60l allas

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tinkerbell
Starting Member
Starting Member

60l allas

Viesti Kirjoittaja tinkerbell »

Meille on tulossa 60l allas entisen 180l lisäksi. Toiveissa olisi tehdä siitä poikasallas, mikäli aikaa ja innostusta riittää tarpeeksi. Mutta voiko pikkualtaassa olla mitään muita kaloja samaan aikaan, kun yrittää kudettaa jotain paria? Meillä on lippukirjoahvenpari isossa altaassa, niillä tuntuu olevan kova kuhina päällä koko ajan! ja ajattelin siirtää 12 kpl rubiinitetraparven siihen pikkualtaaseen, käykö se? Jos nekin innostuisivat kutemaan?

Mikä pohjamateriaali olisi paras? Hiekkaa olisi jäljellä, mutta käykö se kudettamiseen?

Entä pohjalle levänsyöjäksi? Leväkatkoja?
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

en laittaisi. Nehän voivat syödä pienen pienet poikaset.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

en laittaisi. Nehän voivat syödä pienen pienet poikaset. - wantukka tarkoittaa siis ilmeisesti että niitä tetroja ei kannata laittaa siihen poikasaltaaseen jos meinaat lippujen poikasia siinä kasvattaa. Toki jos akvaariossa ei ole muita kaloja, voit yrittää kudettaa teroja siinä. Pohjalle ie tarvitse välttämättä mitään, on helpompi siivota.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Niin sitähän minä tarkoitin, että jos poikasia aikoo kasvattaa altaassa niin muut aikuiset kalat pitäisi siirtää ja asuttaa johonkin muuhun akvaarioon kokonaan.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”