Kuinka vanhana varmasti tietää kumpaa sukupuolta kääpiörihma on?
Mulla on 2 nuorta ja nyt tuntuu, että toinen alkaa päiväpäivältä näyttämään enemmän koiraalta vaikka olen luullut sitä naaraaksi!? Kummallakaan ei ole värinä esim. selvästi sinistä tai punaista vaan molemmissa raidat ovat haaleita ja pohjaväri on kellertävä.
Tämä,jota luulen nyt koiraaksi on millisnaaraitten kanssa yksin eli sillä ei pitäisi olla mitään syytä esittää naarasta?
Nuorikot ovat toukokuussa syntyneitä.
Ikävä kaupata jollekin, jos kala osoittautuukin olevan eri sukupuolta kuin olen ilmoittanut, jos myyn molempia naaraina?!
Koska tietää onko kääpörihma naaras vai koiras?
Valvoja: Moderaattorit
Minulla ainakin kääpiörihmaurokset ovat selkeästi punaisia sinertävine kurkkuineen ja erivärisine raitoineen. Tällä hetkellä naaraat ovat kaikki totaalisen värittömiä, mutta viimeksi kun minulla oli kääpiörihmoja, oli naaras kellertävä vaaleansinertävine raitoineen... Eli todennäköisesti sinulla on naaraita. Kuva olisi kiva varmistus
Käsittääkseni värien pitäisi selvitä heti kun kala alkaa näyttää muutenkin lajinsa edustajalta, ainakin niin olen ymmärtänyt, ja omatkin kalani olen tosi nuorina hankkinut ja värit ovat olleet selkeät, tosin vasta kutuasussa ne "puhkeavat kukkaan". Uroksen kyllä erottaa helposti, sillä värit todella ovat selkeät
Jalostusmuodoista sitten en tiedä lainkaan, mutta oletan että kyseessä on ihan luonnonmuoto![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Käsittääkseni värien pitäisi selvitä heti kun kala alkaa näyttää muutenkin lajinsa edustajalta, ainakin niin olen ymmärtänyt, ja omatkin kalani olen tosi nuorina hankkinut ja värit ovat olleet selkeät, tosin vasta kutuasussa ne "puhkeavat kukkaan". Uroksen kyllä erottaa helposti, sillä värit todella ovat selkeät

Jalostusmuodoista sitten en tiedä lainkaan, mutta oletan että kyseessä on ihan luonnonmuoto
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Älä sitten syytä minua, jos paljastuu koiraaksi
Ainahan se voi olla joku sekundatapaus
Kun hankin nuo nykyiset kääpiörihmani, olin varma että joku on vialla, kun naarailla ei ollut niitä raitoja, vaan pikkuhiljaa olen ymmärtänyt, että niin sen kai pääasiassa pitäisikin olla
Itselläni on tällä hetkellä elossa 8 parin viikon ikäistä kääpiörihmaa, vaan saa nähdä jääkö niistä yksikään henkiin, kun ovat niin mahdottoman pieniä... Vaan eipä ainakaan vielä ole yksikään kuollut, kun alunperin niitä vain 8 pelastinkin

Kun hankin nuo nykyiset kääpiörihmani, olin varma että joku on vialla, kun naarailla ei ollut niitä raitoja, vaan pikkuhiljaa olen ymmärtänyt, että niin sen kai pääasiassa pitäisikin olla

Itselläni on tällä hetkellä elossa 8 parin viikon ikäistä kääpiörihmaa, vaan saa nähdä jääkö niistä yksikään henkiin, kun ovat niin mahdottoman pieniä... Vaan eipä ainakaan vielä ole yksikään kuollut, kun alunperin niitä vain 8 pelastinkin

Pieni tarina:
Ostinpa kerran kääpiörihmahaaremin (1 k + 2 n), jotka olivat jo aikuisia. Elelivätpä sopuisasti yhdessä, pienempi naaraista kuti usein koiraansa kanssa.
Ja sitten... eräänä päivänä, noin 9 kk ostopäivästä, katselin hölmistyneenä kun isompi "naaras" houkutteli pienempää naarasta loistavissa koiraan kutuväreissä puhaltamansa kuplapesän alle
. No, poikasiahan siitä syntyi
Että näin meillä
Ostinpa kerran kääpiörihmahaaremin (1 k + 2 n), jotka olivat jo aikuisia. Elelivätpä sopuisasti yhdessä, pienempi naaraista kuti usein koiraansa kanssa.
Ja sitten... eräänä päivänä, noin 9 kk ostopäivästä, katselin hölmistyneenä kun isompi "naaras" houkutteli pienempää naarasta loistavissa koiraan kutuväreissä puhaltamansa kuplapesän alle

Että näin meillä