Tummaleväpleko 200 litraisessa

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Tummaleväpleko 200 litraisessa

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Millä hiivatilla saan porukat uskomaan, ettei sitä voi pitää tuon kokoisessa altaassa!?! Kalalla on kokoa ainakin 45cm eikä se mahdu kunnolla liikkumaan joka suuntaan :( Se ei varsinaisesti näytä erityisen kärsivältä, ja porukat sanookin, että se kyllä sopeutuu eikä enää kasva tuosta... Mutta se on nyt jo aivan liian suuri siihen [}:)] Olen yrittänyt selittää, että 500l on ehdoton minimi tuolle kalalle, vaan mitään ei tapahdu [}:)] Poiskaan sitä ei suostuta antamaan, "Kun se on niin suloinen ja persoonallinen". Kun saisi sen isomman altaan, mutta "Ei sitä yhden monnin takia hankita!" Kala parka... :cry:
Naanu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Naanu »

Kuulostaa niin tutulta.. Vaikka tosin plekoa sentään meidän altaassa ole ollut koskaan. Kyse on siis omista vanhemmistasi vai?
Täällä meillä ei kanssa uskota mitään. "Voi lapsi rakas... käyttäisit järkeäsi." Mitähän minä koko ajan teen!?
Jos olis vähän vanhempi, niin varmaan uskois. Mun pitää aina ottaa sisko apuun joka on mua 13 vuotta vanhempi. Ekaks kun saa siskon vakuuttuneeksi asiasta, niin sit se puhuu porukoille ja asiat alkaa tapahtua... :roll: Mut onneksi edes näin. Ja sinänsä hassua että sitä vanhempaa siskoa uskotaan aina näissäkin asioissa vaikka se ei akvaarioita harrasta... Kunhan on vaan vanhempi.
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Jep, omathan nuo. Sääli vaan että itse olen se "vanhin" lapsista, niin ei voi noinkaan tehdä :roll: Pitääköhän soittaa eläinsuojeluvalvojat paikalle ennenkuin jotain tapahtuu..?
Aqvaristi
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aqvaristi »

Onhan tuo allas liian pieni, mutta ei tummaleväpleko + 200 litraa ole läheskään yhtä paha kuin esim. 20 cm kultakala + 40 litraa. Eläinsuojeluvalvojien soittaminen paikalle olisi ehkä liikaakin, koita vaan maanitella heitä ostamaan se isompi pytty. [;)]
Lopettanut a-webissä käynnin. Hyvinhyvinhyvin harvoin satunnaisesti vierailen.
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Ei joku haluaisi kirjoittaa kattavaa perustelua, miksi sitä ei voi pitää noin pienessä :roll: ? "Kyllä se sopeutuu, ei se enää kasva tosta ja jos se ei viihdy ni sit se kuolee" [}:)] Isukki sentään tajuaa et se on liian iso, mutta äiti... :( Kyseinen akvaario on muutenkin vähän ylikansoitettu eikä kasvitkaan siksi oikein viihdy...
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Ja mahdollisimman pian [;)]
Kill
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kill »

Saanko kysyä, miksi noin iso kala on noin pienessä altaassa..?
Sama kuin ostaisin itselleni 7-vuotiaan lapsen polkupyörän ja valittaisin siitä vanhemmilleni...?
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Äiskän mielestä se oli niin hieno sillon joskus, vaan nyt se on vähän turhan iso... Sillon kun se hankittiin vuosia sitten, olin sen verta tyhmä akvaarioiden suhteen etten sitä tajunnu :roll: Vaan ennen se oli 100l akvaariossa ja itseasiassa venahtikin vasta 200l päästyään8O Kala parka :cry:
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member

Ja äiskä ei akvaarioista tajua sitten yhtään mitään, mitä nyt lehtikalan erottaa monnista :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”