Mulla on nyt koko ajan kasviongelmia Tällä kertaa miekkakasvin lehdet ovat menneet aivan ihmeellisiksi. Kuvasta näkee helposti ongelman. Lehdet ovat mustat reunoilta ja niihin tulee reikiä. Mikähän nyt tällä kertaa on vialla?
Musta on jotain levää ja reiät ovat tulleet leväpoliisin liian rajusta käsittelystä. Toisaalta raastettuihin kohtiin lehdissä tulee helpommin levää, sitten levänraastaja tekee vielä kivemmat reiät.
Poista vioittuneet/levääntyneet lehdet.
1+1=5. Nimittäin miekkakasvit on mennyt tommoseksi sen jälkeen kun ostin 5 katinkultamonnia.
Mitä noille katinkultamonneille voisi antaa, että jättäisi miekkakasvit rauhaan? Kurkkua oon antanut. Partamonni vaan meinaa omia. Kuinka usein partamonnille ja kattareille pitäisi antaa kasviksia?
Laittaa useampia kurkun/kesäkurpitsan(Hernettä, pinaattia, salaattia, kasvisräksmiksiä) palasia ympäri allasta että kaikki saavat osansa. Jää kasvien jyrsiminen(Toivottavasti) kun ruokaa on tarjolla "helpomminkin".
Kerran päivään vihanneksia voi antaa, illalla laitan ja aamulla otan syömättömät jämät pois.
Voisiko syyllinen olla partis? Jos katinkullat syövät kaiken levän, jää partikselle vain miekat? Vai meneekö ihan mettään? Meillä kaikissa jättimiekoissa samansortiset "pitsireunat", syyttävä sormi kohti teinipartista.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Minulla ei katinkultamonneja ole ikinä ollut, joten omaa kokemusta minulla ei ole. Kuitenkin olen niitä joskus pohtinut vaihtoehtona ja lukenut tätä ko. palstaa monet kerrat ja usein kokemuksista todennut, että katinkultamonnit tuhoavat aika paljon kasveja. Vaikka jotkut sitä mainostavatkin kasveja syömättömänä. Osta appelsiinejä, ne eivät syö kasveja, eikä sampimonnit (meidän ainakaan).
VesiEläin kirjoitti:Riippuen siitä minkä kokoinen akvaario...
Ööh, miten altaan koko liittyy appelsiinin syömätottumuksiin? Tarkoitatko sitä, että jos on liikaa kaloja liian pienessä tilassa eikä ruoka riitä, saattavat syödä kasveja?
Ööh, miten altaan koko liittyy appelsiinin syömätottumuksiin? Tarkoitatko sitä, että jos on liikaa kaloja liian pienessä tilassa eikä ruoka riitä, saattavat syödä kasveja?
Ei mitenkään. Appelsiinia vaan ei voi otta jos on pieni allas
Oh, anteeksi, topicci riistäytyi käsistä Appelsiiniplekosta oli siis puhe.
Ei mitenkään. Appelsiinia vaan ei voi otta jos on pieni allas
Näin juuri, appelsiinipleko ja sampparit kasvavat varsin isoiksi.
Juu juu, niinhän se on, ettei liian pieneen liian isoksi kasvavia jne...Tuo on selkeätä, ihmettelin vaan akvaarion kokojuttua kun oli syömätottumuksista puhe.