Mikä suodatin 140 litraiseen?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä suodatin 140 litraiseen?
Elikkä nyt on pieni hätätilanne.
140 litraisen suodatin (vanha Fluval 4) ei toimi kunnolla kuin max. päivän pesusta ja sitten taas ei tunnu toimivan millään.
Selvästikin uuden ostaminen edessä, joten mitä suosittelette?
Kaikki vaan omaa mielipidettä tulemaan, se helpottaa sitten kaupassakäyntiä, sillä en oikeastaan tiedä suodattimista mitään.
Niin ja siis sisäsuodattimia ehdottelemaan!
140 litraisen suodatin (vanha Fluval 4) ei toimi kunnolla kuin max. päivän pesusta ja sitten taas ei tunnu toimivan millään.
Selvästikin uuden ostaminen edessä, joten mitä suosittelette?
Kaikki vaan omaa mielipidettä tulemaan, se helpottaa sitten kaupassakäyntiä, sillä en oikeastaan tiedä suodattimista mitään.
Niin ja siis sisäsuodattimia ehdottelemaan!
Mattosuodatin on aika bueno. Sen biologinen suodatusteho on loistava verrattuna moottoripönttösisäsuodattimeen. Ei omaa kokemusta mutta olen lukenut mattosuodattimesta paljon ja aion laittaa sellaisen uuteen akvaani kun sellaisen hankin. Tietty jokin ulkosuodatin on varmaankin yhtä hyvä kuin mattosuodatin, mutta taatusti kalliimpi ja mattosuodattimessa ei ole vesivahinkovaaraa, sillä sehän on akvaarion sisällä ja vesi ei kierrä akvaarion ulkopuolella niin kuin ulkopönttösuodattimessa. Itse en laita ulkopönttösuodatinta, sillä matto on halvempi, ajaa saman asian, siinä ei ole vesivahinkovaaraa ja sitä ei sinänsä tarvitse huoltaa ollenkaan.. Lue ihmeessä lisää mattosuodattimista Internetistä. Käy googlella kokeilemassa, niin varmasti löydät paljon informaatiota. Lisäksi näiltä sivuilta voi hakea aiempia keskusteluja tuolla "haku"-toiminnolla.. 

Parempi pieniä kaloja liian isossa altaassa, kuin isoja kaloja liian pienessä.
Mattosuodatintakaan en haluisi..En vain ole tajunnut toimintaperiaatetta vaikka kuinka olen juttuja tavannut..
Ulkosuodatin ei käy siksi,että pienempää porukkaa ravaa kokoajan asunnossa ja vielä oma muksu tulossa niin pitäisi saada kaikki systeemit piiloon uteliailta pikku sormilta..ja se taas ei ulkosuodattimen kohdalla valitettavasti onnistu..
Ulkosuodatin ei käy siksi,että pienempää porukkaa ravaa kokoajan asunnossa ja vielä oma muksu tulossa niin pitäisi saada kaikki systeemit piiloon uteliailta pikku sormilta..ja se taas ei ulkosuodattimen kohdalla valitettavasti onnistu..
Muistaakseni noin 40 € voi olla että hiukan enemmän. Me ostimme omamme tarjouksesta._Sheila_ kirjoitti:Jos on pakko olla sisäsuodatin, niin osta uusi fluval 4 plus. Meillä käytössä sellainen, eikä ole muuta kuin hyvää sanottavaa siitä.
----------------------------------------------------------------------------
Pljonkos toi fluval 4 plus maksaisi e-kaupassa?
Vaahtomuovipatruuna oli ihan uusi kun suodatin akvan mukana meille tuli,joten ei voi siitäkään olla kyse..Joskus ei edes pesu auta,vaan toimii siltikin huonosti ja sitten yhtäkkiä toimii taas kunnolla..Ruusu kirjoitti:Oletko kokeillut vaihtaa suodattimen vaahtomuovipatruunaa? Se voi olla niin tukossa ettei kone jaksa pyörittää.
Eli varmaan kannattaa hankkia kokonaan uusi?
Meillä on ollu sama vika entisen Fluvalin kanssa (nyt se on 60 -litrasessa ja siellä toimii ihan ok). Sitä edellinen Eheim 2010 kesti lähes 10 vuotta 100 litrasessa. Nyt meillä on ihan superhyvä Eheim 2048. Se sopii 100-200 litrasiin ainoaksi. Tosi hiljainen ja tehokas, ehdottomasti hintansa arvoinen. On siis vähän kalliimpi kuin muut saman kokoluokan suodattimet.
-
- Starting Member
Mulla on kans Fluval. Aina se temppuilee just tolleen, että ensin ei tahtois käynnistyä, mut sit kuitenki... Kysyin kaupasta ja ne sano, et siinä on varmaan vaan ilmaa. Et sillä kestää hetki ennen ku se ilma tulee pois. En sit tiiä onko näin... Mun suodatin on kyl toiminu jo useemman vuoden, vaik onki aina ongelmia ku sen pesee.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
- Sukupuoli: Nainen
Et kyllä voi mitenkään ylettyä pelkällä hammasharjalla puhdistamaan kyseistä suodatinta kunnolla. Otapa avuksi minikokoinen pulloharja tai kiedo joku räsy tikun ympärille ja pese akselin (se kiinteä metallitikku) ympäristö huolellisesti sillä.susa.h kirjoitti:Olen pessyt..
Tässä jonkin aikaa sitten julmasti irrotin kaikki osat jotka irti lähtivät ja vanhalla(puhtaalla,ei pesuaineita,hammastahnaa yms..)hammasharjalla jynssäsin kaiken pa**** irti..eipä toiminut kuin taas päivän kunnolla..
käykö se aquaball vai pitäisikö hankkia tehokkaampi..?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Minulla ei ole kovin ruusuisia kokemuksia aquaballeista..lähinnä sopivat mattosuodattimiin pumpuiksi....Mutta moni taas tykkää niistä.
Fluval 4plussa voisi olla kyllä oiva peli siihen 140 litraan, meillä semmoinen on mattosuodattimen kaverina 220 litraisessa. Maksoi n. vuosi takaperin 35€ Akvaariokeskuksessa, ei paha hinta hyvälle laitteelle.
Fluval 4plussa voisi olla kyllä oiva peli siihen 140 litraan, meillä semmoinen on mattosuodattimen kaverina 220 litraisessa. Maksoi n. vuosi takaperin 35€ Akvaariokeskuksessa, ei paha hinta hyvälle laitteelle.
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
En minä voi tietää minkälainen sen suodattimen pitää olla kun se akvan mukana tuli kun kätettynä ostin..maisu kirjoitti:Kokeilepa naputtaa se metallitikku vasaralla alkuperäiseen paikkaansa. Sen kuuluu olla kiinteästi kiinni.
(Uutta on vain ostamassa vaikka vanhankin voisi mahdollisesti vielä korjata. Kummaa.)
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Luulin vain että se on kokonaan rikki kun ei toimi..pitää sitten kokeilla tuota temppua seuraavan kerrankun suodattimen avaan..