Kalastoehdotus
Valvoja: Moderaattorit
Kalastoehdotus
Olisiko tämä hyvä ehdotus 250 litraisen akvaarion kalastoksi.
-5kpl piikkisilmiä
-5kpl leopardimonnisia
-1-2kpl partamonneja
-5kpl keltabarbeja
Kommentoikaa mitä lisäisitte/jättäisitte pois noista kaloista.
-5kpl piikkisilmiä
-5kpl leopardimonnisia
-1-2kpl partamonneja
-5kpl keltabarbeja
Kommentoikaa mitä lisäisitte/jättäisitte pois noista kaloista.
-
- Starting Member
Kaksi partamonnia menee jos ajtellaan, että ~100l/partamonni, mutta kannattaa varmistua, että partikset ovat samaa sukupuolta ettei niitä ole kohta kymmenittäin. Kannattaa huomioida myös että partamonnin sukupuolen erottaa vasta kun partis on n.5-7cm, eli eläinkaupassa ei välttämättä vielä sukupuolta näe.
-
- Starting Member
10-15 yksilöä?-PIETARI- kirjoitti: Mikäköhän olisi sopiva parven koko noille viisiraitabarbeille?
Tietysti voisit miettiä jotain mielenkiintoista pientä/keskisuurta kirjoahventa barbien tilalle. Mutta älä ota palettikaloja tai seeprakirjoahvenia, sillä ne lisääntyvät nopeammin kuin ehdit sanoa "kalasoppa"
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Mutta noiden ahvenien kanssa kannattaa valita rauhallinen laji ettei monniset saa kyytiä! Ja muutenkin pohjalla alkaa olla jo aikalailla vilinää, joten joku parvikala olisi ehkä parempi.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Joo kyllä kiilakyljet on käynyt on käynyt mielessä ja ne olisivat ihan hyvä vaihtoehto. olisiko avainkirjoahvenet hyviä tuommoiseen akvaarioon?
Tässä olisi nyt uusi kalastoehdotus:
-5kpl piikkisilmiä
-1partamonni
-10kpl viisiraitabarbia
-10kpl leopardimonnista
-15kpl kiilakylkiä
Kommentoikaa tätäkin ehdotusta.
Tässä olisi nyt uusi kalastoehdotus:
-5kpl piikkisilmiä
-1partamonni
-10kpl viisiraitabarbia
-10kpl leopardimonnista
-15kpl kiilakylkiä
Kommentoikaa tätäkin ehdotusta.
Minusta tuo kalasto kuulostaa kivalta ja sopivalta.
Sisustaisin itse akvaarion aika runsaalla kasvillisuudella, mukaan myös juurakoita, kiviä ja ehkä kookospähkinäluola. Kasveista käyvät niin monet, itse tykkään konnanputkesta, melalehdistä, argentiinanvesirutosta, keihäslehdistä, kääpiömiekkakasveista, rasvalehdestä... Kaikki em. kasvit kävisivät tuon kokoiseen altaaseen kivasti.
Ainoa kasvi jota välttäisin, on jättiläismiekkakasvi, joka varmasti altaassasi viihtyisi, mutta leviää ja kasvaa niin järjettömän kokoiseksi ja niin hyvällä vauhdilla, että se saa ihmisen helposti jonkinsortin epätoivon valtaan. (Itse laitoin aloittelijana tällaisen kasvin 128l altaasen ja voi jestas sentään että se valtasi koko pytyn alta aikayksikön. Kesti uskomattoman kauan kitkeä tuo kasvi altaasta, aina niitä pieniä taimia pukkasi jostain esiin.)
Sisustaisin itse akvaarion aika runsaalla kasvillisuudella, mukaan myös juurakoita, kiviä ja ehkä kookospähkinäluola. Kasveista käyvät niin monet, itse tykkään konnanputkesta, melalehdistä, argentiinanvesirutosta, keihäslehdistä, kääpiömiekkakasveista, rasvalehdestä... Kaikki em. kasvit kävisivät tuon kokoiseen altaaseen kivasti.
Ainoa kasvi jota välttäisin, on jättiläismiekkakasvi, joka varmasti altaassasi viihtyisi, mutta leviää ja kasvaa niin järjettömän kokoiseksi ja niin hyvällä vauhdilla, että se saa ihmisen helposti jonkinsortin epätoivon valtaan. (Itse laitoin aloittelijana tällaisen kasvin 128l altaasen ja voi jestas sentään että se valtasi koko pytyn alta aikayksikön. Kesti uskomattoman kauan kitkeä tuo kasvi altaasta, aina niitä pieniä taimia pukkasi jostain esiin.)
Nyt akvaario kypsynyt ja kohta pitäisi hankkia kalat... Mietittyämme kalastoa, niin totesimme, että joku näyttävämpi kala viisiraitabarbien tilalle olisi parempi? Kävisikö esimerkiksi sinirihmakala 1koiras ja 2-3 naarasta noiden piikkisilmien, kiilakylkien, leopardimonnisten ja partamonninkanssa? Akvaariossa on hiekkapohja, jossa kulmassa pengerrys. Sisustuksena kolme kantoa, pari pientä kiveä ja kaksi kookospähkinä luolaa. Kasveina jaavansaniaista, anubiasta, vallisneriaa, keihäslehteä ja lisäksi kolmea eri kasvia joiden nimiä emme nyt muista...
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Itse laittaisin sinirihmat hiukan isompaan pyttyyn. Jos rihmoja tahtoopi, niin mukava valinta saattaisi olla vaikkapa hunaja- tai huulirihmakala.
Kalastoksi sopisi erinomaisesti esim. haaremi hunajarihmakaloja, parvi kiilakylkiä, parvi piikkisilmiä sekä partamonni.
Kalastoksi sopisi erinomaisesti esim. haaremi hunajarihmakaloja, parvi kiilakylkiä, parvi piikkisilmiä sekä partamonni.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.