Hui! Kamalan näköistä. Kapea putki joka on vain hiukan omaa korkeutta korkeampi. Mutta näyttäisi että tuo putki menee akvaariosta toiseen? No, kammottava silti.
Harmi, ettei minulla ole kuvaa eräästä "puroakvaariosta"... Ei ehkä pahempi, mutta molemmat ovat jo alle kaiken arvostelun. Kyllä ne tuolla ulkomailla osaa (vai oliko tämä Suomesta?)
Mun kans olis niin heleppua olla, sais olla justihin niinku mä sanon.
Ideahan on tavallaan ihan hieno tuossa altaassa. Tuo putki saisi vain olla yhdistettynä vähintään 500l altaisiin ja putken mitat saisi olla vähintään 40cm suuntaansa... Muutamia ruukkuja putkeen sinne tänne joissa kasveja ja muuten avoin, muutamia parvia jotain pientä parvikalaa ja pari isompaa katseen vangitsijaa... Voisi olla hienokin ja jopa inhimillinen järkevästi toteutettuna. Mutta tuollaisena ei miellytä varmasti ketään.
Enpä silti että moisen rakentaisin, taitaa olla varsin mielenkiintoista koittaa putsata jommankumman altaan pohjaa...
Missä tuo systeemi oikein on? Järkyttävä Ja miten nuo muka mahtuvat menemään tuossa putkessa alaspäin siitä taitoksesta, jotta pääsisivät sinne akvaario-osaan? vai pääsevätkö edes ?
Olisivat ennemmin ostaneet yhden ison akvaarion. Mitä järkeä on tehdä mitään noin idioottimaista systeemiä? Kalatkin ovat aivan liian isoja tuollaiseen. Toisaalta eihän ne pienet tetrat mihinkään näkyisi
Härveli on jo valmiiksi ruma, mutta kuvitelkaapa sitten, kun nuo kalaparat kuolevat tuohon putkeen. Mikäs sen mukavampi katseenvangitsija sisustuksessa kuin pöhöttynyt, putkeen juuttunut kalanraato.
Pitäähän kalaraukkojen saada välillä muuttaa! Ettekö te ymmärrä!
Tosin en usko että ne pääsevat noihin altaisiin. Joutuvat olemaan pelkässä ihanassa putkessa. Vuosittaitainen vedenvahto ja altaan siistiminenkin on helppo suorittaa, saavi alle ja lasiputken toinen pää auki.
Noissa kuvissa ei kyllä mielestäni näy koko systeemi. Näyttäisi kuin nuo "pääaltaat" jatkuisivat seinän läpi. Siellä on ilmeisesti lisää tilaa ja altaan korkeus tuonne katonrajaan asti, jotta ruokinta ja veden vaihdot voidaan hoitaa.
Muussa tapauksessa molempien altaiden täytyy olla vesitiivit ja ruokinta sekä muu huolto hoidetaan tuon sillan yläosasta. Muuten vesi tosiaan ei pysyisi järjestelmässä. Mielestäni systeemi on melko ruma, mutta ei tuo välttämättä ole mitenkään moraaliton kaloja kohtaan.
Siis sillä oletuksella, että koko järjestelmä ei näy. Jos kaloilla on mahdollisuus oleilla suuremmassa altaassa, niinkuin itse epäilen, niin kukas sitä tuollaisen ahvenen mielenjuoksua ymmärtää. Voihan se olla hengailevat tuolla katon rajassa ihan vapaaehtoisesti.
Jos taas järjestelmä on suljettu ja kaikki osat näkyvät kuvassa, ei tuossa kyllä ole minkäänlaista tekniikkaa ja koko järjestelmä on täysin päätön ja kaloille täysin sopimaton.
Ei ole vuoden 2005 hirvein akvaario, vanhajuttu jo, mutta yhtä kamala se silti on! Eikös tästä keskusteltu jo jokunen aika sitten (vai olikohan joku ulkomaalainen forum?)?
Jos allas ei jatku niin senhän täytyy olla ilma tiivis mutta miten ne ruokitaan. Tuo olisi hieno jos putki olisi altaiden korkeudella eikä katossa ja olisi vähän paksumpi.Mutta mikä mysteeri tuossa piilee en usko että tuola olisi enää isoa allasta takana.
kanto kirjoitti:Jos allas ei jatku niin senhän täytyy olla ilma tiivis mutta miten ne ruokitaan. Tuo olisi hieno jos putki olisi altaiden korkeudella eikä katossa ja olisi vähän paksumpi.Mutta mikä mysteeri tuossa piilee en usko että tuola olisi enää isoa allasta takana.
Minusta tuollaisessa ei ole mitään hienoa.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Itse olen pohtinut miten yhdistäisi kaksi allasta tyyliin lampare - puro - lampare (ja mitkä kalat moisessa viihtyisi), mutta mitään umpinaista putkea en kyllä väliin laittaisi
ParratonMonni kirjoitti:Harmi, ettei minulla ole kuvaa eräästä "puroakvaariosta"... Ei ehkä pahempi, mutta molemmat ovat jo alle kaiken arvostelun.
Oliko kenties kyse tästä?
Vähän ehkä leveyttä lisää, niin miksei tuo menisi pikkuisilla tetroilla tahi kääpiörasboroilla ym pikkukaloilla. (ja kansilasit olis poikaa)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Tuossa dth:n kuvassa varmaan työn tekiät ruokkii kaloja tiuhaan, jotta saavat kalat tulemaan omalle kohdalle. Kilpailu kenen kohdalla on eniten kalaa on varmasti kovaa.