Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Olisko käteviä neuvoja, joilla saisi poistettua pintakasveja. Itselläni noi muutaman milliset pienet kelluskasvit tukkivat jatkuvasti akvaarioni pinnan. Olen yrittänyt poistaa, mutta turhaan.
Mika neuvoksi kiperään tilanteeseen??
Nyt joka ilta seuraavan viikon-parin ajan seisot siinä akvaarion vieressä teesihti kädessä ja siivilöit kaikki näkemäsi pintakasvit pois huolellisesti joka ilta. Kyllä ne siitä häviää, mie olen karsinut sillä tavalla pikkulimaskat parista akvaariosta kokonaan pois.
Kokemuksen rintaääntä: tyhjensin mielestäni kaikki limaskat altaasta. Olin viikon maalla, ja pinta oli ihan täynnä mokomaa... Eli todellakin: tyhjennä päivittäin!!!
Sama vika, luulin putsanneeni koko altaan mutta eikö vain ollut kahden viikon reissulta tullessa koko pinta peitossa ~1cm korkeudelta
Toisaalta kultakaloja ja karppeja kasvattavat tuttuni yleensä hakevat kaiken mitä ehtii kasvamaan joten ongelmaa ei pääse syntymään. Ja jos joku välttämättä haluaa niin pikkulimaskaa ja amerikankilpukkaa saa hakemalla..