Kirjomonnisen kudetus mahdollista?
Valvoja: Moderaattorit
Kirjomonnisen kudetus mahdollista?
Otsikko jo kaiken kertoo, elikkä onko mahdollista kudettaa kirjomonnisia?
Onko onnistunut akvaario-oloissa ja jos niin onko kuinka helppoa saada kutemaan?
Hakua käyttämällä en täältäkään apua kysymykseen löytänyt ja netistäkin aika vähän tietoa tarjolla.
Jos on tietoa tai linkkiä antaa niin olisin kiitollinen.
Onko onnistunut akvaario-oloissa ja jos niin onko kuinka helppoa saada kutemaan?
Hakua käyttämällä en täältäkään apua kysymykseen löytänyt ja netistäkin aika vähän tietoa tarjolla.
Jos on tietoa tai linkkiä antaa niin olisin kiitollinen.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAY
- Sukupuoli: Nainen
-
- Junior Member
-
- Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
^ Aivan, kyllä nuo koosta erottaa aivan selvästi nuo mätimunat. Eli jos on kirjomonnisen niin onneksi olkoon!
Itse täällä kanssa joskus kyselin kirjomonnisen kudettamisesta siihen vastauksia saamatta, eli ei ilmeisesti kauheasti onnistuneita kokemuksia ole. Kuutta eri monnislajia olen onnistuneesti kudettanut ja samoja kikkoja kokeillut kirjomonnisiinkin, mutta ei ole vain toiminut eli vaikeaa on.

Itse täällä kanssa joskus kyselin kirjomonnisen kudettamisesta siihen vastauksia saamatta, eli ei ilmeisesti kauheasti onnistuneita kokemuksia ole. Kuutta eri monnislajia olen onnistuneesti kudettanut ja samoja kikkoja kokeillut kirjomonnisiinkin, mutta ei ole vain toiminut eli vaikeaa on.
Olisi kiva saada se tekstinpätkä siitä kirjasta, jos se on mahdollista ja luvallista?!
Itse olen rakastunut erilaisiin monnisiin aivan vietävästi ja albiinomonnisten kudusta tällä hetkellä VIISI elävää poikasta
Olis kiva saada tietoa erilaisista monnisista ja kututottumuksista. Voishan sitä yrittää kokeilla joskus niitä vaikeampiakin. Yrittää nimenomaan.

Itse olen rakastunut erilaisiin monnisiin aivan vietävästi ja albiinomonnisten kudusta tällä hetkellä VIISI elävää poikasta

-
- Junior Member
Huomasin äsken vettä vaihtaessa, että pinnassa rasvalehden ja konnanputken lehdissä oli vähän kutua ympäri akvaariota.Kutu erittäin pientä eikä ole minkään liman sisällä. Munia on erittäin pienissä ryppäissä ympäri akvaarion pintakasvistoa pienellä alueella.
Muita kaloja akvaariossa ei ole ja kotiloitakaan ei ole ikinä ollut. Eli voisiko olla kirjomonnisen kutua?
Pitäisi varmaan näpätä kuva niistä munista. Mihinköhän tallentaisi kuvat netissä, että saisi näkyville tänne?
Muita kaloja akvaariossa ei ole ja kotiloitakaan ei ole ikinä ollut. Eli voisiko olla kirjomonnisen kutua?
Pitäisi varmaan näpätä kuva niistä munista. Mihinköhän tallentaisi kuvat netissä, että saisi näkyville tänne?
-
- Elite Member