Mitä vesitestejä te suosittelette!

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sanna87
Starting Member
Starting Member

Mitä vesitestejä te suosittelette!

Viesti Kirjoittaja Sanna87 »

Haluaisin ostaa nyt jonkun testisarjan, missä olisi nämä tärkeimmät testit. Tilaan saksasta saksasta paketin ja haluaisi tippatestit, mutta minkä merkkiset ja kuinka ison kannattaa hommata?

vaihtoehdot:

- Tetra Test Laborett.Testissä on: pH, GH, KH, NO², NO³

- Sera aqua-test set. Tesitssä on: pH, GH, KH, NO²

- JBL Test-Combi-Set. Testissä on: pH, Fe, KH, NO², NO³

Itse kallistuisin tuon tetran puoleen.
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Minulla on tuo Seran testipaketti, joten voin siitä antaa muutaman kommentin. Muuten ihan ok, mutta nitraattitestin puute hieman häiritsee ja jos pH-arvo on lähellä 7, sen oikean arvon näkeminen on vaikeaa. Ne värisävyt siinä kohdin ovat niin lähellä toisiaan. Luulen että jos pitää toiste ostaa testipakettia, valitsen jonkun muun.
Akvaariofani :)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Akvaariofani :) »

Nitriittitesti Seralla näyttää ihan selkeästi, mutta PH:sta ei ota susikaan selvää [;)]. Ainakaan kun liikutaan sillä vihreällä alueella. Muiden valmistajien testeistä minulla ei ole kokemusta.
muumin
Starting Member
Starting Member

joop

Viesti Kirjoittaja muumin »

minun mielestä tuo tetran oli hyvä se kyllä näytti selkeästi nuo kaikki ei ollut ongelmaa toki en kyllä tiedä muista : )
muumi <3
lion king
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja lion king »

Minulta löytyy Seran NO2 ja pH.

Olen tässä hankkimassa lisää noita testejä, mitä suosittelisitte? Mitkä ovat tärkeimmät?
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Minulla on pH, NO2, NO3, KH ja GH, tetran tippatestejä. Kyllä noita kaikkia tarvitsee, jos haluaa tietää vetensä laadusta edes perusteet.

Ainakin Tetralla ovat yksinkertaisia käyttää, tulos luetaan muissa paitsi noissa kovuustesteissä värin perusteella, eli siinä voi olla hieman tulkinnan varaa.
Delen
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Delen »

Itselläni on tetran pH-testi ja JBL:n NO3-testi. JBL:n no3 on hankala sinänsä, ettei aine 1 liukene millään veteen, eikä siten vesi värjäänny oikeaan väriinsä.
Tetran testit ovat melko yksinkertaisia, joten niitä suosittelen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”