Sopisikos tänne vielä katkarapu tms?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Sopisikos tänne vielä katkarapu tms?

Viesti Kirjoittaja ritalli »

Elikkäs mieli tekisi hankkia jotain muitakin öttiäisiä kalojen joukkoon.

Allas on 128l 80*40*40
ph 7
lämpötila 25
pehmeähkö vesi.

Kalastona on
10 rubiinitetraa
9 seeprakalaa
5 kuparimonnista
4 piikkisilmää
2 pientä partista (toinen on muuttamassa toiseen altaaseen, kunhan se vaan kypsyy ensin [;)] )
+kierteisiä

Piilopaikkoja on, sanoisinko todella runsaasti kasveista, juurakoista ja kivistä.

Voiskos tonne siis ajatella jotain katkoja tai rapuja, vai syökö kalat ne :?
Vai perustanko ihan oman altaan öttiäisille?
misbelief
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja misbelief »

sanoisin että perusta ennemmin oma allas. Kalojen seurassa ainakin mulla katkaravut oli niin arkoja ettei niistä ollut mitään iloa. Omassa altaassaan ovat paljon enemmän esillä ja veikkaisin että viihtyvätkin paremmin. :)
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

No niin, sain 54litraisen 60*30*30 altaan katkarapusille.
Vesi sama kuin tossa isommassakin altaassa.

Ravut, 5 red cherryä ja 5 greeniä on varattuna ja kotiutuvat vajaan 2vkon kuluttua näillä näkymin :D

Kierteisiä altaassa jo on, voiko näin pieneen altaaseen muuta hankkia, pohjalle jotain, kenties?

Suodattimena on Tetran sisäsuodatin (en kuollaksenikaan muista just nyt mikä malli, mutta pienihän se on)
niin pitäiskös se pujottaa esim sukkahousuihin, ettei ravut mene suodattimen koloihin ja imurakoihin?

Tietysti voi laitella linkkejä katkoista, järvij sivut on jo koluttu ja joitakin saksalaisia sekä englantilaisia mitä haulla foorumista löysin..
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

En tuota suodatinta tunne, mutta jos siinä on katkiksen mentäviä koloja, niin se sukkahousu voisi olla hyvä.

Onnea vaan katkisaltaalle! Minä perustin omani viime kesänä, greenejä ja red cherryjä muutama... Kun niillä on oma allas, niin suihkivat tosi kivasti pitkin poikin, kala-altaassa vain lymyävät.

Tänä aamuna räkmixpalan kimpusta laskin karkeasti arvioiden semmosen satakunta... :mrgreen:

Että tässä taas mainosta: Greenejä myytävänä!!!
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
ritalli
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Täytyypä tutkailla se suodatin tarkemmin.

Ihan ot, mutta hauskaa mulla oli kun 6v. tyttöni kysyi; miksi et äiti hae pakastimesta katkarapuja ni ei tarttis odottaa niin kauaa :mrgreen:

Taisin nimittäin selvittää tenavalle asian vähän huonosti, kun kerroin, että katkoja on tulossa tähän altaaseen, niin tyttö luuli ilmeisesti, että ne katkat tulee pakastimesta :mrgreen:
Piti siinä sitten selittää, että tulee ihan eläviä eikä ole syötäviä katkarapuja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”