotain isoja?

Varmasti ottaa päähän, toiset kun eivät osaa ajatella omilla aivoillaan.
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
tintta
Starting Member
Starting Member

Siis niitä pikkuusia, seepraleväkotiloiksi myöskin kutsuttuja..
Niin, tai katsoa silmillään.. tai kuunnella mitä sanotaan.. Kun selkeä ohjeistus oli annettu.. Olisi vissiin pitänyt piirtää paperille :?
muuriset
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja muuriset »

tintta kirjoitti:Siis niitä pikkuusia, seepraleväkotiloiksi myöskin kutsuttuja..
Niin, tai katsoa silmillään.. tai kuunnella mitä sanotaan.. Kun selkeä ohjeistus oli annettu.. Olisi vissiin pitänyt piirtää paperille :?
Vaikka päähän ottaakin, niin älä hermostu! [;)] Sori, multa meni jotenkin ohi tuo kertomasi, mistä kotiloista oli kyse.
Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan muita vakuuttuneiksi
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Juu, vähän käy sääliksi niitä kotiloita nyt siellä nurmikolla. Ovat sen verran sitkeitä että eivät varmaan vielä hetkeen kuole ellei niitten päälle tallaa. Itse menisin vielä etsimään heittopaikan läheisyydestä, mutta on se varmaan kuin neulan heinäsuovasta etsimistä :/
tintta
Starting Member
Starting Member

Niin käy minunkin, marmatin asiasta, ettei ne edes kuole sinne.. muutakuin kitumalla.. :( Illalla kävin katsomassa, mutten silloin nähnyt.. tarkoitus olisi mennä vielä tänäänkin, mutta tuskinpa ketään löytyy..
Sitä ihmettelen, kun olivat kuulemma liki saman tien alkaneet etsimään, mutteivät olleet löytäneet, kun ei sangossa kuitenkaan ollut kuin liru pohjalla, etteivät kovin kauas voineet lentää.. Eivätkä kovin vauhdikkaasti paikalta liukenekkaan.. Kyllä sen kokoisen kivenkin löytää, kun ei pinta-alaa kuitenkaan ole mahdottomasti.. Kaksi niitä oli, Kerkko Raitakotilo ja puolisonsa Kaisa..
kalaneiti
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kalaneiti »

ärf. Näen punaista anopeissa. Syystä, jos toisestakin, mutta pääasiallisesti tuollainen jonkun toisen omaisuudesta piittaamattomuus pistää vihaksi. On se ihme miten ei voi senvertaa kuunnella tai uskoa että jos jotain kielletään niin voisi sitten olla siihen kajoamatta ja muutenkin toisen ihmisen tavaroista ja lemmikeistä kun on kyse niin luulisi katsovan tarkasti ettei riko/tapa/vahingoita ketään/mitään. Kyseessä kuitenkin aikuinen ihminen! Muristaan sille yhdessä! [}:)]

Sillonkun kiukuttaa on parempi kiukutella kun pitää kiukku sisällään. Tuulettuu tunteet ja tietää muutkin missä mennään. Sellaisen ihmisen kanssa on paljon helpompi olla joka kertoo mikä ottaa päähän. Syystä sitä kuitenkin useimmiten suututaan.
Kaunis Ameebamutantti, Loputtoman Arktinen Navigoija ja Emeritusprofessori sekä Ihailtavan Taidokas Iskunvaimenninkauppias
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

tintta kirjoitti: Sitä ihmettelen, kun olivat kuulemma liki saman tien alkaneet etsimään, mutteivät olleet löytäneet, kun ei sangossa kuitenkaan ollut kuin liru pohjalla, etteivät kovin kauas voineet lentää.. Eivätkä kovin vauhdikkaasti paikalta liukenekkaan..
Olisiko joku eläin voinut käydä nappamassa? Iso lintu tai joku?
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Voi kökön kökkö!!! Onhan tiikerikotilot sen verran isoja, että olisi ANOPINKIN pitänyt nähdä!
:(

Tosi kurjaa, toivottavasti anoppi älysi edes olla pahoillaan.
Minä opin viime muutosta sen, että parempi maksa ammattiavusta kuin menettää hermonsa innokaiden vapaaehtoisten (miehen 8-) ) sukulaisten kanssa.
tintta
Starting Member
Starting Member

Nyt se myrkyn lykkäs! Poika yötä tuon muorin työnä, ja puolisen tuntia sitten soi ovikello, siellä yksi kappale onninaamoja, ja yksi ex- anoppi kalakaupan pussin kanssa, missä kaksi kappaletta OMENAKOTILOITA! Miten akvaarioliike voi myidä omppuja tiikereiden tilalle, poika varppina tiesi, etten moisia meille haluaisi, mutta muorin kanssa on helppo ostaa, äiti osaa sanoa ei.. Pikkusen hermostuttaa, sanoin, ettei tartte hankkia tilalle mitään, kun heitti ne mun tikrut menemään, mutta, näin paljon mua kuunnellaan!
Mitä mä noille nyt teen?
Lukenut olen aikoinaan kovasti otuksista, kun olin niitä salamanterin kanssa samaan akvaarioon halajamassa, mutta että mun pitäis nyt niille saada pikavauhtia oma koti, kun ei meidän mihinkään altaaseen tuommoiset oikein sovellu..
Tälläsin ne suunnilleen viiden litran lasipurkkiin, mutta tiedän, ettei niitä voi sielä kauaa pitää.. Mikä on minimi allaskoko noille öttiäisille? Ja minkälaisen suodatuksen mun pitää sinne järjestää?
Nyt menen etsimään tietoutta vanhoista teksteistä..
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

Sullahan on varsin vilkas X-anoppi :mrgreen:
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”