Timanttitetrat
Valvoja: Moderaattorit
Timanttitetrat
Ajattelin hankkia noin 100 litran akvaarion ja mieli tekisi muutamaa timanttitetraa. Jos nämä saisivat olla ainoat asukit monnia lukuunottamatta, riittäisiköhän altaan 80*35*35 mitat. Vai tyytyäkö suosiolla rauhallisempiin kaloihin...
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
itse en noin pieneen timantteja ottaisi. Tänään sain omaan 400 litraseen 20 timanttia. Itse asiassa ne ovat juuri totuttelemassa uuteen veteen myynti pusseissa. Hienoille näyttivät jo, vaikka ei sitä kunnolla näe pussin läpi
.
Timantteja vaan saa aika huonosti, kun suurinosa tahtoo olla sairaita. Hintakin on sen takia hieman korkeampi.
Kuitenkin timanttitetrat ovat hyvä valinta. Ne eivät ole pienenä yhtään minkään näköisiä, mutta kasvaessaan saavat sen ihanan kimalteen. Nythän sinulla on hyvä syy ostaa isompi akvaario timanteille.

Timantteja vaan saa aika huonosti, kun suurinosa tahtoo olla sairaita. Hintakin on sen takia hieman korkeampi.
Kuitenkin timanttitetrat ovat hyvä valinta. Ne eivät ole pienenä yhtään minkään näköisiä, mutta kasvaessaan saavat sen ihanan kimalteen. Nythän sinulla on hyvä syy ostaa isompi akvaario timanteille.
-
- Advanced Member
Ei mikkelistä löydy. Eikä he tiedä tuleeko kuukauden, kahden vai kahden vuoden päästä.piperita kirjoitti:Mitämitä! Löysitkö Mikkelistä timanttitetroja? Aaargh! Miksei voi olla jo sitä isompaa allasta!
Timanttini tilasin Helsingin akvaariokeskuksesta. Ovat niin kaunoisia (timantin hohtoakin jo parissa kalasessa näkyy). Olen ajatellut, että miksi en aikaisemmin ole tullut noita kaunokaisia hommanneeksi.
Nyt siellä (hki akvaariokeskuksessa) ei ole enää yhtään timanttia (ostin kaikki 20), mutta luulisin, että piakkoin saavat taas kalasia sinne. Jos joskus onnistun kudettamaan timantteja (en tiedä onko se vaikeaa) niin minulta saat kaloja halvalla.
Loistavaa
Tosin siinä menee hetki - jos toinenkin - ennen kuin saan sen isomman altaan... Kunhan nyt ensin muutetaan ja sitten ajan kanssa remontoidaan, että saan tuon nykyisen muutettua sinne yläkertaan, heh... Mutta kun on haaveillut siitä isommasta ja sinne timanttitetroja kuvitellut, niin meinasi hyperventilaatio iskeä ajatellessa, että niitä vois olla Mikkelissä ja miulla ei tietenkään tiloja niille...
Mutta onnea tetrojen kanssa, toivottavasti saat ne lisääntymään

Mutta onnea tetrojen kanssa, toivottavasti saat ne lisääntymään

Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.
-
- Advanced Member
juuh. Ovat niin terveen näköisiä... eihän nu nyt ihan vielä kutu puuhiinkaan ryhdy
. Poikasakvaario on kuitenkin jo ensi viikolla tulossa. Se meneekin heti kardinaalien karanteeni käyttöön, mutta sitten kun alkaa kudettamiset niin toivottavasti sinne syntyy pieniä timantteja. Joltakin kuulin, että timantteja olisi aika helppo lisätä. Saapi nähdä.

-
- Junior Member
Kardinaalit on todellakin kauniita ja värikkäitä, mutta enemmänkin sellaisia taka-alan asustelijoita. Intiaaninsulat on mielestäni hauskempia, ne kun ovat melkein jatkuvasti näytillä ja muutenkin heti tulevat uteliaana pyytämään ruokaa, jos menee akvaariota katselemaan. Eiväthän ne kyllä niin kauhen värikkäitä ole, mutta kauniita kyllä!
Että inkkareita suosittelen.

Jättivesitähdikkiä+muita kasveja kaupan, kysy!
Kardinaaleja olen ajatellut. Pohdiskelin, että voisiko sitä asuttaa allasta parilla pienehköllä tetraparvella, ts. jokin toinen pieni tetra kardinaalien seuraksi. Intiaaninsulan ulkonäkö ei jostain syystä ainakaan toistaiseksi ole miellyttänyt silmää. Sitruunatetraa ajattelin myös.
Pohdiskelin aiemmin myös paljetti- tai perhoskirjoahvenparia ja niiden lisäksi noita kardinaaleja, mutta kommenttien perusteella taitavat ahvenet olla niin "väkivaltaisia", etten semmoisia hanki.
Ja siis ennen kuin kukaan tiedustelee vesiarvoista ja muusta; allasta ei edes vielä ole, vasta metsästelen sopivaa käytettyä. Aikeissa on kuitenkin hankkia 100-130 litrainen.
Pohdiskelin aiemmin myös paljetti- tai perhoskirjoahvenparia ja niiden lisäksi noita kardinaaleja, mutta kommenttien perusteella taitavat ahvenet olla niin "väkivaltaisia", etten semmoisia hanki.
Ja siis ennen kuin kukaan tiedustelee vesiarvoista ja muusta; allasta ei edes vielä ole, vasta metsästelen sopivaa käytettyä. Aikeissa on kuitenkin hankkia 100-130 litrainen.
-
- Advanced Member
no, jopas on meillä samanlainen kala maku
Sitruunatetratkin kävi minullakin jossakin vaiheessa mielessä. Päädyin kuitenkin kardinaaleihin, sillä ne näyttävät timanttien kanssa mielestäni kauniimmille. Itse laittaisin vain yhden ISON parven vähän päälle 100 litraseen. Jos haluat kaksi parvea niin kalat eivät tule oikeuksiinsa, sillä tuon kokoiseen ei mahdu kahta sopivaa parvea.

Sitruunatetratkin kävi minullakin jossakin vaiheessa mielessä. Päädyin kuitenkin kardinaaleihin, sillä ne näyttävät timanttien kanssa mielestäni kauniimmille. Itse laittaisin vain yhden ISON parven vähän päälle 100 litraseen. Jos haluat kaksi parvea niin kalat eivät tule oikeuksiinsa, sillä tuon kokoiseen ei mahdu kahta sopivaa parvea.
-
- Junior Member
Joo, minäkin sivuutin aina akvaariokirjoissa esittelyt inkkareista, ne näyttivät niin vaatimattomilta ja ei-minkään-värisiltä. Jostakin minulle sitten tuli ajatus, että hankkiako inkkareita. Ostin niitä, enkä ole katunut!
Ne ovat sellaisia ihania pikku vipeltäjiä ja tuovat kummasti eloa akvaarioon. Niiden kudetuskin pitäisi olla melko helppoa, itselläni ei ole (ainakaan vielä
) siitä kokemusta.
Itse en ehkä ostaisi enää kardinaaleja, ne kun ovat minun makuuni liian hissukoita, kauniita kylläkin. Älä kuitenkaan ihan heti tyrmää ajatusta inkkareista, mieti nyt ainakin. Niissä on sitä jotain...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itse en ehkä ostaisi enää kardinaaleja, ne kun ovat minun makuuni liian hissukoita, kauniita kylläkin. Älä kuitenkaan ihan heti tyrmää ajatusta inkkareista, mieti nyt ainakin. Niissä on sitä jotain...

Niin, tulin ajatelleeksi, että kardinaaliparvessa olisi varmasti ihan riittävästi haastetta, kun akvaarioharraste tätä ennen on rajoittunut miljoonakaloihin. Nuo kardinaalit ovat kai aika kovia sairastamaan ja värit haalistuvat, elleivät viihdy. Ja sitten todellinen haaste olisi niiden kudettaminen!