meneekö jo rääkkäykseksi??

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Helene
Starting Member
Starting Member

meneekö jo rääkkäykseksi??

Viesti Kirjoittaja Helene »

Heips!
Me ostettiin tossa kolmisen kuukautta sitten istellemme uusi allas ja annettiin sitten vanha (n.100l) miehen veljelle ja sen avokille, nyt mulla on kamala ongelma..

En kehtaa sanoa niille, että ne rääkkää kala parkoja ( ainakin mun mielestä)
Kertokaa nyt mielipiteenne ja miten sanoa kauniisti, että osasta kaloja pitää hankkiutua eroon...

Tilanne siis tämä...

akva n.100L
kalasto on seuraava
5 loistobarbia
3 miekkapyrstöä
3 täplämonnista
1 partamonni
1 mutakala
8 seeprakalaa

Ja nyt se muija on vielä mennyt ottamaan tohon lisäksi 3 miljoonakalaa ja yhden jonkun monnin.. En tiedä minkä (kun oli ilmaiseksi saanut joltain..)

Minä olen ainakin sitä mieltä että ensinnäkin nuo kalat ei kaikki sovi keskenään ja niitä on LIIKAA!

Mutta miten sanotaan nätisti että minä haen kohta sekä altaan että kalat parempaan hoitoon. :twisted:
Toi on mun mielestä jo rääkkäystä!! :cry: voi kala parat!!
Silloin tällöin saan kohtauksen olla hieno nainen, mutta onneksi se ei koskaan kestä kovin pitkään!!
Ruusu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Sano sille, että tuolla netissä on yski hyvä keskustelupalsta, jossa voi pohtia muiden kanssa kalojen hoidosta ja kalastosta yms. Tarkoitan siit tätä AW:ta! Suosittele sitä ihan "ohimennen".
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: meneekö jo rääkkäykseksi??

Viesti Kirjoittaja millia »

Helene kirjoitti:minä olen ainakin sitä mieltä että ensinnäkin nuo kalat ei kaikki sovi keskenään ja niitä on LIIKAA!!!!!

mutta miten sanotaan nätisti että minä haen kohta sekä altaan että kalat parempaan hoitoon :twisted:
toi on mun mielestä jo rääkkäystä!! :cry: voi kala parat!!
Olet oikeassa. Liikaa porukkaa samassa altaassa ja eri vesiarvoista.

Anna muijalle laskutehtävä. Laske kalaston vaatima vesimäärä.
Loistobarbi 1,5-2 litraa/cm aikuispituutta kohden
Miekkapyrstö 1 litra/cm aikuispituutta
Täplämonninen 1 litra/cm aikuispituutta
Partamonni 1 litra/cm aikuispituutta
Mutakala 1 litra/cm aikuispituutta
Seeprakala 1 litra/cm aikuispituutta

Faunattaren sivulta voit tulostaa jokaiselle lajille esittelyn tehtävän helpottamiseksi. Siitä selviää aikuispituudet ja kalan vaatimat vesiarvot (myös minimiallaskoot).
http://www.faunatar.fi/fin/index.php?cmd=108
SpeedyGame
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SpeedyGame »

Huh,mulla ei onneks olis vaikeuksia avata päätäni suoraan ja suomen kielellä. Ymmärrän kyllä ettet viitti suoraan ampua. Se saattais olla herne nenässä ja välit poikki :mrgreen: Ihan hyvä idea suositella emäntä käymään A-W:ssä. Tosin....mahtaako kiinnostaa,se on eri juttu...
-Syyttömän on helppo hymyillä-
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

SpeedyGame kirjoitti:Tosin....mahtaako kiinnostaa,se on eri juttu...
Ikävästi tuntuu, että eipä taida juuri kiinnostaa, jos eivät ole Helenenkään mielipidettä kyselleet... Varmasti harmittaa, kun on antanut akvaarion "väärinkäytettöön". Toivottavasti saat jotenkin jakeluun heille tämän, ikävä kyllä en osaa sanoa, miten sen toteuttaisit!
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Minulla om oma äiti joka edelleen pitää allasta niin, kuin pidettiin sitä 80-luvun alussa. Kalastona ihan mikälie, vedenvaihdot ehkä joskus ja levää enemmän kuin kasveja. Koko ajan sillä on huono omatunto siitä, että se tietää altaan olevan huonosti hoidettu, mutta ei kuitenkaan henno luopua siitä :roll: Arvatkaa vaan kuka aina välillä käy allasta kunnostamassa, tuomassa kasveja ja kaloja ja rapsuttamassa leviä :roll: Hankala on sanoa että olisi parempi hankkiutua eroon siitä nyt vajaan kahdenkymmenen vuoden jälkeen kun se on kuitenkin äiteelle niin mielekäs kun rihmakalat käyvät lasin takana paijaamassa jne... :(
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Helene
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Helene »

Joo tuntuu tosi pahalta. :(
Kun vielä varmistelin sitä, kyselin, että olettehan varmasti ottaneet selvää minkälaisen veden kaloja otatte ja kuinka paljon siihen sopii.. Vastaus oli tietysti että tottakai.

[}:)] Kyllä vihaksi pistää! Yritän nyt saada ne tajuamaan että jotain on pielessä ja mitä sille vois tehdä!

Kiitos kaikille mielipiteistä. :)

Taas kerran nähtiin, että suku on pahin. [;)]
Silloin tällöin saan kohtauksen olla hieno nainen, mutta onneksi se ei koskaan kestä kovin pitkään!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”