Miten laskisin pH:ta?
Valvoja: Moderaattorit
Miten laskisin pH:ta?
Akavaarioni on 98-litrainen ja siellä uiskentelee 19 neontetraa ja leväkatka. Siellä on ollut koko kesän ajan hirveä rihmaleväkasvusto jota olen poistanut viikottain noin kourallisen.
Ph on 7-7.5 ja ilmeisesti liian korkea neontetroille. Kannattaisiko minun harkita hiilidioksidin lisäämistä?(kiljupullolla)
Kasvinkasvu ei ole koskaan ollut hurjaa joten siitä olisi varmasti apua siihenkin. Lannoitan niitä nestemäisellä lannoitteella silloin tällöin.
Lamppuna toimii AquaGlown 15W loisteputki ja kaksi pientä 11W:n päivänvaloputkea. Suodatin on Fluval 2.
Lämpötila: 22-25 (vaihtelee vähän talvella ja kesällä)
No2= 0-0,025mg
Kh= 4dkh
Ph on 7-7.5 ja ilmeisesti liian korkea neontetroille. Kannattaisiko minun harkita hiilidioksidin lisäämistä?(kiljupullolla)
Kasvinkasvu ei ole koskaan ollut hurjaa joten siitä olisi varmasti apua siihenkin. Lannoitan niitä nestemäisellä lannoitteella silloin tällöin.
Lamppuna toimii AquaGlown 15W loisteputki ja kaksi pientä 11W:n päivänvaloputkea. Suodatin on Fluval 2.
Lämpötila: 22-25 (vaihtelee vähän talvella ja kesällä)
No2= 0-0,025mg
Kh= 4dkh
-
- Senior Member
- Viesti:
Haku on ystävämme! Koita vaikka näitä:
pH liian korkea kiekoille
Miten pH:n saa laskemaan?
pH nousee, mistä apu?
ja muita lukuisia tuloksia, jotka saat esim. hakusanoilla pH* lask* hiilidioksidi*
pH liian korkea kiekoille
Miten pH:n saa laskemaan?
pH nousee, mistä apu?
ja muita lukuisia tuloksia, jotka saat esim. hakusanoilla pH* lask* hiilidioksidi*
-
- Advanced Member
-
- Advanced Member
-
- Junior Member
Mun järkeni mukaan se turve ei suossakaan mätäne ja suo on sentään aika kostea ympäristö. kait sitä vois semmosenaankin sinne pohjalle laittaa pikkusen, edellyttäen että pohjan ilmastus toimii ettei itse pohja mene tukkoon. mut se ei sitte varmasti pysy se turve esim. vain yhdessä nurkassa vaan levinnee koko pohjan alalle.
muoks: ei niin kovin paljon tuonnempana on Sarkan alottama keskustelu otsakkeella turvesuodatuksesta, käväseppä lukemassa.
muoks: ei niin kovin paljon tuonnempana on Sarkan alottama keskustelu otsakkeella turvesuodatuksesta, käväseppä lukemassa.
Mulla ei pH myöskään laskenut kaupallisella turveuutteella. Toisessa altaassa pH laski mukavasti turvesuodatuksella (turvetta sukkahousuihin ja ulkosuodattimeen), toisessa tämäkään ei laskenut pH:ta. pH on laskenut lopulta tässä toisessakin altaassa tammenlehtien avulla. Olen laittanut niitä mattosuodattimen taakse.
Turvetta vaan sukkahousuun ja mötikkä johonkin sopivaan koloon. Eiköhän se auta. Tai sitten itsekin voi sitä turveuutetta keitellä, voipi olla tyjympää tavaraa kuin kaupan tuotteet.
Turvetta vaan sukkahousuun ja mötikkä johonkin sopivaan koloon. Eiköhän se auta. Tai sitten itsekin voi sitä turveuutetta keitellä, voipi olla tyjympää tavaraa kuin kaupan tuotteet.
Kyllä sitä turvetta voi sukkiksissa sinne sisäsuodattimeenkin kuulemma laittaa. Näin mulle sanottiin akvakaupassa ja tuolla toisessa threadissa.
Itse meinaan turvesuodatusta kokeilla uudessa 200-litraisessani, jonka pystytän lähipäivinä.
Itse meinaan turvesuodatusta kokeilla uudessa 200-litraisessani, jonka pystytän lähipäivinä.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
-Kaaka81
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ja sitten muutama tippa laimeaa rikkihappoa auttaa myös. On jopa suhteellisen vaivatonta, kunhan ensin mittaa tarpeellisen määrän johonkin ämpäriin. Eli montako tippaa/10 litraan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.