Miten hoidan sitten pakastuksen?
Otan purkista pienen määrän johonkin toiseen purkkiin ja laitan sen alkuperäisen purkin pakkaseen ja sieltä sitten otan lisää tarpeen vaatiessa?Vai miten?

Valvoja: Moderaattorit
Tätä hieman itsekkin ihmettelin. Ehkä joku viisas osaa kertoa syyn purkin lämmittämiseen. Itse ainakin kun olen täyttänyt pikkupurkkia niin ruoka on ollut ehkä noin 10 sek. pois pakastimesta, jonka jälkeen olen loput tuupannut sinne takaisin. Ei ole tullut mieleenkään antaa ruuan välissä lämmetä.nallu80 kirjoitti: Mites sitten kun sen kerran avaa (antaa ensin lämmetä) niin voiko sen pistää uudestaan pakkaseen? Eikö ruoka tällöin mene pilalle, kun sitä lämmitetään ja pakastetaan useaan kertaan?
Ilmeisesti kyse on kosteuden päätymisestä ruokaan. Kaikille tuttu ilmiö lienee vesilasin pintaa tuleva pisarointi saunassa, ja kyse on pohjimmiltaan samasta ilmiöstä.marko.markkanen kirjoitti:Ehkä joku viisas osaa kertoa syyn purkin lämmittämiseen. Itse ainakin kun olen täyttänyt pikkupurkkia niin ruoka on ollut ehkä noin 10 sek. pois pakastimesta, jonka jälkeen olen loput tuupannut sinne takaisin. Ei ole tullut mieleenkään antaa ruuan välissä lämmetä.
Nyt menee pahasti arvauksen puolelle, mutta ilmeisesti hiutaleruokaa ei katsota sulatettavaksi, vaan tapahtuu pelkkä lämpötilanmuutosmarko.markkanen kirjoitti:Mutta mites kun kertaalleen sulatettua pakastetta ei saisi pakastaa uudelleen.