No ainakin kalan elinolot ovat nyt jo parantuneet entiseen verrattuna. Kaikkea ne ihmiset keksiikin tehdä...

Mutta oikeassa olet, onneksi on internet! Muuten olis varmaan munkin kalat kasikymppisessä kuolleet jo aikoja sitten! Joo-o, mulle myytiin neljä vuotta sitten viisi kultakalaa kasikymppiseen altaaseen Reporangasta. Kun kysyin, montako voi ottaa, niin sanottiin "ainakin kymmenen, koska eihän ne muuten näytä miltään". Siis voi tsiisus! Ja minä pölhö uskoin... Että kyllä tässä on itse kukin mokaillut urakalla. *Vetää tyhmyyspipon päähän* Niille kaloille sitten metsästettiin uusia koteja pitkin ja poikin.
Nyt tässä vaiheessa kehottaisin sua miettimään tarkkaan, mitä haluat kalan kanssa tehdä. Nimittäin jos haluat sen pitää, niin sille on tosiaan hankittava se iso allas ja kavereita. Jos tämän järjestäminen on mahdollista, niin hyvä, mutta siinä vaiheessa pitää ottaa huomioon, ettet voi hankkia sitten mitään muita kalalajeja, paitsi ehkä partiksia. Näihin touhuihin tutustuessa usein tulee halu hankkia kaikkia ihania monnisia yms. ja sitten on surku, kun ei niitä voikaan ottaa. Paitsi jos hankkii toisenkin akvan

Yksi vaihtoehto on tietysti etsiä kalalle uusi koti, jossa sillä on asianmukaiset oltavat. Ei huono vaihtoehto sekään, mutta ehkä hankala toteuttaa. Kolmas on tietysti se, että kala lähtee kalojen taivaaseen
Anyway hyvä, että jaksat ottaa asioista selvää ja nähdä vaivaa, kunnioitettava piirre ihmisissä nykyaikana

Tsemppiä ja tervetuloa porukkaan ja uuden(?) harrastuksen pariin!