Akvaarion sisustus

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

joo, kiitti!!!

laitan sitten kuvaa kun on uus tausta, toivottavasti itsetehty :D

nyt vielä hölmönä kysyn että miten leivinpaperin saa värjättyä niin että rypistäessa väri ei murene pois? kokeilin ensin pienenpään palaan ja rypistäessä liitu värisi pois.. :?
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Elävämmän näköinen siitä leivinpaperitaustasta tulee mielestäni kun sen värityksen tekee vasta rypistämisen jälkeen. Ja värityksessä perinteinen hiili saattaisi toimia paremmin kuin liitu.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
mariana
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja mariana »

Minkäslaisia liituja sulla on? Itse käytin jotain ihmeellisiä taululiidun tapaisia liituja jotka olen saanut joskus nuorempana. Nekin vähän karisevat mutta väriä kuitenkin tarttuu kun käsin levitin ja pysyi kun suihkutin hiuslakkaa päälle. :mrgreen:
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

ne on jotkut mun pikkusiskon liidut.. vähän vahaliitujen tyyppiset.. tuota lakka juttuakin voisi kokeilla :D
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

SP kirjoitti:ne on jotkut mun pikkusiskon liidut..
Hihhii, nuoremmat sisarukset saavat kärsiä kun isosisko/-veli alkaa itse rakentelemaan akvaarioonsa tarvikkeita... :mrgreen: Ei ole elämä aina helppoa.

Mutta joo, mielelläni näen kuvia, kun saat taideteoksen valmiiksi. Olen itse välillä miettinyt, että pitäisikö kokeilla yhdistää tuo leivinpaperisysteemi ja musta kartonkin jollain lailla. Leivinpaperihan on aavistuksen läpikuultavaa, joten musta taustalla voisi näyttää hyvältä. Se pitää vaan se kartonki saada jollain raamilla lasista irti, muuten ei mahdu leivinpaperi väliin.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005

Viesti Kirjoittaja Inia »

Loisteputken voisit myös vaihtaa, sopiva vaihtoväli on vuosi. Harkitse myös toista loisteputkea, tosin tuolla yhdelläkin pärjäät tuon kokoisessa altaassa hyvin. Kannattaa ostaa Arcadian original tropical -putki
(vihreä-keltainen pakkaus), siinä on paras värisävy ja se korostaa kauniisti kasvien vihreää. Omat kasvini ovat kasvaneet sen valossa erittäin hyvin.
mariana
Senior Member
Senior Member

Inia kirjoitti:Loisteputken voisit myös vaihtaa, sopiva vaihtoväli on vuosi. Harkitse myös toista loisteputkea, tosin tuolla yhdelläkin pärjäät tuon kokoisessa altaassa hyvin. Kannattaa ostaa Arcadian original tropical -putki
(vihreä-keltainen pakkaus), siinä on paras värisävy ja se korostaa kauniisti kasvien vihreää. Omat kasvini ovat kasvaneet sen valossa erittäin hyvin.
Ai, mulla tropicalissa oli punertava pakkaus, freshwaterissa tais olla vihreä- keltainen jos en väärin muista. Mun mielestä tuosta tropicalista tulee lähinnä punertavaa valoa.
Cory
Advanced Member
Advanced Member

Inia kirjoitti:Loisteputken voisit myös vaihtaa, sopiva vaihtoväli on vuosi.
Tämä putkien sopiva vaihtoväli ei käsittääkseni ole aivan yksiselitteinen juttu ja aiheesta on ainakin kaksi "koulukuntaa". Täällä AW:ssä on käyty aiheesta joskus pitkiäkin keskusteluja, vaan en muista yhtään ulkoa. Haulla noita luulisi löytyvän.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Cory kirjoitti:Isoin musta kartonkipala, jonka Tiimarista olen löytänyt on jotain 50 x 60 - tai jotain tota luokkaa, sillä riitti omaan puolimetriä korkeaan korkeuden puolesta mutta pituuteen piti laittaa noin A4:n lyhyen sivun verran jatkoa (80cm allas).
Ei minulla ole kuin yksi sauma taustapahvissa 161 cm pitkässä ja 60 cm korkeassa altaassa. Sauma ei ole edes keskellä, joten arviolta 100x60 cm pahvia ainakin on olemassa normaalissa kirjakaupassa. Eivätkös ne Tiimarin pahvinpalaset ole tarkoitettukin lähinnä postikorttien askarteluun...
Cory
Advanced Member
Advanced Member

maisu kirjoitti:[...] arviolta 100x60 cm pahvia ainakin on olemassa normaalissa kirjakaupassa. Eivätkös ne Tiimarin pahvinpalaset ole tarkoitettukin lähinnä postikorttien askarteluun...
Kiitos vinkistä; en ehtinyt viime kerralla kirjakauppoihin asti, kun tuo riitti. Mutta jos alan askartelemaan siihen jotain uutta, niin olisihan tuosta saumasta kiva päästä eroon.

Piti oikein käydä mittaamassa tuo nykyinen pahvi: 46 cm x 64 cm, sentti sinne tai tänne, kun akvan ja seinän väliin ei mahdu kunnolla. Mutta joo, Tiimaristahan saisi vaikka valmiiksi sydänkuvioleikatun akvaariotaustan...

Taiteilijaliikkeet on toinen paikka, josta on hyvä kysellä reilunkokosia kartonkeja, vaikka kirjakauppa tosin on ehkä halvempi.

Edellisen taustan kasasin mustista A4:sta, niitä kun oli pino kaapissa valmiina. Kyllästyttyäni repsottaviin papereihin, taisin muuten lopulta tehdä niistä jotain askartelujuttuja. ;)
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

mistä voisin ostaa hiiltä? [:I] jos sillä vaikka kokeilis..
Cory
Advanced Member
Advanced Member

Kirjakaupasta tai taiteilijatarvikeliikkeistä ainakin löytyy.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

kiitos! :D huomenna täytyypi mennä ettiskelee ja kattelee hintoja..
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

nyt sain hiilet ostettuu, nyt sitten vaan pläräilemään sitä taustaa :D
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

nyt olen saanut leivinpaperin väritettyä

mutta..eikö hiili sotke akvaarion lasia.. meinaan ainakin kun siihen koskee niin väriä suttaantuu.. mitä pitää tehdä ette väri sotkisi?? [:I]
mariana
Senior Member
Senior Member

Jos sulla on niin suihkuta hiuslakkaa siihen jos pitäis sen paremmin.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

hiuslakkaa laitoin ja se näyttäis pitävän sen hyvin siinä.. toivon mukaan vaan siinä ei oo kohtia joissa sitä lakkaa ei oo [;)]
huomenna toivon mukaan saan sen laitettua akvaarioon kiinni ja sitten kuvaa tänne :mrgreen:
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

menikin vähän pidempään koska lähdin mummon luokse viikonlopuksi, mutta nyt on uusi tausta ja tässä kuva:

http://community.webshots.com/photo/185 ... 8506OMXYdf
http://community.webshots.com/photo/185 ... 7422PnbrKT

ei niistä kyllä kauheesti selvää saa [;)]
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005

Viesti Kirjoittaja Inia »

Ai, mulla tropicalissa oli punertava pakkaus, freshwaterissa tais olla vihreä- keltainen jos en väärin muista. Mun mielestä tuosta tropicalista tulee lähinnä punertavaa valoa.
Joo, totta puhut, muistin nimen väärin, eli freshwateria tarkoitin.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

eli siis freshwater putken voisi ostaa??
Helmiina82
Starting Member
Starting Member

Wau!!!

Viesti Kirjoittaja Helmiina82 »

Kyllä musta tausta näyttää niin hienolta että taidan mennä hakemaan huomenna kartonkia.
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

tai sitten kannattaa värittää leivinpaperi hiilellä tai liidulla, on muuten hieno :D
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

mutta mitäs sitten seuraavaksi kannattaisi tehdä? [;)]
Kheira
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Minä tässä tuumailin, että josko mattosuodattimen saisi hyötykäyttöön jotenkin rakentamalla siitä taustan. Koko takaseinän mittainen matto ja siihen kaiverrettuna kuviointia. Juuria ja kiven muotoja. Väri on tietenkin ongelma, mutta ottakaa kantaa. Voisiko toimia?

Miltäs muuten näyttäisi musta pienirakeinen sora akvaariossa?
SP
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SP »

mä en mattosuodattimista tiedä mutta musta sora voi olla ihan kivannäköistä, itse tosin tykkään "perinteisen" värisestä puhallushiekasta

mutta mihinkäs kaikki neuvojat on hävinny..? :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”