Leopardipleko

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
seppov
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 08:11, 06.06.2005
Paikkakunta: Espoo

Leopardipleko

Viesti Kirjoittaja seppov »

Sopiiko joukkoon 1 tälläinen, akvaario on 200litrainen 120cm pitkä,sorapohjainen. Asukkeina on 6 purppurasateenkaarikalaa, kesken kasvuisia, 15 pientä neontetraa ja 3 pikkuista partamonnia, poikasia vielä.
Sora vaihtuu hiekaksi n. parinkuukaudensisällä. Kotiloita tietenkin löytyy.
Koristeena magrovejuuri. ph on 7.2 ,lämpötila 24-25 astetta. CO2 levitin tulee kuukauden sisällä. Vai olisiko parempia vaihtoehtoja?
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Leopardipleko? Voisiko olla verkkopiikkipleko L-114? Kasvaa liian suureksi 200 litraiseen altaaseen. Tässä hiukan taustatietoa lajinmäärityksestä http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=9869

200-litraiseen altaaseen sopisi kokonsa puolesta joku hypancistrus-suvun pleko, mutta lämpötila saattaa tuottaa ongelmia. Nuo plekot kun ovat lämpösistä vesistä kotoisin.
mightyblue
Senior Member
Senior Member
Viestit: 982
Liittynyt: 11:09, 19.03.2003
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja mightyblue »

Tai jos kyseessä on paljon leopardiplekon nimellä myyty helmipurjepleko niin ei missään nimessä tuon kokoiseen altaaseen, vaatii tilaa ainakin kaksin verroin enemmän..

Käypä katselemassa planetcatfishista sopivia asukkeja [;)]
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-
seppov
Junior Member
Junior Member
Viestit: 59
Liittynyt: 08:11, 06.06.2005
Paikkakunta: Espoo

Taitaa olla L-114

Viesti Kirjoittaja seppov »

Planet catfishistä varmistin kala on tosiaan L-114 Pseudacanthicus leopardus

Poikasena ihan erinäköinen kuin aikuisena , olen suunniittelemassa isoa Amazon allasta kun ensin saan tarpeeksi tietoa pitkistä ja kapeista akvaarioista jossa olisi hieman virtaustakin. Onhan se selvää että 22cm kala
on liian suuri 200l akvaarioon. Nyt pituutta on vasta 6-7cm.
golden nugget
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 21:11, 12.01.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja golden nugget »

Avokki koitti veljensä kameralla ottaa kuvaa meidän Isännästä...20-senttisestä verkkopiikkiplekosta. Eihän äijä (tai mistäs minä tietäisin kumpaa sukupuolta vonkale on) tietenkään osannut poseerata, joten lopputulos on tämä:

Kuva

Komea kaveri, joka vasta reilu vrk sitten kotiuduttuaan vielä ainakin mököttää tiukasti kantonsa alla :roll:
-SYÖKÄÄ KANAA!-
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Viesti Kirjoittaja dth »

Mulla on kanssa verkkopiikkipleko ollut reilun kuukauden altaassa, ja olen kerran sen pyrstön nähnyt kannonkolosta. Kai se on edelleenkin sielä.
Kupsahtaa kohta nälkään kun en ole sen kertaakaan nähnyt mitään syövän.
Jopa punasilmäpleko killuu tällä hetkellä etulasissa vaikka valot on päällä, mutta kun on kesäkurpitsaherkkua tarjolla, niin kyllä sitä silloin voi vähän poseeratakin. 8-)
Kuva
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Marimer
Member
Member
Viestit: 324
Liittynyt: 15:08, 23.08.2004

Viesti Kirjoittaja Marimer »

Minulla on ollut verkkopiikkipleko nyt noin 3 kuukautta ja tulee nykyisin syömään, vaikka olisi valot päällä. :P

Lisäksi minä saan liikuskella vaikka ihan lähelläkin, mutta jos joku muu yrittää sitä läheltä katsomaan, niin sitten mentiin ja kovaa. Tosin se on muuttanut asumaan sellaiseen kohtaan, että sen näkee sivusta muutenkin. Ainakin pyrstön. :roll:

Hyvin pitää jöötä muille kaloille, tiikerinuoliaiset tosin eivät kunnioita sitä pätkääkään vaan menevät pokkana samalle tabletille. :mrgreen:
golden nugget
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 21:11, 12.01.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja golden nugget »

Mikä on teidän verkkopiikkien herkkua? Meidän Isäntä kun ei vielä kotiutumisen jälkeen tiettävästi ole juurikaan syönyt. Herneitä annoin illalla ja aamulla olivat ainakin suurimmaksi osaksi hävinneet, mutta millä sen tietää kuka ne on syönyt... Katkarapuja annoin myös, mutta niihin ei ole koskettu. Vielä ei ole ehditty kurkku-/kesäkurpitsa-/pinaattilinjalle, kun kauppareissu on vielä tekemättä.
-SYÖKÄÄ KANAA!-
Heka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 188
Liittynyt: 20:34, 13.03.2004
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Heka »

Minun tietääksen tua L-114 on täysi lihansyöja ja syö todella vähän kasviksia (jos ollenkaan). Luultavasti melko samanlainen ruokavaljon kuin seepraplekolla (L-46).
Plekopää
Ruusu
Member
Member
Viestit: 442
Liittynyt: 15:59, 18.12.2002
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

golden nugget kirjoitti:Avokki koitti veljensä kameralla ottaa kuvaa meidän Isännästä...20-senttisestä verkkopiikkiplekosta. Eihän äijä (tai mistäs minä tietäisin kumpaa sukupuolta vonkale on) tietenkään osannut poseerata, joten lopputulos on tämä:
Hehee :mrgreen:
Mikähän tuossa on mitäkin ruumiinosaa?
golden nugget
Junior Member
Junior Member
Viestit: 101
Liittynyt: 21:11, 12.01.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja golden nugget »

No eikös se nyt ole ihan ilmiselvää :D : siinä se pleko möllöttää juurakon alapinnalla niin, että selkäevä sojottaa alespäin ja kuvassa vasemmalla siis oranssireunainen pyrstö. :mrgreen:

Juu, pääasiallisestihan verkkopiikki on lihansyöjä, mutta ainakin ulkomaisten lähteiden mukaan kasviravintoakin on hyvä tarjota sillointällöin tasapainottamaan ja monipuolistamaan ruokavaliota. Nyttemmin olen ollut paikalla todistamassa, kun Isäntä vetelee nassuun katkarapua ja pohjapellettiä. Sentään syö! [;)]
-SYÖKÄÄ KANAA!-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”