Onko kukaan koittanut lyhentää normaalia sitä kaikkein tavallisinta neljäjalkaista alakehikolla varustettua alumiiniprofiilijalustaa oikeisiin mittoihin? Millä menestyksellä?
Eli jalusta on myyjän mukaan mitoissa 100,5x40,5 cm. Elikkä 100 cm on altaallani pituutta elikkä pituus on varmaankin sopiva.
Mutta 40,5 cm sivut pitäisi lyhentää mittaan 35,5 cm. Mitenkä tämä siis jo luultavammin kertaalleen kasattu jalusta purkaantuu tarvittavista kohtaa? Entäpä kannattaako enää kasata niillä samoilla muovinippeleillä takaisin kasaan vai hajoavatko ne automaattisesti käyttökelvottomiksi purkuoperaatiossa. Rautasahalla ja viilalla meinasin laittaa 40,5 cm profiilin nöyrtymään mittaan 30,5 cm.
Tarkotus olis istuttaa päälle 100x35 cm pohjan omaava akvaario.
Mahdollisista kommenteista viestiini olisin kiitollinen.
Jalustasta sopiva. Onnistuuko kotikonstein?
Valvoja: Moderaattorit
-
Anna-Marjatta
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Jalustasta sopiva. Onnistuuko kotikonstein?
Minä olen ja hyvin olen onnistunut siinä, kun on oikeat välineet.Jussi: ) kirjoitti:Onko kukaan koittanut lyhentää normaalia sitä kaikkein tavallisinta neljäjalkaista alakehikolla varustettua alumiiniprofiilijalustaa oikeisiin mittoihin? Millä menestyksellä?
En lähtisi lyhentämään, ostaa jalustan kokoisen vanerin ja laittaa sitten allas siihen. Vai häiritseekö 5cm leveydessä niin paljon?Jussi: ) kirjoitti:Mahdollisista kommenteista viestiini olisin kiitollinen.
En ole noita akvaariojalustoja lyhennellyt mutta kaikenlaisiin mainostelineisiin niitä muovi/metalli kulmakappaleita on tultu hakkailtua ja yleensä on ollut niin,että jos on joutunut repimään niitä auki niin ei niitä enää helposti uudelleen saa. Ne pitää sitten vaan tiivistää jollakin että pysyy kasassa,joku epoksi varmaan on kova sana.
Suurempi ongelma on jos sitä nyt ongelmaksi voi kutsua on tuo sahaus.Rautasahalla et saa sitä saumaa niin suoraksi ja siistiksi,etteikö lyhennys operaatio olisi tunnistettavissa.(jos sillä on väliä).
Alumiinin katkaisuun pitäisi olla kaappa ja alumiini-trapetsi terä.
Suurempi ongelma on jos sitä nyt ongelmaksi voi kutsua on tuo sahaus.Rautasahalla et saa sitä saumaa niin suoraksi ja siistiksi,etteikö lyhennys operaatio olisi tunnistettavissa.(jos sillä on väliä).
Alumiinin katkaisuun pitäisi olla kaappa ja alumiini-trapetsi terä.